متغیر وابسته: عملکرد صادراتی p:0/01 ** p:0/05*
با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده در باب رابطه متغیر هزینه های تبلیغات خارجی با عملکرد صادراتی می توان گفت ضریب رگرسیونی استاندارد شده(B) که تحت عنوان ضریب مسیر است برابر با (۷۲۰/۰) و مقدار تی بدست آمده برای این ضریب (۵۸/۱۶ ) می باشد که این مقدار در سطح ۰۱/۰ معنادار می باشد بنابر این می توان گفت که فرضیه ما تایید می گردد یعنی متغیر هزینه های تبلیغات خارجی با عملکرد صادراتی رابطه مستقیم، مثبت و معنادار دارد و هر واحد تغییر در متغیر هزینه های تبلیغات خارجی با ۷۲۰/۰ واحد تغییر در متغیر عملکرد صادراتی همراه می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

اندازه شرکت
۳۴۰/۰
تجربه صادراتی
۴۵۰/۰
تعهد صادراتی
۴۱۰/۰
۲۴۰/۰
محصول
قیمت
۳۸۰/۰
۷۲۰/۰
تبلیغات
کانال های توزیع
شکل شماره ۴-۵.مدل مفهومی (مدل برونداد)
جهت برازندگی مدل از شاخص های برازندگی استفاده شده است. بطور کلی از میان مشخصه های برازندگی متنوعی که وجود دارد، در این تحقیق شاخص های برازش x2/df ، CFI[108]، NFI[109]،RMSEA ، GFIو AGFI گزارش می شود در مورد شاخص های x2/df ،RMSEA ، GFI و AGFI در فصل سوم صحبت کردیم. به عقیده بنتلر- بونت اگر مقدار NFI (شاخص نرم شده برازندگی ) برابر یا بزرگتر از ۹/۰ باشد مدل از برازندگی قابل قبولی برخوردار است . همچنین برخی از پژوهشگران حتی نقطه برش۸/۰ را بعنوان برارندگی قابل قبول بکار می برند(هومن، ۱۳۸۴،۲۴۰).مقدار CFI(شاخص برازندگی تطبیقی)که بنتلر (۱۹۹۰) و هیو و بنتلر (۱۹۹۵)آن را توسعه داده اند برای مدل های قابل قبول می بایست دست کم ۹/۰ باشد.(هومن،۱۳۸۴، ۲۴۲)
جدول شماره۴-۱۵. برازندگی مدل اندازه گیری(تحلیل مسیر تاییدی)

شاخص
برآورد
نسبت مجذور کای به درجه آزادی X2/df ))
۸۷۰.۲۰ (P = 0.29)
شاخص برازندگی تطبیقی(CFI)
۹۰/۰
شاخص نرم شده برازندگی(NFI)
۹۵/.
جذر برآورد واریانس خطای تقریبRMSEA))
۰۰۰۴.
شاخص نکویی برازش GFI))
۹۲/.
شاخص تعدیل شده نکویی برازشAGFI))
۹۰/.

در مدل اندازه گیری تحقیق حاضر مقدار خی دو بدست آمده برابر با ۲۰/۸۷۰ می باشد که این مقدار در سطح ۰۵/۰ معنادار نمی باشد و حاکی از برازش مناسب مدل می باشد همچنین مقادیر CFI، NFI،RMSEA ، GFIو AGFI بترتیب برابر با۹۰/۰ ، ۹۵/۰ ، ۰۰۴/۰ ، ۹۲/۰ و ۹۰/۰ می باشد که بیانگر میزان خطای کم در اندازه گیری است. با توجه به مناسب بودن شاخص RMSEA و شاخص های CFI، NFI، GFI و AGFI ، مدل اندازه گیری مطلوب و مناسب قلمداد می شود.
۵-۱. مقدمه
در این پژوهش، عوامل تعیین کننده عملکرد صادراتی در صنعت مواد غذایی مورد مطالعه قرار گرفت و شناسایی عوامل تعیین کننده بر پایه مدلی بود که بر مبنای این مدل متغیرهای اندازۀ شرکت، تجربه صادراتی، محرکهای صادراتی، مشکلات صادراتی، مزیت رقابتی، تعهد صادراتی، محصول، قیمت، تبغلیات و کانال های توزیع عوامل تعیین کننده عملکرد صادراتی بودند که شرح مفصل این مدل و عوامل تعیین کننده در فصل دوم ارائه شد. نتایج این تحقیق، آگاهی ما را نسبت به عوامل تعیین کننده عملکردصادراتی افزایش داد و همچنین میزان اثر گذاری هر کدام از این عوامل را نیز مشخص کرد.
با توجه به توضیحات مذکور، این فصل شامل موارد زیر است:
بررسی نتایج تحقیق
ارائه پیشنهادات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...