۱۹

۰۲۲ / ۰

در نظر گرفتن بودجه برای کارآفرینی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱۸

۲۰

۰۱۸ / ۰

اتخاذ سبک مدیریت مناسب در سازمان

۱۹

۱۸

۰۲۵ / ۰

جذب سرمایه گذاری خارجی به سازمان

۲۰

فصل پنجم :
نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق
۵-۱- مقدمه :
در فصل های گذشته پس از معرفی و بیان ادبیات موضوعی در زمینه ی الگویی برای استراتژی کارآفرینی در واحدهای صنعتی استان یزد، الگوی مفهومی و سؤال های تحقیق تدوین شدند. سپس برای بررسی سؤالات، روش به کار رفته برای تحقیق و شیوه ی جمع آوری داده ها تعیین گردید و پس از گردآوری داده ها، داده های گردآوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و یافته هایی حاصل شد که این یافته ها منجر به نتایجی شدند. در این فصل ابتدا به نتایج سؤالات تحقیق به طور خلاصه اشاره می گردد و تعریفی مختصر از نمونه و جامعه آماری و برخی از یافته های مهم تحقیق ارائه می شود. سپس به بحث و نتیجه گیری در خصوص نتایج حاصل از یافته های تحقیق حاضر و یافته های پیشین، پرداخته می شود. در بحث و نتیجه گیری به استنباط از نتایج این تحقیق و چرایی حصول این موارد پرداخته می شود. در نهایت نیز با بهره گرفتن از یافته های این تحقیق، به مدیران اجرایی و محققان آتی، پیشنهادهایی ارائه می گردد.
۵-۲- جمع بندی فصل های این تحقیق :
در فصل اول، کلیات تحقیق شامل بیان مسئله اصلی تحقیق، ضرورت و اهمیت، اهداف، سؤالات تحقیق و در مجموع شناسنامه تحقیق مطابق با پروپوزال مصوب ارائه گردیدند. فصل دوم شامل ادبیات و مبانی نظری در موضوعات مدیریت کارآفرینی و مدیریت استراتژیک و بیان پیشینه تحقیق در سرفصل های تحقیق های داخلی و خارجی می باشد. در این فصل تحقیقات مشابه قبلی مرتبط با موضوع ارائه گردیده است. در فصل سوم روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری، تعداد اعضای جامعه آماری، روش نمونه گیری و تخمین تعداد اعضای نمونه، روایی و پایایی سؤالات پرسشنامه، روش تجزیه و تحلیل و انواع نرم افزارها و آزمون های آماری مورد استفاده، بیان گردیدند. در فصل چهارم یافته های تحقیق در قالب آمار توصیفی و استنباطی ارائه گردیده و فصل پنجم شامل بیان خلاصه ای از تحقیق، محدودیت های تحقیق و پیشنهادات تحقیق و مبحث مطالعه موردی می باشد.
سؤال های تحقیق دربر گیرنده ۱) نقاط قوت شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟ ۲) نقاط ضعف شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟ ۳) فرصت های محیطی شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟ ۴) تهدیدهای محیطی شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟ ۵) استراتژی های مناسب برای شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟ ۶) رتبه بندی استراتژی های SO به چه صورت می باشد؟ ۷) رتبه بندی استراتژی های WO به چه صورت می باشد؟ ۸) رتبه بندی استراتژی های ST به چه صورت می باشد؟ ۹) رتبه بندی استراتژی های WT به چه صورت می باشد؟، می باشند.
از نظر دسته‌بندی تحقیقات بر حسب هدف، می‌توان این تحقیق را یک تحقیق کاربردی- توسعه ای محسوب کرد، از نظر دسته‌بندی تحقیقات توصیفی، این تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی به‌ شمار می‌رود، به این دلیل که محقق وارد میدان فعالیت شده و با مصاحبه و تکمیل پرسشنامه های مختلف بین کارآفرینان استان یزد به سؤالات تحقیق پاسخ می دهد.
در قسمت نظری اطلاعات موردنیاز دراین تحقیق از روش کتابخانه ای جمع آوری شده و در روش میدانی در خصوص موضوع مورد تحقیق با ارائه پرسشنامه به اعضای نمونه، اطلاعات لازم جمع آوری گردید. جامعه آماری تحقیق، مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی در استان یزد می باشد، که تعداد ۳۰ نفر این گروه به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند.
در این تحقیق، ابزار اندازه‌گیری، دو پرسشنامه مختلف بود که در آنها نظر افراد، در یک مرحله بصورت کیفی و در مرحله دوم به صورت کمی جمع آوری شد و از قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری اطمینان حاصل شد و همچنین برای اطمینان از روایی ابزار اندازه گیری از روش روایی محتوا استفاده شده است.
۵-۳- بحث و نتیجه گیری از یافته های تحقیق :
۵-۳-۱- نقاط قوت شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟
بررسی نتایج به دست آمده از بررسی میانگین ها: سؤال اول تحقیق از طریق بررسی نقاط قوت شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد پرداخته است. نتیجه به دست آمده از نظر سنجی از خبرهای تحقیق نشان داد که شاخص های برخورداری سازمان از کارشناسان با تخصص و تجربه بالا، نسبت بالای تعداد کارکنان با مدرک کارشناسی و بالاتر به کل کارکنان، شرکت کارکنان در سمینارها و همایش های مختلف در حوزه کارآفرینی، وجود برنامه هایی برای تقویت گروه های کارآفرینی در واحدهای صنعتی، اطلاع رسانی و برگزاری نشست های سازمانی به منظور تقویت فرهنگ کارآفرینی سازمانی، مشارکت مدیران در جهت حل مسائل و مشکلات کارآفرینی، وجود برنامه ها اثربخش تقویت کارآفرینی سازمانی، زمینه سازی جذب نیروهای متخصص و کارآفرین و استخدام نیروهای کارآفرین از نظر خبرگان به عنوان نقاط قوت موجود در این سازمان شناسایی شدند.
۵-۳-۲- نقاط ضعف شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟
بررسی نتایج به دست آمده از آزمون بررسی میانگین ها: سؤال دوم تحقیق از طریق بررسی نقاط ضعف شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد پرداخته است. نتیجه به دست آمده از نظر سنجی از خبرهای تحقیق نشان داد که شاخص های آموزش همگانی ضعیف در حوزه کارآفرینی، عدم همکاری مناسب بین واحدهای صنعتی جهت به اشتراک گذاری دانش های تخصصی، ضعف در جذب حامیان مالی، هزینه اندک تحقیقات سازمان ها به منظور نوآوری و کارآفرینی، سبک مدیریت نامناسب در سازمان ها، عدم ارائه خط مشی کارآفرینی در ماموریت های سازمان، نبود گروه های کاری و تیم های نوآوری برای حل مسائل سازمان و پیگیری ایده های جدید، فقدان برنامه استراتژیکی کارآفرینی در سازمان، فقدان سیستم پاداش و تشویق بر اساس عملکرد برای کارآفرینان، فقدان ارتباط واحدهای صنعتی با سایر مراکز کارآفرینی و فقدان بهره گیری از نتایج تحقیقات و طرح های علمی تحقیقی کارآفرینی از نظر خبرگان به عنوان نقاط ضعف موجود در این سازمان شناسایی شدند.
۵-۳-۳- فرصت های محیطی شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟
بررسی نتایج به دست آمده از آزمون بررسی میانگین ها: سؤال سوم تحقیق از طریق بررسی فرصت های محیطی شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد پرداخته است. نتیجه به دست آمده از نظر سنجی از خبرهای تحقیق نشان داد که شاخص های ارزان بودن نیروی کار موجود در بازار، وجود نیروی تحصیل کرده کارآفرینی، افزایش سطح علمی کارآفرینی، بازار گسترده داخلی و علاقه جوانان به کارآفرینی، چاپ کتب و نشریه های علمی کارآفرینی، وجود ترکیب جمعیتی جوان مستعد در کشور، تبلیغات کارآفرینی و استفاده از نام کارآفرینیان معروف برای تبلیغ، رویکرد جوانان و تحصیل کردگان به سمت کارآفرینی، ارائه واحدهای درسی مناسب در طول تحصیل به دانشجویان کارآفرینی و پوشش رسانه ای و ماهواره ای رویدادهای کارآفرینی داخلی و برون مرزی از نظر خبرگان به عنوان فرصت های محیطی موجود در این سازمان شناسایی شدند.
۵-۳-۴- تهدیدهای محیطی شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟
بررسی نتایج به دست آمده از آزمون بررسی میانگین ها: سؤال چهارم تحقیق از طریق بررسی تهدیدهای محیطی شناسایی شده شرکت های صنعتی استان یزد پرداخته است. نتیجه به دست آمده از نظر سنجی از خبرهای تحقیق نشان داد که شاخص های اعمال تحریم های بین المللی علیه کشور، بی ثباتی و عدم شفافیت قوانین و مقررات کشور در توسعه کارآفرینی، اقتصاد سنتی و فضای اندک آن برای جذب جوانان و دانش آموختگان، فقدان مشارکت سرمایه گذاری خارجی در کارآفرینی، فقدان توجه کافی به آموزش و پرورش در زمینه کارآفرینی، میزان نرخ تورم کنونی، اجرای سیاست خصوصی سازی به شیوه ای نامناسب، میزان اندک سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در کارآفرینی و از دست دادن حامیان مالی، میزان سرمایه گذاری اندک زیر بنایی دولتی و خصوصی در کارآفرینی، نامعلوم بودن رویه های سایسی و استراتژی کارآفرینی، فقدان زیر ساخت های مناسب کسب و کار، وابستگی ساختار اقتصاد ملی به صادرات نفتی، عرضه کالاهای خارجی قاچاق در بازار داخلی و وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی از نظر خبرگان به عنوان تهدیدهای محیطی موجود در این سازمان شناسایی شدند.
۵-۳-۵- استراتژی های مناسب برای شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟
پس از شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای محیطی، با مراجعه مجدد به خبرگان، به نظر سنجی از آنها برای شناسایی استراتژی های مفید و مناسب در این شرایط برای واحدهای صنعتی در استان یزد پرداخته شده است. بنابراین در چهار موقعیت SO، WO، ST و WT اقدام به تدوین استراتژی شده است. که استراتژی های بدست آمده به ترتیب برای چهار موقعیت بدین قرار می باشد: استراتژی های برگزاری مسابقات سالیانه در زمینه های تخصصی شرکت جهت شناسانی افراد کارآفرین و جذب آنها، ایجاد ارتباط با برگزیدگان جشنواره های علمی در سطح کشور جهت جذب آنها، برگزاری دوره های کارآفرینی جهت ارتقا توانایی کارآفرینی نیروی انسانی سازمانی، ایجاد دوره های ضمن خدمت جهت افزایش سطح سواد و دانایی پرسنل و بستن قرارداد با پارک های علم و فناوری جهت بهینه سازی فرایندهای کاری شرکت برای موقعیت SO، استراتژی های برگزاری دوره های مدیریتی جهت آشنایی مدیران با مفاهیم کارآفرینی، ایجاد تیم های کارآفرین درون سازمان از پرسنل مستعد در واحدهای مختلف، ایجاد راهبردها و استراتژی های کارآفرینی در سازمان توسط مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانی، ایجاد تمایل در مدیران سازمانی در جهت حمایت از کارآفرینی در سازمان توسط آنها و ایجاد تالارهای گفتگو بین بخش‌های مختلف سازمانی جهت افزایش ارتباط بین کارکنان و ایجاد زمینه های کارآفرینی برای موقعیت WO، استراتژی های برگزاری جلسات توجیهی جهت جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه کارآفرینی، اعزام نیروهای خبره به کنفرانس های بین المللی کارآفرینی جهت کسب دانش های به روز و تکنولوژی های جدیدو در جهت افزایش کارآفرینی و ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی جهت ارزیابی وضعیت سیاسی ایران در جهان و تحریم ها برای موقعیت ST و در نهایت استراتژی های تمرکز بر حفظ نیروهای خبره جهت ارتقا فرهنگ کارآفرینی در سازمان، استفاده از خبرگان دانشگاهی دارای مطالعات مرتبط در زمینه کارآفرینی برای تدوین استراتژی های مناسب در این زمینه، ارتقا فرهنگ کارآفرینی در سازمان، در نظر گرفتن سیستم پاداش بر اساس عملکرد برای کارآفرینان، در نظر گرفتن بودجه برای کارآفرینی، اتخاذ سبک مدیریت مناسب در سازمان و جذب سرمایه گذاری خارجی به سازمان برای موقعیت WT انتخاب شدند.
۵-۳-۶- رتبه بندی استراتژی های SO به چه صورت می باشد؟
نتایج بدست آمده از نرم افزار اکسپرت چویس و با بهره گرفتن از نظرات خبرگان برای مقایسه زوجی بین استراتژی های تدوین و مشخص کردن میزان اهمیت استراتژی ها به صورت مقایسه زوجی نسبت به یکدیگر پرداخته شده است. نتایج بدست آمده برای رتبه بندی استراتژی های پیشنهادی این بخش به این صورت می باشد: استراتژی ایجاد ارتباط با برگزیدگان جشنواره های علمی در سطح کشور جهت جذب آنها بیشترین اهمیت و استراتژی بستن قرارداد با پارک های علم و فناوری جهت بهینه سازی فرایندهای کاری شرکت در اولویت بعدی قرار داشته است، استراتژی های برگزاری دوره های کارآفرینی جهت ارتقا توانایی کارآفرینی نیروی انسانی سازمانی و برگزاری مسابقات سالیانه در زمینه های تخصصی شرکت جهت شناسانی افراد کارآفرین و جذب آنها در رتبه های بعدی و در نهایت استراتژی ایجاد دوره های ضمن خدمت جهت افزایش سطح مهارت و دانش پرسنل در اولویت آخر قرار دارد.
۵-۳-۷- رتبه بندی استراتژی های WO به چه صورت می باشد؟
نتایج بدست آمده از نرم افزار اکسپرت چویس: با بهره گرفتن از نظرات خبرگان برای مقایسه زوجی بین استراتژی های تدوین و مشخص کردن میزان اهمیت استراتژی ها به صورت مقایسه زوجی نسبت به یکدیگر پرداخته شده است. نتایج بدست آمده برای رتبه بندی استراتژی های پیشنهادی این بخش به این صورت می باشد: استراتژی ایجاد تیم های کارآفرین درون سازمان از پرسنل مستعد در واحدهای مختلف بیشترین اهمیت و استراتژی برگزاری دوره های مدیریتی جهت آشنایی مدیران با مفاهیم کارآفرینی در اولویت بعدی قرار داشته است، استراتژی های ایجاد تمایل در مدیران سازمانی در جهت حمایت از کارآفرینی در سازمان توسط آنها و ایجاد راهبردها و استراتژی های کارآفرینی در سازمان توسط مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانی در رتبه های بعدی و در نهایت استراتژی ایجاد تالارهای گفتگو بین بخش های مختلف سازمانی جهت افزایش ارتباط بین کارکنان و ایجاد زمینه های کارآفرینی در اولویت آخر قرار دارد.
۵-۳-۸- رتبه بندی استراتژی های ST به چه صورت می باشد؟
نتایج بدست آمده از نرم افزار اکسپرت چویس: با بهره گرفتن از نظرات خبرگان برای مقایسه زوجی بین استراتژی های تدوین و مشخص کردن میزان اهمیت استراتژی ها به صورت مقایسه زوجی نسبت به یکدیگر پرداخته شده است. نتایج بدست آمده برای رتبه بندی استراتژی های پیشنهادی این بخش به این صورت می باشد: استراتژی اعزام نیروهای خبره به کنفرانس های بین المللی کارآفرینی جهت کسب دانش های به روز و تکنولوژی های جدیدو در جهت افزایش کارآفرینی بیشترین اهمیت و استراتژی ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی جهت ارزیابی وضعیت سیاسی ایران در جهان و تحریم ها در اولویت بعدی و در نهایت استراتژی برگزاری جلسات توجیهی جهت جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه کارآفرینی در اولویت آخر قرار دارد.
۵-۳-۹- رتبه بندی استراتژی های WT به چه صورت می باشد؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...