فرمول ۱-۴
ماتریس مقایسات زوجی تصمیم گیرنده به صورت جدول زیر می باشد.
جدول ۱۴-۴- ماتریس مقایسات زوجی استراتژی های SO
پس از ساخت مدل در برنامه Expert Choice و ورود مقایسات زوجی شاخصها، وزن معیارها به گونه ای که در زیر نشان داده شده است، بدست آمد. در شکل پایین اولویت بندی استراتژی های برگزاری مسابقات سالیانه در زمینه های تخصصی شرکت جهت شناسانی افراد کارآفرین و جذب آنها، ایجاد ارتباط با برگزیدگان جشنواره های علمی در سطح کشور جهت جذب آنها، برگزاری دوره های کارآفرینی جهت ارتقا توانایی کارآفرینی نیروی انسانی سازمانی، ایجاد دوره های ضمن خدمت جهت افزایش سطح سواد و دانایی پرسنل و بستن قرارداد با پارک های علم و فناوری جهت بهینه سازی فرایندهای کاری شرکت به کمک نرم افزار Expert Choice نشان داده شده است. همچنانکه در جدول (۴-۴) نیز دیده می شود، استراتژی ایجاد ارتباط با برگزیدگان جشنواره های علمی در سطح کشور جهت جذب آنها با وزن نسبی ۴۴۹ /۰ بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین در بین استراتژی های SO بیشترین تاثیر را دارد و استراتژی بستن قرارداد با پارک های علم و فناوری جهت بهینه سازی فرایندهای کاری شرکت با وزن نسبی ۲۱۱ / ۰ در اولویت بعدی قرار دارد، استراتژی های برگزاری دوره های کارآفرینی جهت ارتقا توانایی کارآفرینی نیروی انسانی سازمانی و برگزاری مسابقات سالیانه در زمینه های تخصصی شرکت جهت شناسانی افراد کارآفرین و جذب آنها به ترتیب با وزن های ۱۲۶ / ۰ و ۱۱۴ / ۰ در رتبه های سوم و چهارم قرار داشته و در نهایت استراتژی ایجاد دوره های ضمن خدمت جهت افزایش سطح مهارت و دانش پرسنل با وزن نسبی ۱ / ۰ در اولویت آخر قرار دارد. نرخ ناسازگاری مقایسات زوجی ۰۸/ ۰ بدست آمده است که چون کمتر از ۱۰ / ۰ است، این مقایسات قابل قبول می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شکل ۱-۴- اولویت بندی استراتژی های SO
جدول ۱۵-۴- اولویت بندی استراتژی هایSO

اولویت

وزن

مولفه ها

ردیف

۴

۱۱۴ / ۰

برگزاری مسابقات سالیانه در زمینه های تخصصی شرکت جهت شناسانی افراد کارآفرین و جذب آنها

۱

۱

۴۴۹ / ۰

ایجاد ارتباط با برگزیدگان جشنواره های علمی در سطح کشور جهت جذب آنها

۲

۳

۱۲۶ / ۰

برگزاری دوره های کارآفرینی جهت ارتقا توانایی کارآفرینی نیروی انسانی سازمانی

۳

۵

۱ / ۰

ایجاد دوره های ضمن خدمت جهت افزایش سطح مهارت و دانش پرسنل

۴

۲

۲۱۱ / ۰

بستن قرارداد با پارک های علم و فناوری جهت بهینه سازی فرایندهای کاری شرکت

۵

۴-۳-۷-۲- رتبه بندی استراتژی های WO به چه صورت می باشد؟
جدول ۱۶-۴- ماتریس مقایسات زوجی استراتژی های WO
پس از ساخت مدل در برنامه Expert Choice و ورود مقایسات زوجی شاخصها، وزن معیارها به گونه ای که در زیر نشان داده شده است، بدست آمد. در شکل پایین اولویت بندی استراتژی های برگزاری دوره های مدیریتی جهت آشنایی مدیران با مفاهیم کارآفرینی، ایجاد تیم های کارآفرین درون سازمان از پرسنل مستعد در واحدهای مختلف، ایجاد راهبردها و استراتژی های کارآفرینی در سازمان توسط مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانی، ایجاد تمایل در مدیران سازمانی در جهت حمایت از کارآفرینی در سازمان توسط آنها و ایجاد تالارهای گفتگو بین بخش های مختلف سازمانی جهت افزایش ارتباط بین کارکنان و ایجاد زمینه های کارآفرینی به کمک نرم افزار Expert Choice نشان داده شده است. همچنانکه در جدول (۴-۴) نیز دیده می شود، استراتژی ایجاد تیم های کارآفرین درون سازمان از پرسنل مستعد در واحدهای مختلف با وزن نسبی ۴۰۲ /۰ بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین در بین استراتژی های WO بیشترین تاثیر را دارد و استراتژی برگزاری دوره های مدیریتی جهت آشنایی مدیران با مفاهیم کارآفرینی با وزن نسبی ۱۶۹ / ۰ در اولویت بعدی قرار دارد، استراتژی های ایجاد تمایل در مدیران سازمانی در جهت حمایت از کارآفرینی در سازمان توسط آنها و ایجاد راهبردها و استراتژی های کارآفرینی در سازمان توسط مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانی به ترتیب با وزن های ۱۵۷ / ۰ و ۱۴۴ / ۰ در رتبه های سوم و چهارم قرار داشته و در نهایت استراتژی ایجاد تالارهای گفتگو بین بخش های مختلف سازمانی جهت افزایش ارتباط بین کارکنان و ایجاد زمینه های کارآفرینی با وزن نسبی ۱۲۸ / ۰ در اولویت آخر قرار دارد. نرخ ناسازگاری مقایسات زوجی ۰۲/ ۰ بدست آمده است که چون کمتر از ۱۰ / ۰ است، این مقایسات قابل قبول می باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...