فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : ارزیابی عملکرد شرکت پتروشیمی خوزستان بر اساس مدل تعالی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
![]() |
۵d. محصولات و خدمات تولید، تحویل و مدیریت میشوند.
۵e. روابط با مشتری مدیریت شده و ارتقا مییابد.
۵a. فرایندها به منظور بهینه سازی ارزش برای ذینفعان طراحی و مدیریت میشوند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
برای مثال سازمانهای متعالی:
چارچوبی از فرآیندهای کلیدی را برای اجرای استراتژی سازمان به کار میگیرند.
فرایندهای به هم پیوسته را مدیریت میکنند، شامل فرایندهایی که فرای مرزهای سازمان، گسترش یافتهاند.
اطمینان حاصل می نمایند از اینکه صاحبان فرایند، نقش و مسئولیت خود را در ایجاد، نگهداری و بهبود فرایندها درک میکنند.
یک مجموعه از شاخصهای معنادار عملکرد فرایند و اندازهگیری دستاورد مرتبط را ایجاد میکنند که از این طریق قادر خواهند بود اثربخشی و کارایی فرایندهای کلیدی خود و اثر آنها در کمک به تحقق اهداف استراتژیک سازمانی را بازنگری نمایند (پورآقا و ابراهیمیجمارانی، ۱۳۹۲، ۳۸-۳۷).
از دادههای مرتبط با عملکرد جاری، قابلیتهای فرایندهای جاریشان و بهینهکاوی مناسب برای هدایت خلاقیت، نوآوری و بهبود استفاده میکنند.
۵b. محصولات و خدمات برای خلق ارزش بهینه برای مشتریان توسعه مییابند.
برای مثال سازمانهای متعالی:
تلاش میکنند تا برای مشتریان خود نوآوری کرده و ارزش خلق نموده و آنها و سایر ذینفعان را در موقعیت مناسب در توسعه محصولات، خدمات و تجارب نوآورانه و جدید مشارکت میدهند.
از تحقیق بازار، نظرسنجی از مشتریان و سایر اشکال بازخورد برای پیشبینی و شناسایی بهبودهایی که به ارتقاء سبد محصولات و خدمات کمک میکند، استفاده می نمایند.
سبد ]محصولات و خدمات[ خود را در راستای نیازهای متغیر مشتریان بالفعل و بالقوه توسعه میدهند.
سبد محصول و خدمت خود را طراحی کرده و به صورت فعال و با روشی مسئولانه چرخه کامل عمر محصول را مدیریت می نمایند.
۵c. محصولات و خدمات به طور اثربخش ترویج و بازاریابی میشوند.
برای مثال سازمانهای متعالی:
گروههای مختلف مشتریان خود را شناخته، نیازها و انتظارات بالفعل و بالقوه متفاوت آنها را پیشبینی میکنند.
نیازها، انتظارات و الزامهای بالقوه را به پیشنهادهای ارزشی پایدار و جذاب برای مشتریان بالفعل و بالقوه تبدیل میکنند.
مدلهای کسب و کار را به وسیله تعریف پیشنهاد ارزش، ” خصیصههای انحصاری فروش “، موقعیتیابی، گروههای مشتری هدف و کانالهای توزیع اجرا می نمایند.
استراتژیهای بازاریابی را برای ترویج محصولات و خدمات خود به مشتریان هدف و گروههای مصرفکننده ایجاد میکنند (پورآقا و ابراهیمیجمارانی، ۱۳۹۲، ۴۰-۳۹).
۵d. محصولات و خدمات تولید، تحویل و مدیریت میشوند.
برای مثال سازمانهای متعالی:
هم راستا با پیشنهاد ارزش ارائه شده، محصولات و خدمات را برای برآورده ساختن و یا فرا رفتن از نیازها و انتظارات مشتریان، تولید کرده و تحویل میدهند.
زنجیره ارزش اثربخش و کارا به منظور حصول اطمینان از تحقق پایدار پیشنهادهای ارزشی تعهد شده به مشتری را، توسعه میدهند.
اطمینان حاصل می نمایند که کارکنانشان منابع، شایستگیها و توانمندیهای لازم برای بیشینهسازی تجربه مشتری را در اختیار دارند.
محصولات و خدمات را در مراحل چرخه عمرشان از جمله استفاده مجدد و در موارد مقتضی بازیابی، مدیریت نموده و هرگونه پیامد آنها بر سلامت عمومی، ایمنی و محیطزیست را مورد توجه قرار میدهند.
عملکرد خودشان را با الگوهای مرتبط مقایسه نموده و از نقاط قوت و فرصتهایی برای بهبود به منظور بیشینهسازی خلق شده برای مشتریان، یاد میگیرند.
۵e. روابط با مشتری مدیریت شده و ارتقا مییابد.
برای مثال سازمانهای متعالی:
مشتریان را هم راستا با استراتژی سازمان بخشبندی میکنند و فرایندها و خطمشیهای مناسبی را به منظور مدیریت موثر ارتباط اتخاذ میکنند.
نیازمندیهای ارتباطی روزمره و بلندمدت مشتریان را تعیین و برآورده میسازند.
با مشتریان خود گفتمانی مبتنی بر صمیمیت و شفافیت برقرار نموده و آن را حفظ میکنند.
تجارب و برداشتهای مشتریان خود را به طور مداوم پایش و بازنگری نموده و اطمینان حاصل میکنند که فرایندها در راستای پاسخگویی مناسب به هر بازخوردی هم سو هستند.
اطمینان حاصل می نمایند که مشتریان به روشنی متوجهی مسئولیتهایشان در استفاده از محصولات و خدمات هستند (پورآقا و ابراهیمیجمارانی، ۱۳۹۲، ۴۰).
نتایج مشتریان
تعریف: سازمانهای متعالی نتایجی که نیازها و انتظارات مشتریانشان را برآورده نموده و یا فراتر از آنها میرود را بدست آورده و حفظ میکنند.
در عمل، ما پی میبریم که سازمانهای متعالی:
مجموعهای از سنجههای (شاخصهای) برداشتی و شاخصهای عملکردی مرتبط که مبتنی بر نیازها و انتظارات مشتریان باشد را به منظور تعیین جاریسازی موفق استراتژی و خطمشیهای پشتیبان آن استفاده میکنند.
اهداف روشنی را برای نتایج کلیدی مشتریان تعیین میکنند، به گونهای که مبتنی بر نیازها و انتظارات مشتریان و همسو با استراتژی انتخاب شده باشد.
نتایج را برای درک تجارب، نیازها و انتظارات گروههای خاص مشتریان، بخشبندی میکنند.
نتایج خوبی از مشتریان با روند مثبت یا پایدار را حداقل برای سه سال نشان میدهند.
دلایل اصلی، محرکهای روندهای مشاهده شده و تأثیری که این نتایج بر سایر شاخصهای عملکردی، برداشتها و دستاوردهای مرتبط دارند را به وضوع درک میکنند.
اطمینان دارند که نتایج و عملکرد آینده آنان بر مبنای درک آنها از ارتباطات علی و معلولی ایجاد شده است.
درک میکنند که چگونه نتایج کلیدی مشتریان را با سازمانهای مشابه مقایسه نموده و در موارد مقتضی از این دادهها برای هدفگذاری استفاده نمایند.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 05:31:00 ب.ظ ]
|