متوسط

– سیاستها و دستور العمل ارتقا برای کارکنان روشن وضع شود و ارتقا بر اساس توانمند کارکنان باشد.

– مدیران سازمان در هنگام چینش و جابجایی نیروی انسانی به تخصص افراد توجه ویژه نماید.
– مدیران سازمان نسبت به حل مسائل،مشکلات وبحران های سازمان قضاوت های واقع بینانه و درستی ارائه دهند.
– تلاش های لازم در جهت افزایش توانمند سازی کارکنان صورت گیرد.

گشودگی

متوسط

– در سازمان جوی ایجاد گردد که همکاران با یکدیگر در ارتباط باشند و روابط دوستانه و صمیمی برقرار کنند.
– با ایجاد چرخش شغلی در سازمان،احساس توانمندی و اعتمادبه نفس کارکنان متناسب با میزان داده های آنها به سازمان و میزان تلاش آنان باشند.
– مدیران با ایجاد رابطه حرفه ای و کاری باعث ایجاد و افزایش انگیزش در خود و در بین کارکنان شود.
– می توان با ایجاد فرصت هایی مناسب برای رشد و ترقی کارکنان و ارتقاء متناسب با توانایی افراد درصد اعتماد را افزایش داد.

انصاف

متوسط

– سیستم حقوق ،دستمزد وپاداش مورد بازبینی قرار گرفته و میزان دریافتی کارکنان متناسب با میزان داده های آنان به سازمان و میزان تلاش آنان باشد.
– مدیران در برخورد با مسائل و مشکلات کارکنان خود به حق و انصاف برخورد کنند
– رفتار مدیران بر اساس قواعد و اصول حرفه ای باشد می تواند موجب افزایش اعتماد می گردد.

ثبات

بیشتر از متوسط

– مدیران سازمان در گفتار و کردار خود دقت داشته باشند تا حرف و عملشان یکسان باشد.
– مدیران سازمان در براورده کردن وعده هایشان ثبات داشته باشند تا کارکنان به مدیران خود بتوانند تکیه کنند.
– مدیران در برخورد با تمام کارکنان خود منصفانه و به حق رفتار کنند

تعهد عاطفی

بیشتر از متوسط

– ترویج روحیه جمع گرایی به جای فرد گرایی برای ایجاد حس مشترک بین کارکنان.
– برگزاری سمینارها،همایش ها،مسابقات فرهنگی و ورزشی بین کارکنان برای متعهد شدن به سازمان.
– ایجاد فضای دوستانه و صمیمی برای کارکنان برای تبادل عقاید ، افکار و ایده ها تا مشکلات جاری سازمان مرتفع گردد
– تلاش های لازم در جهت افزایش امنیت شغلی انجام گردد.
– زمانی که کارکنان در اهداف و هدف گذاری سازمان سهیم باشند و اهداف خود را با اهداف سازمان هم سو ببینند و احساس کنند که رسیدن به اهداف سازمان رسیدن به اهداف خود می باشد با تمام وجود برای رسیدن به اهداف فوق کوشش خواهند کرد.

تعهد هنجاری

بیشتر از متوسط

– متناسب کردن مسئولیت افراد بر اساس اختیار کارکنان.
– مشخص کردن انتظارات شغلی کارکنان.
– فراهم نمودن شرایط برای بهبود مسیر شغلی کارکنان.
– انتخاب افراد نمونه در سال برای افزایش تعهد کارکنان.
– ایجاد انگیزه های لازم برای ماندگار نمودن کارکنان در سازمان.
– در طبقه بندی و طراحی مشاغل به ویژگی های شغلی متناسب با فعالیتها و ماموریتهای سازمان توجه خاص مبذول گردد.
– اطمینان از اینکه فرد شغل خود را از دست نخواهد داد ، احساس ارامش در محیط کار و احساس امنیت در موقعیت شغلی باعث افزایش تعهد سازمانی می شود.

تعهد مستمر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...