فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – تاریخچه چابکی – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
- تمامی سنجه های عملکرد( رشد دانشجو، سهم بازار، کیفیت آموزش و خدمات) به طور مثبتی با بازارگرایی دانشگاه های خصوصی در بنگلادش رابطه دارد.
●دیوید مارتین رویز[۸۷](۲۰۱۲) به بررسی ارتباط بین بازرگرایی شرکت، موفقیت در نوآوری محصول و عملکرد شرکت می پردازد. وی برای جمع آوری اطلاعات مقالهاش تحت عنوان “آیا رفتار بازارگرایی شرکت بر موفقیتهای نوآوری اثر دارد؟” ۲۹۴ پرسشنامه به نمونه هایی از سازمان های صنعتی نوآور ارسال کرده و با عودت۸۴ پاسخ به این نتیجه میرسد که:
- بین بازارگرایی و موفقیت محصول جدید رابطه-ای مثبت وجود دارد و در این ارتباط به نقش میانجی جدید بودن محصول نیز پی برد.
●اوموتایو اوینیی[۸۸] (۲۰۱۳) در مقالهای تحت عنوان “تعهد سازمانی و بازارگرایی در شرکتهای غیرنفتی کشور” به رابطه بین بازارگرایی و تعهد سازمانی در بخشهای غیر نفتی شرکتهای کشورهای در حال توسعه می پردازد. وی برای این منظور اطلاعات مورد نیاز خود را از ۱۹۰مدیر در شرکتهای غیر نفتی جمع آوری می کند و با تحلیل خود به این نتیحه میرسد که:
- تعهد سازمانی بر بازارگرایی به طور مثبتی اثر می گذارد و باور مدیران ارشد و سیستمهای پاداش سازمانی در اجرای بازارگرایی نقش مهمی دارا هستند.
مطالعات بازارگرایی در داخل
اعرابی و سلطان محمدی(۱۳۸۸) در مقالهای تحت عنوان”تأثیر بازارگرایی بر عملکرد شرکتهای ایرانی فعال در بازار بورس تهران” نحوه اندازه گیری سازه بازارگرایی را بر اساس مفهوم پردازی نارور و اسلاتر در شرایط خاص محیطی ایران مورد توجه قرار داده و تأثیر بازارگرایی را بر عملکرد شرکت های ایرانی بررسی میکنند . همچنین نقش تعدیل کننده عوامل محیطی شدت تغییرات بازار، شدت رقابت و قدرت خریداران را در این رابطه آزمون مینمایند. برای این منظور، داده های میدانی در خصوص بازا رگرایی و عملکرد از طریق پرسشنامههایی که بین ۳۷۳ شرکت عضو سازمان بورس و اوراق بهادار تهران توزیع شده جمع آوری گردیده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که:
-
- بازارگرایی بر عملکرد ذهنی، عینی و کلی تأثیر معنادار و مثبت دارد؛
-
- قدرت خریداران، نقش تعدیل کننده در رابطه بین بازارگرایی و عملکرد ذهنی و کلی دارد؛
-
- عوامل شدت رقابت و شدت تغییرات بازار، تعدیل کننده این رابطه نیستند.
-
- حسینقلیپور، انصاری، الهی گل، یوشانلویی(۱۳۹۰) در مقالهای با عنوان” تاثیر بازاریابی درونی بر بازارگرایی با وجود متغیر های میانجی تعهدسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در بنگاههای مالی: موردکاوی بانک ملت شهر تهران” به بررسی رابطه بین بازاریابی درونی و بازارگرایی با تأکید بر وجود متغیرهای میانجی رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی در بانک ملت شهر تهران به عنوان یک بنگاه مالی- خدماتی میپردازند. آن ها برای این منظور داده های خود را با ۲۶۱پرسشنامه و همچنین نظر خبرگان جمع آوری نموده و با این نتیجه رسیدند که:
-
- رابطه معنادار بین بازاریابی درونی و بازارگرایی در بانک ملت شهر تهران وجود دارد؛
-
- رابطه مثبت و معنادار بین بازاریابی درونی و رفتار شهروندی سازمانی، تعهد سازمانی در بانک ملت شهر تهران وجود دارد.
-
- پاکدل، نایب زاده و دهنوی(۱۳۹۰) در مقالهای با عنوان”ارزیابی تاثیر بازارگرایی ، نوآوری و وفاداری مشتری بر عملکرد کسب و کار در صنعت پوشاک پل” به بررسی رابطه بازارگرایی، نوآوری و وفاداری مشتریان با عملکرد کسب و کار گروه پوشاک پل میباشد؛ در راستای دستیابی به این هدف پرسنل واحدها ی تولید، اداری، مالی، بازرگانی، کنترل کیفیت، انبارداری و طراحی گروه پوشاک پل به عنوان جامعه آماری تحقیق جهت جمع آوری داده ها در نظر گرفته شده و با بهره گرفتن از پرسشنامه استاندارد شده در تحقیقات بینالمللی مورد سوال قرار گرفتند .نتایج این تحقیق حاکی از آن است که:
-
- در گروه پوشاک پل افزایش درجه نوآوری نتیجه افزایش سطح بازارگرایی بوده و این امر خود به عملکرد نوآوری بهتر در شرکت میانجامد؛
-
- نتیجه رشد عملکرد نوآورانه شرکت نیز افزایش وفاداری مشتریان است که در نهایت افزایش سطح عملکرد کسب و کار را به دنبال دارد.
-
- حاجی جلیلی(۱۳۹۰) در پایان نامه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان”بررسی تأثیر بازارگرایی و قابلیت های نوآوری بر عملکرد شرکت در صنعت لبنیات” به بررسی تأثیر بازارگرایی و قابلیت های نوآوری بر روی عملکرد شرکتهای فعال در صنعت لبنیات تحت یک مدل معادله ساختاری می پردازد و به این نتیجه میرسد که:
-
- بازارگرایی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد با توجه به قابلیت های نوآوری برای شرکتهای فعال در صنعت لبنیات مثبت است.
-
- تأثیر غیر مستقیم از تأثیر مستقیم بیشتر است و حاکی از آن است که متغیر قابلیت نوآوری به عنوان یک متغیر میانجی در رابطه میان بازارگرایی و عملکرد مؤثر است.
-
- هانیه کبیری(۱۳۹۰) در پایان نامه خود با عنوان” بررسی تأثیر بازارگرایی بر گرایش کارافرینانه در بانک اقتصاد نوین” به بررسی تأثیر بازارگرایی بر گرایش کارآفرینانه می پردازد و به این نتیجه می پردازد که:
-
- بازارگرایی بر گرایش کارآفرینانه تأثیری مثبت و معنادار دارد؛
- بازارگرایی بر هر یک از مؤلفه های گرایش کارآفرینانه اثری مثبت و معنادار دارد.
تاریخچه چابکی
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 03:27:00 ب.ظ ]
|