نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

۵-۱٫ مقدمه

موفقیت شرکت‌ها و مؤسسات امروزی در گرو شناخت هرچه بیش‌تر از مشتریان و رقبا و سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار است. لذا در این تحقیق به بررسی تاثیر قابلیت بازاریابی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط پرداخته شده است تا این شرکتها برای موفقیت هر چه بیشتر خود از نتایج آن بهره­ گیرند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل یک به بیان موضوع پژوهش، اهمیت و ضرورت، اهداف، قلمرو زمانی و مکانی پژوهش و توضیح واژگان پژوهش پرداخته است. در این فصل سوال­هایی با توجه به مدل مفهومی تحقیق تبیین شده است.
در ادامه و در فصل دوم به مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرداخته شده که درآن تعاریف هر یک از متغیرهای تحقیق و همچنین پژوهش­های مشابه انجام شده در حوزه مورد نظر بیان شدند.
درفصل سوم نیز روش شناسی تحقیق وچارچوب پژوهشی تحقیق مشخص شد، جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش بنگاه­های کوچک و متوسط شهر کاشان می­باشند که صادرکننده فرش به کشورهای آسیایی هستند. روایی و پایایی پرسشنامه نیز با بهره گرفتن از گروه اسمی و آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. پرسشنامه ­ها توسط ۱۲۰ شرکت تکمیل شدند.
در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل تمامی داده ­های جمع­آوری شده در دو بخش تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی پرداخته شد. برای این کار از نرم افزار SPSSو AMOS استفاده شده است.
تحلیل یافته­های پژوهش، نتیجه ­گیری­های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب، راهی برای تبدیل نظریات به عمل در آینده می باشد. در این فصل پژوهشگر به بیان نتایج حاصل از پژوهش با توجه به داده ­های جمع­آوری شده و آزمون­های آماری و پیشنهادات برای مدیران کسب و کار­های کوچک و متوسط و نیز پیشنهاداتی جهت انجام پژوهش­های آینده می ­پردازد.

۵-۲٫ بررسی فرضیات

این پژوهش دارای ۶ فرضیه می­باشد که خلاصه نتایج حاصل از این فرضیات که بر اساس تجزیه وتحلیل داده در فصل ۴ بدست آمده، در جدول زیر ارائه شده است:
جدول ۵-۲٫ نتایج آزمون فرضیات

فرضیه
اثرمستقیم
(β) اثر معنی داری
C.R
ضریب تعیین (R2)
تایید و
رد فرضیات
۱

بین بازارگرایی شرکت های کوچک و متوسط صادر کننده فرش و قابلیت برند آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

۰٫۳۱۱

۴٫۴۲۵

۰٫۰۹۶۷

تایید

۲

بین قابلیت مدیریت شرکت های کوچک و متوسط صادر کننده فرش و قابلیت نوآوری آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

۰٫۴۴۳

۴٫۳۹۵

۰٫۱۹۶

تایید

۳

بین بازارگرایی شرکت های کوچک و متوسط صادر کننده فرش و قابلیت نوآوری آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

۰٫۵۱۶

۵٫۰۸۰

۰٫۲۶۶

تایید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...