" مقالات تحقیقاتی و پایان نامه – نوجوانانی که از بازیهای رایانه ای و الکترونیکی استفاده نمی کنند – 10 " |
“
جدول شماره ۱
گروه ۲ نوجوانانی که بازیهای الکترونیکی و رایانه ای استفاده نمی کنند
گروه ۱ نوجوانان استفاده کننده از بازیهای
الکترونیکی و رایانه ای
۲
( X 2 )
( X 2 ) نمره خام ۲
( X 1)
( X 1 ) نمره خام ۳۶۱ ۱۹ ۴۴۱ ۲۱ ۳۶۱ ۱۹ ۲۸۹ ۱۷ ۱۲۱ ۱۱ ۲۸۹ ۱۷ ۱۴۴ ۱۲ ۲۵۶ ۱۶ ۶۴ ۸ ۱۹۶ ۱۴ ۳۲۴ ۱۸ ۱۹۶ ۱۴ ۱۹۶ ۱۴ ۱۶۹ ۱۳ ۱۶۹ ۱۳ ۱۶۹ ۱۳ ۲۵۶ ۱۶ ۱۰۰ ۱۰ ۴۹ ۷ ۸۱ ۹ ۱۴۴ ۱۲ ۲۵۶ ۱۶ ۲۸۹ ۱۷ ۱۲۱ ۱۱ ۱۹۶ ۱۴ ۲۸۹ ۱۷ ۳۶ ۶ ۲۸۹ ۱۷ ۸۱ ۹ ۳۲۴ ۱۸ ۱۶۹ ۱۳ ۲۸۹ ۱۷ ۱۴۴ ۱۲ ۱۰۰ ۱۰ ۱۲۱ ۱۱ ۱۶۹ ۱۳ ۳۶۱ ۱۹ ۲۸۹ ۱۷ ۱۶۹ ۱۳ ۳۲۴ ۱۸ ۱۰۰
۲۲۵
۲۲۵
۲۲۵
۲۸۹
۱۰۰
۱۹۶
۲۲۵
۲
∑X 2 = 5340
۲ (∑X2)139876
۱۰
۱۵
۱۵
۱۵
۱۷
۱۰
۱۴
۱۵
X 2 = 374 ∑
___
۳۵/۱۳ X 2 =
۲۸۹
۱۴۴
۲
۵۰۶۹ = ۱ X∑
۲
X 1)106929∑)
۱۷
۱۲
X 1=327 ∑
___
۸۶/۱۴ X 1 =
جدول شماره ۱
N 2 = 28 = گروه ۲ N 1 = 22 = گروه۱
__ __
X2 ∑ ۱ X ∑
———- = X2 و ———- X 1 =
۲ n n 1
____ ____
x 1 – x 2
t =
۲ ۲ ۲ ۲
( X2 ∑ ) __ ۲ ∑ + ( ( ۱ X ∑ ) )__ ۱ X ∑ ۱ ۱ ۲n 1 n
( )
۲n 1n 2- 2 n n 1 +
۳۵/۱۳ – ۸۶/ ۱۴
t =
۲ ۲
( ۳۷۴) ( ۳۲۷)
] – ۵۳۴۰ [ + ] – ۵۰۶۹[
۱ ۱ ۲۸ ۲۲
( + )
۲۸ ۲۲ ۲ – ۲۸+ ۲۲
۵۱/ ۱
= t
] ۵۷/ ۴۹۹۵ – ۵۳۴۰ [ + ] ۴۸۶۰۴ – ۵۰۶۹ [
( ۰۸/ ۰ )
۴۸
۵۱/ ۱ ۵۱/ ۱
= t =
( ۰۸/ ۰ ) ۷۷/ ۱۷ ۴۳/ ۳۴۴ + ۶/ ۵۰۸
( ۰۸/ ۰)
۴۸
۵۱/ ۱ =
( ۰۸/ ۰ ) ۲۱/ ۴
۵۱/ ۱
۵۷/ ۴ = = t
۳۳/ ۰
جدول مقایسه میانگین و انحراف استاندارد پرخاشگری در دو گروه استفاده کننده و عدم استفاده از رایانه ای و الکترونیکی
میانگین انحراف استاندارد نوجوانانی که از بازیهای رایانه ای و الکترونیکی استفاده نمی کنند ۳۵/ ۱۳ ۳/ ۱ نوجوانان استفاده کننده از بازیهای رایانه ای و الکترونیکی ۸۶/ ۱۴
۰۴/ ۱
جدول شماره ۲
جهت مقایسه میانگین پرخاشگری نوجوانان استفاده کننده و عدم استفاده از بازیهای رایانه ای و الکترونیکی از آزمون t استودنت استفاده گردید و نتیج زیر به دست آمد .
۴۸ df = 2- 28 + 22 df = 2 -df = n 1 + n 2
چون t محاسبه شده ( ۵۷/ ۴ ) بزرگتر از t جدول در سطح ۰۵/ ۰ ( ۰۲۱/ ۲ ) است بنابرین فرض صفر رد می شود بنایراین نتیجه می گیریم که بین میانگینهای مورد مقایسه تفاوت معنا داری وجود دارد .
در نتیجه بین استفاده از این بازیها و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره ابتدایی شهرستان خرمدره رابطه معنا داری وجود دارد .
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
این پژوهش جهت بررسی تاثیر استفاده از بازیهای الکترنیکی و رایانه ای خشن بر پرخاشگری نوجوانان پسر دوره ابتدایی شهرستان خرمدره انجام گرفت . در این پژوهش از روش پژوهش علی مقایسه ای جهت پرخاشگری در بین دو گروه از دانش آموزان ، که یک گروه از بازیهای الکترونیکی و رایانه ای استفاده میکردند و یک گروه که از این بازیها استفاده نمی کردند استفاده گردید .
همان طور که در فصل چهارم ملاحظه شد . فرض تحقیق تأیید گردید . یعنی پرخاشگری در نوجوانانی که از این بازیها استفاده میکردند بیشتر از نوجوانانی بود که از این بازیها استفاده نمی کردند .
به نظر میرسد نوجوانانی که از این بازیها استفاده میکنند چون ساعتهای طولانی را مشغول این بازیها میشوند و آنهم در بعضی اوقات خارج از منزل دورکیم نت ها بنایراین به علت عدم نظارت والدین و گاها ض به علت بی توجهی والدین نوجوان ساعتهای طولانی را صرف بازیهای خشن میکند و این امر نیز طبعا ً از نظر روانشناختی بر روحیه نوجوانان که دوران تغییر و دگرگونی است تاثیر بسزایی دارد .
محدودیتها و نارسا ئیهای پژوهش
– یکی از دلایل مهم در خصوص انجام پژوهش و کارهای پژوهشی که باید بدان توجه کرد مسئله بی اهمیت بودن مسائل پژوهشی و پژوهش در کشور ما است ، که بسیاری از پژوهشگران با این مشکل بزرگ رو به رو هستند از این روست که پژوهشگران در انجام کار پژوهشی خود با موانع و مشکلات عدیده ای رو به رو میشوند .
لذا هنگامی که پژوهشگران با ذوق پا به عرصه کار پژوهشی میگذارند و وارد میدان عمل میشوند و زمانی که به بی اهمیت بودن کار پژوهش و عدم استقبال مجریان و دست اندرکاران پی میبرند ، خواه و ناخواه در بی اهمیت بودن کار پژوهش خویش دلسرد میشوند .
یا اینکه کار خود را به نحوه احسن انجام نمی دهند ، از اینروست که باید فرضیه های لازم را برای شکوفا ساختن و نو آوری استعدادهای نهفته را فراهم اورد .
– نبودن کتابی مخصوص به این مشکل به طوری که برای قسمت نظری و ادبیات پژوهش با مشکلات بسیاری مواجه شدم .
پیشنهادات
متدهای گوناگونی برای والدین و دیگر گروههای علاقمند ( معلمان ) وجود دارد تا زمانی را که بچه ها به کامپیوتر و به محتوای بازی خشن آن می پردازند کاهش دهد .
۱- بچه ها را باید درباره استثمار ، ادبیات متنفر و خشونت بیش از حد آگاه کرد تا بدانند چگونه وقتی این موضوع را می بیند واکنش نشان دهند .
۲- کامپیوتر را می توان در محل مناسبی از خانه قرار داد که برای کنترل زمان و محتوای ارتباط کامپیوتری آسانتر باشد .
“
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1401-09-21] [ 09:49:00 ب.ظ ]
|