اعتماد سازمانی

ضریب همبستگی پیرسون

**۵۹۸/۰

۱

مقدار Sig (دو دامنه)

۰۰۰/۰

تعداد داده

۱۶۵

۱۶۵

*: معنی داری در سطح ۰۵/۰ **: معنی داری در سطح ۰۱/۰
۴-۵ بررسی وضعیت موجود (کنونی) متغیرهای پژوهش و مؤلفه های آن (نتایج آزمون Tیک نمونه ای)
در این بخش از پژوهش، کلیه ی متغیرهای پژوهش و مؤلفه های مربوط به آنها با بهره گرفتن از آزمون T یک نمونه ای برای مقایسه ی میانگین با عدد ثابت و مبنای نظری با میانگین متوسط Test value=3)) مقایسه گردیدند. فرضیه ی صفر و یک این آزمون به صورت زیر است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به طیف های بکار برده شده که دامنه ی تغییرات آن از خیلی کم (کاملاً مخالفم)= ۱، تا خیلی زیاد (کاملاً موافقم)= ۵، بوده است، عدد ۳ به عنوان مبنا انتخاب گردید، بدین صورت که افرادی که در طبقه ی خیلی کم، کم و متوسّط قرار داشتند به عنوان مخالف و افرادی که در طبقه ی زیاد و خیلی زیاد قرار داشتند به عنوان افراد موافق در نظر گرفته شده، به این ترتیب در صورتی که میانگین به طور معناداری از عدد مبنای ۳ بزرگتر بود می توان آن را به عنوان یک وضعیت موافق تفسیر نمود. همچنین اگر میانگین به طور معناداری از عدد مبنای ۳ کمتر بود آن را به عنوان یک وضعیت مخالف تفسیر نمود و در صورت عدم وجود تفاوت معنادار میانگین با عدد مبنای ۳ آن را به عنوان یک وضعیت نه موافق و نه مخالف تفسیر می نمائیم (مهدی زاده، ۱۳۹۰: ۸۷).
۴-۵-۱ نتایج بدست آمده از آزمون T یک نمونه ای شامل دو خروجی می باشد:
خروجی اول، آمار توصیفیِ مربوط به آزمون فرض را ارائه می کند و اعداد محاسبه شده به ترتیب، تعداد داده ها، میانگین مشاهده شده و انحراف معیار را نشان می دهد (جدول ۴-۱۷).
و خروجی دوم مربوط به آمار استنباطی است و نتایج آزمون را ارائه می کند و اعداد محاسبه شده به ترتیب شامل آماره ی t، درجه ی آزادی (df)، سطح معنی داریِ (sig) آزمون، و فاصله ی اطمینان ۹۵% اختلاف میانگین نمونه می باشد. در ستون آخر نتیجه گیری بر مبنای (sig) آمده است (جدول ۴-۱۷).
جدول (۴-۱۷). نتایج آزمون T یک نمونه ای برای متغیرهای پژوهش و مؤلفه های آن (منبع : داده های پژوهش)

One-Sample Test

Test value =3

نام مؤلفه

میانگین مشاهده شده

انحراف معیار

آماره ی t

درجه ی آزادی (df)

سطح معناداری
(sig)

(فاصله اطمینان ۹۵% اختلاف میانگین نمونه)

نتیجه گیری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...