1. آزمون فرضیه های تحقیق

به منظور آزمون فرضیات، ابتدا از آزمون همبستگی رتبه ای اسپیرمن با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS 16، جهت سنجش همبستگی بین متغیرها استفاده شد. سپس رابطه علی بین متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق، با بهره گرفتن از روش مدل سازی معادلات ساختاری، با کمک نرم افزار Lisrel 8.54 آزمون شد.
به دلیل اینکه در این تحقیق متغیرها کیفی هستند از همبستگی اسپیرمن استفاده شد که ضرایب همبستگی بین تمامی متغیرهای تحقیق در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنادار به دست آمده اند. همانطور که در فصل چهارم مشاهده شد، اولا با توجه به معنی دار بودن ارزش t، اعتبار و برازندگی مناسب مدل تأیید می شود، چرا که مقدار کای دو، مقدارRMSEA و نسبت کای دو به درجه آزادی کم و مقدار GFI و AGFI نیز بالای ۹۰ درصد است. لذا تمامی فرضیات(چهار فرضیه مدل تحقیق) تایید شدند.
همان طور که در فصل سوم مطرح گردید به منظور رتبه‌بندی هر یک از استراتژی های ارزیابی عملکرد موثر بر عملکرد سازمانی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها در سازمان بازرسی کل کشور از آزمون فریدمن استفاده گردید. با توجه به نتایج به دست آمده بهترین رتبه مربوط به استراتژی ارزیابی عملکرد فرایند محور می‌باشد و بدترین رتبه مربوط به استراتژی ارزیابی عملکرد انسان محور می‌باشد.

  • ارتباط استراتژی های ارزیابی عملکرد با عملکرد کل سازمان و سایر نقش های منابع انسانی

در این قسمت از فصل پنجم، با اقتباس از اثر بولر و مک ایوی(۲۰۱۲) بر اساس گونه شناسی پیشنهادی این تحقیق و تحقیقات پیشین در حوزه استراتژی سازمان و منابع انسانی، چگونگی ارتباط بین استراتژی های سطح سازمان با سطح منابع انسانی و سطح عملکرد تشریح می شود. برای این منظور، یک مدل چندسطحی ارائه می شود که نشان می دهد چگونه گونه شناسی استراتژی های ارزیابی عملکرد، با سایر نقش های مدیریت منابع انسانی، عوامل فردی، گروهی، سازمانی و استراتژی سازمان یکپارچه می شود. اما بطور خلاصه نیاز برای چارچوب های تئوریک جامع تر و اعتبار تجربی روابط بین استراتژی ها، اقدامات منابع انسانی و عملکرد وجود دارد. در این باب پیوند ساده اعمال مدیریت منابع انسانی و استراتژی سازمان کافی نیست(بولر و مک ایوی،۲۰۱۲).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ارتباط اثر بخش سطوح استراتژیک، مبتنی بر یکپارچگی ظرفیت های سازمانی و فرهنگ، هنجارها و شایستگی های گروه، قابلیت‌های فردی، انگیزش و فرصت با یکدیگر و با استراتژی سازمان، تعریف می شود. مدل ارتباطات در شکل ۵-۱ نشان داده شده است. نیروی محرکه چارچوب، استراتژی سطح سازمان است. که مواردی همچون چشم انداز، رسالت، اهداف، برنامه های استراتژیک، را شامل می شود.
در مرکز مدل سه ناهمسانی وجود دارد. حالا سه سطح وابسته بهم تجزیه و تحلیل بطور مستقیم با استراتژی پیوند خورده اند: سازمانی، گروهی فردی. به ویژه، سه سطح به عنوان بلوکی با فرهنگ/توانایی های سازمانی که پایه ای آن چیزی است که دو سطح دیگر هنجارها/ شایستگی ها و سطح فرصت/ انگیزش/ قابلیت‌های فردی را نشان می دهد.
گونه های استرتژی ارزیابی عملکرد کارکنان
تامین کارکنان
قابلیت‌های سازمانی/فرهنگ
هنجارهای شایستگی های گروهی
قابلیت‌های فردی/انگیزش/فرصت
سرمایه انسانی
سرمایه اجتماعی
عملکرد
استراتژی
آموزش و توسعه
جبران خدمت
۲۸شکل ۵-۱: ساز و کار ارتباط گونه های استراتژی ارزیابی عملکرد با عملکرد کل سازمان و نقشهای منابع انسانی
قابلیت‌های گروهی و ظرفیت ها سازمانی و قابلیت‌های فردی در درجه اول با سرمایه انسانی در ارتباط هستند؛ و فرهنگ سازمانی و هنجارهای گروهی و انگیزش فردی و فرصت مرتبط و در درجه اول با سرمایه اجتماعی مرتبط هستند. همانطور که نشان داده شده است ، اقدامات منابه انسانی کانونی برای تولید، تقویت و حفظ فرهنگ/ توانایی سازمانی، هنجارها/شایستگی های گروهی و فرصت/انگیزش/ قابلیت‌های فردی است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...