۶-۵: پیشنهادها
جهت جذب افزایش ظرفیت تولید و پتانسیل صادراتی و حضور در بازارهای گسترده جهانی، پیشنهاد می‌شود با کمک بانک توسعه اسلامی (IDB) و تأمین مالی از سوی آن بانک جهت همکاری‌های منطقه‌ای، به فراهم آوردن مهارت‌های فنی جهت کمک به آماده‌سازی اجرای پروژه‌های سنگ‌های ساختمانی و تزئینی، انتقال تکنولوژی به کشورهای عضو و توسعه نهادها یا منابع انسانی، کمک شود.
ایجاد و تکمیل ظرفیت‌های تولید، تأمین مالی، ایجاد مجتمع‌های تخصصی، افزایش عوارض صادرات سنگ خام، افزایش همکاری بین بنگاهی را در افزایش صادرات سنگ های تزئینی و ساختمانی.
کاهش هزینههای تولید و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده و افزایش ارزش افزوده به وسیله ارتقا فناوری بنگاههای تولید سنگ، تجهیز معادن به ماشینآلات پیشرفته، افزایش تطابق شغل و شاغل با اجرای سامانه مشاغل و افزایش همکاری بین بنگاهی می باشد.
فراهم ساختن امکان استفاده از نیروی انسانی متخصص خارجی تحت ضوابط خاص برا ی ایجاد رقابت در محیط کار و در نتیجه ارتقای بهره وری.
ایجاد یک سازمان واسطه بین کارگر و کارآفرین؛ به نحوی که واحدهای تولیدی بتوانند در زمان رونق بدون دغدغه اقدام به استخدام نیروی جدید کرده و در زمان رکود آنها را تعدیل کنند.
از میان برداشتن انحصارات محلی و منطقه ای از سنگ خام .
تشویق و حمایت از معدنکاران از طریق افزایش امکانات تولید و تأمین نقدینگی و آموزش روش های جدید استخراج خاص هرمعدن.
ایجاد کارگاه های آموزشی برای مدیران برای آشنایی آنان باروش های جدید تولید در کشورهای دیگر.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

آشنایی با ابزارهای مرغوب و متناسب با هر نوع تولید؛ مانند ابزارهای برش، صیقل، رزین ها، بتونه و مواد شیمیایی جدید برای سخت کردن سنگ ها و مواد دیگر.
الزام فروشندگان خطوط تولید خارجی و یا نمایندگان آنها به آموزش پرسنل ایرانی. به عبارت دیگر فروشنده باید تعهد کند سیستم و نحوه صحیح استفاده از ماشین آلات را آموزش داده و در واحدها پیاده کند.
۷-۵: پیشنهادات به محققین آینده
به محققین آینده موضوع های زیر جهت انجام پژوهش پیشنهاد می شود .
شناسایی تاثیر رقابت های منفی بین بازرگانان و دلالان سنگ های ساختمانی بر صادرات .
شناسایی عوامل موثر بر توانمندسازی منابع انسانی در صنعت سنگ های ساختمانی.
شناسایی عوامل موثر بر موفقیت نمایشگاه های تخصصی بین المللی بر صادرات سنگ های ساختمانی .
شناسایی عوامل موثر بر بکارگیری تجارت الکترونیکی در صنعت سنگ های ساختمانی
ضمائم و پیوست ها
پیوست ۱ : ماتریس تصمیم

گزینه
معیار

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

۱۱

۱۲

۱۳

۱۴

۱۵

۱۶

۱۷

۱۸

۱۹

۲۰

۲۱

۱

۲

۲

۲

۱

۱

۱

۱

۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...