فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | نتیجه گیری بر اساس اعداد بدست آمده در جداول میانگین و اثبات و ردّ فرضیه ها بر اساس این جداول. – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
-
- نتیجه گیری و اثبات و ردّ فرضیهها بر اساس نمودارها.
- ارائه پیشنهادها:
الف- اجرایی
ب- پیش نهاد برای تحقیق بیشتر
- محدودیتهای تحقیق
نتیجه گیری بر اساس اعداد به دست آمده در جداول میانگین و اثبات و ردّ فرضیهها بر اساس این جداول.
فرضیه اول:
با توجه به میانگین نظرات معلمان مرد و میانگین نظرات معلمان زن در فرضیه اول نتیجه می گیریم که نظرات آن ها به یکدیگر نزدیک بوده است و اختلاف آن ۴/۰ بوده که بسیار ناچیز میباشد پس فرضیه اول به اثبات میرسد.
فرضیه دوم:
با توجه به میانگین نظرات معلمان مرد و میانگین نظرات معلمان زن متوجه میشویم که اختلاف بین نظرات آن ها وجود ندارد در نتیجه فرضیه دوم هم اثبات می شود.
فرضیه سوم:
در جدول میانگین فرضیه سوم نیز میانگین نظرات معلمان مرد و میانگین نظرات معلمان زن میباشد. پس نتیجه می گیریم بین نظرات آن ها اختلاف وجود ندارد نتیجه حاصل می شود که فرضیه سوم به اثبات میرسد.
فرضیه چهارم:
در فرضیه چهارم نیز در جدول میانگین مجموع نظرات معلمان مرد ۵/۱۷ و میانگین آن و میانگین نظرات معلمان زن میباشد که از مقایسۀ آن نتیجه می گیریم که اختلاف بین نظرات آن ها ناچیز بین ۱/۰می باشد. نتیجه می گیریم که فرضیۀ چهارم رد می شود زیرا همبستگی وجود دارد اما این همبستگی مستقیم است نه معکوس.
فرضیه پنجم:
با در نظر گرفتن مجموع نظرات و میانگین نظرات معلمان زن و مرد نتیجه می گیریم که اختلاف بین نظرات آن ها برابر با ۳/۰ است که این اختلاف اندک میباشد در نتیجه فرضیه پنجم هم به اثبات میرسد.
نتیجه گیری بر اساس اعداد به دست آمده در جداول ضریب همبستگی پیرسون
-
- در جدول ضریب همبستگی فرضیه اول عدد به دست آمده ۵۹/۰ میباشد که نشان از همبستگی متوسط و مستقیم دارد.
-
- ضریب همبستگی فرضیه دوم برابر است با ۹۰/۰که نشان از همبستگی بالا بین نظرات معلمان زن و مرد در ارتباط با استرس شغلی و امنیت محیط کار میباشد پس فرضیه دوم به اثبات میرسد.
-
- ضریب همبستگی به دست آمده در سئوالات فرضیه سوم نشان از همبستگی بالا و مستقیم بین نظرات معلمان مرد و زن دارد که با توجه به ضریب به دست آمده ۹۴/۰ فرضیه سوم به اثبات میرسد.
-
- در جدول ضریب همبستگی فرضیه چهارم ضریب به دست آمده برابر است با ۹۲/۰ که این عدد نشان از همبستگی بالا و همسو بین نظرات معلمان مرد و زن دارد که با توجه به آن فرضیه چهارم رد می شود، زیرا بین نظرات معلمان همبستگی معکوس وجود ندارد.
- ضریب به دست آمده در جدول ضریب همبستگی فرضیه پنجم برابر است با ۹۶/۰ که این عدد نشان از همبستگی بالا و مستقیم بین نظرات معلمان زن و مرد در ارتباط با رابطه معنی دار بین فشار شغلی و بهداشت روانی معلمان دارد در نتیجه این فرضیه نیز اثبات می شود.
نتیجه گیری و اثبات و ردّ فرضیهها بر اساس نمودارها
فرضیه اول: با توجه به نمودار فرضیۀ اول و نتیجه می گیریم که نمودارها نزدیک به هم و فرضیۀ اول به اثبات میرسد.
فرضیه دوم: با در نظر گرفتن نمودار فرضیه دوم و نتیجه می گیریم که نمودارها با هم مساوی و فرضیه دوم به اثبات میرسد.
فرضیه سوم: با توجه به نمودار فرضیۀ سوم و نتیجه می گیریم که نمودارها با هم مساوی و فرضیۀ سوم به اثبات میرسد.
فرضیه چهارم: با دقت در نمودار فرضیۀ چهارم نتیجه می گیریم که اختلاف دو نمودار محسوس نمی باشد آن برابر با ۹/۲ و آن برابر با ۳ میباشد، یعنی بین نظرات معلمان زن و مرد رابطه نزدیک وجود دارد.
فرضیه پنجم: در نمودار فرضیۀ پنجم ملاحظه می شود که و میباشد اختلاف نمودارها بسیار اندک میباشد پس فرضیۀ پنجم نیز به اثبات میرسد.
پیشنهادها:
الف: پیشنهادی اجرایی:
- سعی در به حداقل رساندن استرس شغلی معلمان که به صورت مؤثر عملکرد (میزان حضور در مدرسه-کیفیت و کمیت کار) آن ها در مدرسه را تهدید میکند از طریق؛
الف- ایجاد هماهنگی بین اختیارات و مسئولیتهای معلمان
ب-مشارکت دادن آن ها در تصمیم گیریها.
-
- دقت بیشتر در انتخاب معلمان به ویژه معلمان مرد که این امر سبب می شود عملکرد معلمان کمتر تحت تأثیر استرس شغلی قرار گیرد.
-
- ایجاد و راه اندازی کانون راهنمایی و مشاوره مدیریتی به منظور کمک به معلمان در موقعیتهای مشکل و بحران زا.
- برگزاری سمینارهایی در زمینه کنترل عوامل استرس زا در سازمان از طریق افراد صاحب نظر به صورت جلسات گروهی به منظور تبادل تجارب افراد.
ب: پیش نهاد برای تحقیقات بیشتر:
با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق، جهت انجام تحقیق توسط محققین دیگر پیش نهاد می شود؛
-
- پروژه تحقیقی مشابهی در سطح کشور به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی جهت بررسی و مقایسه نتایج به دست آمده.
-
- انجام تحقیق مستقل جهت طبقه بندی استرس های شغلی معلمان مقاطع تحصیلی شهر کرمانشاه.
-
- انجام تحقیقی به منظور شناسایی عوامل مؤثر در تأمین بهداشت روانی و تأثیر آن در عملکرد معلمان مقاطع.
- انجام تحقیقی به منظور بررسی نوع و سطح استرس شغلی با توجه به متغیرهای مدت تجربه معلمی، نوع مدرک و جنس.
محدودیتهای تحقیق
-
- کمبود وقت و مدت زمان لازم برای انجام تحقیق؛
-
- بعضی از معلمان در پاسخ به سئوالات تحقیق به طور جدی مشارکت نکردند؛
-
- پیچیدگی موضوع، بنا به خاصیت تغییرپذیری احساسات و حالات انسان نمی توان به یافته ها صددرصد اطمینان کرد زیرا شرایط روانی بقدری پیچیده و متغیرها به اندازه ای زیاد هستند که مشکل بتوان تعداد قابل ملاحظه ای از آن ها را تحت کنترل درآورد.
- عدم دسترسی به آزمونهای تراز شده.
فصل ششم: منابع و پیوستها
منابع
-
- -لوتانز، فرد، رفتار سازمانی، ص۲۲۴ ↑
-
- -جزنی، نسرین، مدیریت منابع انسانی(تهران: نشر نی؛ چاپ اول ۱۳۷۵) ص۲۷۸ ↑
-
- -رابینز، استیفن، کبیری، قاسم (مترجم) مبانی رفتار سازمانی (تهران: نشر دانشگاه آزاد) ص۲۱۲ ↑
-
- -جزنی، نسرین، همان کتاب، ص۲۷۹ ↑
-
- -میلانی فرد، بهروز. بهداشت روانی، (تهران: نشر قومس) ص۱۶ ↑
-
- -همان ↑
-
- -شاملو، سعید. بهداشت روانی ( تهران: انتشارات رشد) ص۲۸ ↑
-
- -شاملو، سعید. بهداشت روانی، ص۹۶-۹۵ ↑
-
- -شعاری نژاد، علی اکبر. درآمدی به روان شناسی انسان (تهران: انتشارات آزاده،۱۳۷۱) ص۱۵۸-۱۵۷ ↑
-
- -میچل، راسل. افسردگی، مترجم خواجه پور. غلامرضا (تهران: نشر مینا ۱۳۷۵) ص۱۳-۱۲ ↑
-
- -مهریار، امیر هوشن. افسردگی (برداشتها و درمان شناختی) (تهران، انتشارات رشد ۱۳۷۳) ص۵۴ ↑
-
- -ساعتچی، محمود. روانشناسی در کار. ص۵۸۹ ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 04:23:00 ب.ظ ]
|