۲۳/۰-

۰۱/۰

شرایط و الزامات فردی (مجموع)

۸۱/۲

۶۶/۰

۰۷/۰

۳۶/۲-

۱۸/۰-

۰۲/۰

همان طور که در جدول فوق مشاهده می شود، در مؤلفه شرایط و الزامات مربی نیز سه گویه مورد پرسش قرار گرفته است. در گویه اول (وجود افرادی با توانایی و مهارت های ارتباطی سطح بالا) محاسبه شده برابر با ۰۳/۱- است که با درجه آزادی ۷۰ و در سطح ۰۵/۰ = α، کوچک تر از مقدار بحرانی t (96/1) می باشد، بنابراین فرض صفر تأیید می گردد. با رجوع به میانگین ها مشاهده می‌شود که میانگین تجربی از میانگین نظری پایین تر است، بنابراین می توان اذعان داشت که از نظر مدیران مدارس شهر رباط کریم، این گویه از حد متوسط پایین تر بوده و وضعیت مثبت و مناسبی را نشان می دهد، چرا که نشان می دهد در این سازمان افراد با روش مربی گری آشنایی چندانی ندارند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

اما در گویه های دوم و سوم (وجود مربیانی که علاقه مند به آموزش دادن به این شیوه هستند و وجود افرادی که دارای دانش و تخصص لازم برای آموزش دادن بدین شیوه هستند چون میزان t در هر دو گویه در سطح معناداری ۰۱/۰ = α بیش تر از مقدار بحرانی t (96/1) است. فرض صفرد رد می گردد. اما با رجوع به میانگین ها مشاهده می شود که میانگین تجربی این گویه ها از میانگین نظری پایین تر است، بنابراین می توان اذعان داشت که از نظر مدیران مدارس شهر رباط کریم، این گویه ها از حد متوسط پایین تر بوده و وضعیت مثبت و مناسبی را نشان نمی دهد، از این رو می توان گفت این گویه ها در سطح نسبتاً مطلوب و مناسبی قرار ندارند.
در نتیجه با در نظر گرفتن نتایج حاصل از میزان t مربوط به “شرایط و الزامات مربی” (۳۶/۲-) می‌توان گفت که تفاوت معناداری میانگین تجربی و میانگین نظری وجود دارد. بنابراین می توان اذعان داشت از نظر مدیران مدارس شهر رباط کریم، این گویه ها از حد متوسط پایین تر می باشند. در نتیجه می‌توان گفت “بعد شرایط مربی” شرایط و الزامات مربی گری، برای استقرار مربی گری در فعالیت های آموزشی مدارس شهر رباط کریم از وضعیت مطلوب و مناسبی برخوردار نمی باشد.
ج: شرایط و الزامات سازمانی:
جدول ۱۰-۴: بررسی “شرایط و الزامات سازمانی” بکارگیری مربی گری در مدارس شهر رباط کریم

گویه

میانگین

انحراف معیار

خطای استاندارد میانگین

میزان t

تفاوت میانگین‌ها

سطح معنی‌داری

در سازمان شما تا چه میزان مدیران آموزش از اجرای آموزش به شیوه های حین کار نظیر مربی گری حمایت بعمل می آورند؟

۸۶/۲

۰۷/۱

۱۲/۰

۱۰/۱-

۱۴/۰-

۲۷/۰

فرهنگ حاکم در سازمان شما تا چه میزان حامی آموزش و یادگیری است و آموزش و یادگیری به شیوه مربی گری ارزشمند شناخته می شود؟

۸۹/۲

۸۳/۰

۰۹/۰

۱۳/۱-

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...