۵-۱ اهداف تحقیق

به عقیده پیتر دراکر دو شرط اساسی و ضروری در موفقیت، بازاریابی و نوآوری است. اغلب بازاریابان برای اطمینان از اینکه نیازها و خواسته های مشتریان به درستی شناخته شده و تأمین شود، از بازاریابی برای رسیدن ‌به این هدف استفاده می‌کنند. سازمان ها بر این عقیدهاند که شرکت بدون مشتری موفق نمی شود و ‌بنابرین‏ وظیفه مهم سازمان جذب و نگهداری مشتری است. در بازاریابی نوین خدمت به مشتری هدف اصلی سازمان ها می‌باشد. رفتار خرید مشتریان تحت تأثیرعوامل گوناگونی است. آمیخته بازاریابی تأثیر قابل توجهی در رفتار خریداران دارد.

۱-۵-۱ هدف اصلی تحقیق

هدف اصلی این پژوهش ،مشخص نمودن اولویت عناصر آمیخته بازاریابی فرش دستباف(عناصر (۴p) و اصالت هنری وتاریخی)از دیدگاه خریداران فرش دستباف در فروشگاه های فرش کرمان است.

۲-۵-۱اهداف فرعی تحقیق

-۱میزان اهمیت عنصر محصول( نسبت به عناصر دیگر ‌آمیخته بازاریابی فرش دستباف ) در رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های آن در کرمان

-۲میزان اهمیت عنصر قیمت( نسبت به عناصر دیگر ‌آمیخته بازاریابی فرش دستباف ) در رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های آن در کرمان

۳-میزان اهمیت عنصر ترفیع( نسبت به عناصر دیگر ‌آمیخته بازاریابی فرش دستباف) در رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های آن در کرمان

۴-میزان اهمیت عنصر توزیع( نسبت به عناصر دیگر ‌آمیخته بازاریابی فرش دستباف) در رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های آن در کرمان

۵-میزان اهمیت عنصر اصالت هنری تاریخی( نسبت به عناصر دیگر ‌آمیخته بازاریابی فرش دستباف) در رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های آن در کرمان

۶-۱فرضیات تحقیق

۱-۶-۱فرضیه اصلی

اولویت واهمیت عناصر آمیخته بازاریابی فرش دستباف(عناصر (۴p (‌و عنصر صالت هنری) از نظر میزان تاثیر گذاری بر رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های فرش کرمان متفاوت می‌باشد.

۲-۶-۱فرضیه های فرعی

۱-محصول

۱-۱عنصر محصول و عناصر تشکیل دهنده آن بر رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های فرش کرمان مؤثر می‌باشد.

۲-۱میزان اهمیت عناصر مربوط به عنصر محصول بر رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های فرش کرمان متفاوت می‌باشد.

-۲قیمت

۱-۲عنصر قیمت و عناصر تشکیل دهنده آن بر رفتار خرید اران فرش دستباف در فروشگاه های فرش کرمان مؤثر می‌باشد.

۲-۲ میزان اهمیت عناصر مربوط به عنصر قیمت بر رفتار خریداران فرش دستباف درفروشگاه های فرش کرمان متفاوت می‌باشد.

۳-عنصر ترفیع

۱-۳عنصر ترفیع وعناصر تشکیل دهنده آن بر رفتار خریداران فرش دستباف درفروشگاه های فرش کرمان مؤثر می‌باشد.

۲-۳ میزان اهمیت عناصر مربوط به عنصر ترفیع بر رفتار خریداران فرش دستباف درفروشگاه های فرش کرمان متفاوت می‌باشد.

۴-توزیع

۱-۴ عنصرتوزیع وعناصر تشکیل دهنده آن بر رفتار خریداران فرش دستباف درفروشگاه های فرش کرمان مؤثر می‌باشد

۲-۴ میزان اهمیت عناصر مربوط به عنصر ترفیع بر رفتار خریداران فرش دستباف درفروشگاه های فرش کرمان متفاوت می‌باشد.

-۵اصالت هنری ،تاریخی

۱-۵عنصراصالت هنری ،تاریخی وعناصر تشکیل دهنده آن بر رفتار خریداران فرش دستباف درفروشگاه های فرش کرمان مؤثر می‌باشد.

۲-۵ میزان اهمیت عناصر مربوط به عنصر اصالت هنری،تاریخی بر رفتار خریداران فرش دستباف درفروشگاه های فرش کرمان متفاوت می‌باشد.

۷-۱ابعاد و متغیرهای تحقیق

۱-۷-۱متغیر وابسته

متغیری است که محقق، تأثیر متغیر مستقل را بر آن اندازه گیری می‌کند و بعبارتی دیگر با تغییر متغیرمستقل تغییر می‌کند. متغیر وابسته در این پژوهش رفتارخریداران فرش دستباف در فروشگاه های شهر کرمان می‌باشد.

۲-۷-۱متغیر های مستقل

متغیری است که محقق آن را دستکاری می‌کند تا تأثیر آن را بر روی متغیر وابسته اندازه گیری نماید.

۴ کلاسیک p ‌و عنصر اصالت هنری تاریخی در این پژوهش۵ متغیر مستقل به کار گرفته شده است؛ این پنج متغیر که به عناصرآمیخته بازاریابی فرش دستباف(۴p و اصالت هنری تاریخی) معرو ف اند، عبارتند از متغیرهای محصول، قیمت، ترفیع و توزیع واصالت هنری تاریخی.

(٢٠٠٩ ) در این تحقیق، برای هرکدام از عناصر آمیخته بازاریابی، بر اساس نظر کاتلر و کلر[۱] متغیرهایی در نظر گرفته شده است که به شرح زیر می‌باشد:

    • متغیر محصول شامل تنوع محصول، کیفیت، طرح کالا، بسته بندی، ویژگی های محصول، نام و نشان تجاری، خدمات محصول.

    • متغیر قیمت، شامل لیست قیمت، تخفیف ها، دوره پرداخت و شرایط اعتباری و پاداش ها یا فوق العاده ها.

    • متغیر ترفیع، شامل پیشبرد فروش، تبلیغات، فروش حضوری، روابط عمومی.

    • متغیر توزیع، شامل کانال های توزیع کالا، پوشش، طبقه بندی، مکان، سطح موجودی کالا وحمل و نقل.

  • متغیر اصالت هنری تاریخی ، شامل طرح،نقش،نوع بافت و ‌رنگ‌بندی ورعایت اصالت هنری وتاریخی وزیباشناسی درطراحی ورنگبندی

۸-۱قلمرو تحقیق

قلمروهای زمانی، مکانی و موضوعی این پژوهش به شرح ذیل می‌باشند:

۱-۸-۱قلمرو زمانی: این پژوهش در فاصله زمانی ۶ماهه ازشهریورماه تا بهمن ماه سال۱۳۹۳ انجام شده است.

۲-۸-۱قلمرو مکانی: این تحقیق در سطح شهر کرمان به اجرا درآمده است.

۳-۸-۱قلمرو موضوعی: این پژوهش در حوزه بازاریابی می‌باشد. تحقیقات بازاریابی در زمینه‌های متفاوتی از جمله خصوصیات بازار و مشتریان، تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی فروش، محصول و چگونگی طرح آن، تبلیغات و فروش شخصی، قیمت محصولات، توزیع، انگیزه های خرید و غیره می‌تواند انجام پذیرد. پژوهش حاضر، شامل تجزیه و تحلیل اجزا و عناصر آمیخته بازاریابی فرش دستباف و تأثیراین عناصر بر رفتار خریداران فرش دستباف در فروشگاه های شهر کرمان می‌باشد.

۹-۱روش جمع‌ آوری داده ها

۱-۹-۱منابع اولیه

از آنجایی که پژوهش مذبور از نوع توصیفی وپیمایشی می‌باشد،علاوه براین همچون بسیاری از مطالعات توصیفی مشابه برای جمع‌ آوری اطلاعات مورد نظر در جهت آزمون فرضیات از روش می‌دانی استفاده گردیده است.

۲-۹-۱ منابع ثانویه

برای روشن شدن مباحث نظری تحقیق و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از روش جمع‌ آوری اطلاعات کتابخانه‌ای به عنوان مفیدترین روش استفاده می شود. از این روش برای جمع‌ آوری اطلاعات در زمینه ادبیات و پیشینه تحقیق استفاده گردید. لذا با مطالعه ی کتاب ها، مقالات و تحقیقات دیگرپژوهشگران و جستجو در اینترنت، اطلاعات مورد نیاز جمع‌ آوری می‌گردد.

۱۰-۱روش تحقیق

۱-۱۰-۱جامعه آماری

جامعه بزرگترین مجموعه از موجودات است که دریک زمان معین، مطلوب ما قرار می گیرند. در این تحقیق، جامعه خریداران فرش دستباف شهر کرمان می‌باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...