سلولزی

۱۲

۸

غذایی

۱۲

۸

شیمیایی

۲۳

۱۲

متفرقه

۲۸

۱۵

کل

۱۱۴

۶۳

روش جمع آوری اطلاعات
همان طور که در ابتدای این فصل بیان شد، اطلاعات این تحقیق از دو بخش کتابخانه­ای و میدانی بدست آمده است. از روش کتابخانه­ای که شامل مطالعه بر روی مقالات، کتاب­ها و منابع اینترنتی است، جهت نگارش مبانی نظری تحقیق – که در فصل دوم به صورت مبسوط آورده شد – بکار گرفته شد؛ از روش میدانی و بهره گیری از پرسشنامه نیز جهت آزمون فرضیات تحقیق استفاده شد.
اصولا پرسشنامه به علت عدم نیاز به منابع زیاد، هزینه پایین و همچنین قابلیت ­های بالقوه در جمع آوری نمونه، به عنوان یکی از ابزار تحقیقی موثر برای محققان و متخصصان به حساب می ­آید(خاکی، ۱۳۸۲).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

روش تهیه پرسشنامه
با توجه به آنچه در ادبیات آمیخته بازاریابی مطرح شد، هنوز محققان پیرامون کمیت و کیفیت عناصر آمیخته بازاریابی، اتفاق نظر ندارند(ر.ک: صص۴۴-۵۶)؛ لذا برای بومی­سازی و وقف­پذیری عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه این تحقیق با شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورمان، باید ابتدا تحقیق را در یک نمونه اولیه آزمایشی[۱۲۴] انجام داد.
برای این کار ابتدا پرسشنامه­ای برای سنجش اجزایِ عناصر آمیخته بازرایابی کارآفرینانه که شامل: قیمت، محصول، ترفیع، توزیع و شخص می­باشد(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰؛ گلابی و همکاران، ۲۰۱۱) تهیه شد و سپس با نظر اساتید تعدیل و تایید شد. این پرسشنامه که شامل ۱۳جزء در آمیخته شخص، ۱۰ جزء در آمیخته قیمت، ۱۴ جزء در آمیخته محصول، ۱۱ جزء در آمیخته ترفیع و ۱۳ جزء در آمیخته توزیع بود، در نمونه آزمایشی اولیه تحقیق توزیع شد(ر.ک: ضمیمه ۲).
در مرحله بعد و بعد از جمع­آوری اطلاعات حاصل از نمونه آزمایشی اولیه، به کمک آزمون دو-جمله­ای به بررسی صحت ادعای زیر پرداخته شد. این فرضیه ادعای برابری تعداد شرکت­هایی که از یک جز آمیخته بازاریابی استفاده می­ کنند با تعداد شرکت­هایی که از آن جز استفاده نمی­کنند، مورد آزمون قرار می­دهد.
H0= این جزء بازاریابی در ۵۰% از شرکت­های موجود در نمونه اولیه آزمایشی استفاده می­ شود.
H1= این جزء بازاریابی در ۵۰% از شرکت­های موجود در نمونه اولیه آزمایشی استفاده نمی­ شود.
جدول ‏۳‑۳- آزمون دوجمله­ای برای سنجش تفاوت بین ۲ گروه

متغییر

فراوانی

نسبت آزمون

خطای محاسبه شده

پذیرش/عدم پذیرش

توانایی برقراری ارتباط دوستانه با مشتریان

دارد : ۵۹
ندارد: ۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...