دوی ۴*۹

۷۶/۰-

دوی ۴*۹

۸۹/۰

نتایج حاصل از جدول ۱۳.۴ نشان می­دهد که در هر دو رده­ی سنی ۱۰ و ۱۱ سال، آنالیز اجزای اصلی تنها یک مؤلفه ارائه کرد و تمامی پارامتر­ها در این مؤلفه دارای بار عاملی بالایی بودند، از این رو به نظر می­رسد که در این دو رده­ی سنی تمامی پارامتر­های بیومکانیکی مورد استفاده باید به عنوان پارامتر­های بیومکانیکی شاخص تلقی شوند.
جدول ۱۴.۴. پارامتر­های موجود در مؤلفه­ های اصلی استخراجی از آنالیز اجزای اصلی به همراه بار عاملی آن­ها در رده­ی سنی ۱۲ و ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال

رده­ی سنی ۱۲ سال

مؤلفه­ی ۱

مؤلفه­ی ۲

رده­ی سنی ۱۰ تا ۱۲ سال

مؤلفه­ی ۱

دراز و نشست

۰.۷۸

دراز و نشست

۰.۷۷

شنای سوئدی

۰.۸۵

شنای سوئدی

۰.۷۵

طناب زنی

طناب زنی

۰.۷۸

دوی ۴*۹

۰.۷۸-

دوی ۴*۹

نتایج حاصل از جدول ۱۴.۴ نشان می­دهد که در رده­ی سنی ۱۲ سال پارامتر­های بیومکانیکی شاخص در درجه­ اول دراز و نشست و دوی ۴*۹ (۳۴.۰۹ درصد واریانس کل) و در درجه­ دوم شنای سوئدی هستند (۲۶.۱۶ درصد واریانس کل). از این رو آنالیز اجزای اصلی در این رده­ی سنی پارامتر طناب زنی را مهم ندانست. در رده­ی سنی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ نیز مانند رده­های سنی ۱۰ و ۱۱ سال، آنالیز اجزای اصلی تنها یک مؤلفه ارائه کرد، با این تفاوت که دوی ۴*۹ در این مؤلفه به چشم نمی­خورد (بار عاملی کم­تر از ۰.۷۵ داشت). از این رو پارامتر­های بیومکانیکی شاخص در رده­های سنی۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال سه پارامتر دراز و نشست، شنای سوئدی و طناب زنی هستند (۵۷.۸۲ درصد واریانس کل).
شاخص­ های اصلی ناهنجاری­های اسکلتی
مشابه موارد گذشته، قبل از ورود اطلاعات به آنالیز اجزای اصلی، با بهره گرفتن از ضریب همبستگی چندگانه پارامتر­های همپوشان حذف گردیدند. در این جا انحراف جانبی تنه حذف گردید و سایر پارامتر­ها وارد PCA شدند. پس از وارد کردن متغیر­های باقی مانده به آنالیز اجزای اصلی، PCA برای هر رده­ی سنی تعدادی مؤلفه معرفی کرد که بیشترین واریانس داده ­ها را در بر می­گیرند. در جدول ۴.۱۵ مؤلفه­ های مذکور به همراه درصد واریانس تبیینی مربوطه و همچنین در جداول ۱۶.۴، ۱۷.۴، ۱۸.۴ و ۱۹.۴ پارامتر­های موجود در هر مؤلفه به همراه بار عاملی آن­ها ارائه شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۱۵.۴. مؤلفه­ های استخراج شده از اجزای اصلی به همراه مقادیر درصدی واریانس مربوط به هر مؤلفه در
رده­های سنی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...