۴-۳-۴-۳. اولویت بندی شاخصهای قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر ستاده
آزمون فریدمن در این بخش نیز مانند دو بخش قبلی صورت پذیرفت. بر این اساس، جداول زیر نتایج آزمون فریدمن در مورد اولویتبندی شاخصهای قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر ستاده را نشان میدهند. بدین ترتیب با توجه به جدول ۴-۲۲، به دلیل کمتر شدن سطح معناداری از ۰.۰۵، در سطح اطمینان ۹۵% میتوان گفت که شاخصهای قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر ستاده اولویت یکسانی ندارند. همچنین نتایج جدول ۴-۲۳ اطلاعاتی در خصوص سه عدد از مهمترین شاخصهای قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر ستاده (شاخصهای شماره ۵۶، ۵۸ و ۶۰) آشکار میسازد.
جدول ۴-۲۲) نتایج آزمون فریدمن در مورد شاخصهای قابلیت های سازمانی مبتنی بر ستاده

مقدار کای اسکویر

درجه آزادی

سطح معناداری

میزان خطا

نتیجه آزمون

۴۰.۲۸

۸

۰.۰۰۰

۰.۰۵

رد H0 و پذیرش H1

جدول ۴-۲۳) اولویت شاخص های قابلیت های سازمانی مبتنی بر ستاده

شماره شاخص

شاخص

مقدار میانگین تعدیل یافته

۵۶

تأثیر سیستم های اطلاعاتی بر تولید محصولی با کیفیت بهتر

۵.۸۰

۵۸

تأثیر سیستم های اطلاعاتی بر تولید محصول با بیشترین ارزش افزوده برای مشتریان

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۵.۶۲

۶۰

تأثیر سیستم های اطلاعاتی بر ارائه تصویری مناسب از خدمات به مشتریان

۵.۲۵

فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱. مقدمه
یکی از مهمترین بخشهای یک تحقیق، فصل نتیجهگیری برای ارائه پیشنهاد میباشد. تمامی تلاشهایی که در روند انجام یک کار پژوهشی صورت میگیرد، در واقع برای دستیابی به نتایج مطلوب و پیشنهادهایی برای تحقیق است. چراکه هدف از انجام تحقیق، یافتن راهحل برای مشکلاتی است که وجود دارد و دغدغه پژوهشگر بوده و باعث انجام تحقیق شده است. گاهی این مشکلات هرچند در ظاهر کوچک و ناچیز بوده ولی هزینه و انرژی زیادی در جامعه هدر داده و کارآیی و اثربخشی را کاهش میدهند و مانع رسیدن به نتایج مورد نظر و ارزشمند میگردند. از طریق تحقیق میتوان این مشکلات و راه حلهای رفع آنها را پیشبینی و مهیا کرد و اقدامات مناسب را انجام داد تا در نهایت کارآیی و نتایج مثبت افزایش یابد. در این فصل ابتدا خلاصهای از یافته های پژوهش ارائه میشود و سپس با توجه به پیشینه تحقیق و نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل داده های بدست آمده، پیشنهاداتی در این زمینه ارائه میگردد. و در انتها نیز محدودیتهایی که در این تحقیق وجود داشته است نیز ارائه میگردد.
همانطور که در فصل سه بیان شد این تحقیق، از نوع توصیفی پیمایشی بوده که به منظور نقش سیستمهای اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط شهر صنعتی کاوه انجام شد. در فصل چهارم نیز نتایج بصورت کامل تشریح گردیدند. یافته های پژوهش در بخش آمار توصیفی (ویژگیهای شرکتکنندگان)، نشان داد که:
۱۲ درصد از پاسخ دهندگان زن و ۸۸ درصد آنها مرد هستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...