۳۸٫متولی،سید محمد(۱۳۷۶).بررسی تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی برخواندن، درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان اول دبیرستان های دختارنه شهرستان فردوس. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه علامه طباطبایی.

۳۹٫محمدی،آریا؛ سیف نراقی،مریم؛دلاور،علی؛ سعدی پور، اسماعیل (۱۳۹۱).تأثیرآموزش راهبردهای شناختی –فراشناختی برعملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانش آموزان کم توان ذهنی. ‌فصل‌نامه روان شناسی افراد استثنایی، سال دوم، شماره ی ۸، ۵۹- ۴۳٫

۴۰٫ ملکی، بهرام(۱۳۸۴).تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی برافزایش یادگیری و یادداری متون درسی مختلف.تازه های علوم شناختی.سال هفتم(۳) ، ۴۲- ۵۰ .

۴۱٫ نادری، عزت الله؛ سیف نراقی، مریم (۱۳۹۱). روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی (ویرایش پنجم). تهران: نشر ارسباران.

۴۲٫ نوروزی، داریوش؛ رضوی، سید عباس (۱۳۹۰). مبانی طراحی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.

۴۳٫یوسفی،زهره(۱۳۸۰).مقایسه راهبردهای مطالعه ویادگیری دانشجویان موفق و ناموفق رشته‌های علوم انسانی وعلوم پایه دانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبایی .

References:

۱٫ Anderson, J.R (1995 a). learning andmemory: An interyrated approach. New York: Wiley

۲٫ Biehler, R.F. , & Snowman, J. (1993). Psychology applied to teaching (7 th ed). USA: Houghton Mifflin.

۳- Derry, S. & Murphy, D. (1986), Designing Systems that trun learning aloility: from theory to practice. Review of Educational research 56 (1): 1-36

۴- Eggen , p. , & kauchak, D. (2001). Educational psychology: windowson on classroom (5th ed).upper Saddle River,

Ny: Merrill,prentice- Hall.

۵٫ Gardener , R. (1990). When children andadults do not use learning strategies: Toward a toward a theoryof settings Review of Educational Research, 60 , 517-530.

۶٫ Good, T.L.,& Brophy, j.(1995). Contemporary educational psychology (5th ed). UAS: Longman.

۷- Slavin, R.E. (2006). Educational psychology:

Theory and practice (Sth ed). New yorn: pearson.

۸٫ Snowman, J. (1984). Learning tactics and strategies. ING. Phye & Andre (Eds), Cognitive instructional psychology. New York: Academic press.

۹٫ Weinstein, C. E&Hume , L.M. (1998). Study strategies for life Long Learning. Washington D.C.: American psychology Association.

پیوست ۱

بانک سوال های پیش آزمون و پس آزمون دروس تاریخ، علوم تجربی و زبان انگلیسی پایه سوم راهنمایی در سال تحصیلی ۹۲/ ۱۳۹۳

سؤال های درس تاریخ

۱٫ چرا اوضاع سیاسی ایران در آستانه ی تشکیل حکومت صفوی آشفته بود؟

۲٫ چگونگی تأسیس حکومت صفوی را در دو سطر توضیح دهید.

۳٫ حکومت صفوی در آغاز سلطنت شاه تهماسب با چه مسایل و مشکلاتی روبه رو بود؟

۴٫ اخراج پرتغالی ها از سواحل و جزایر ایرانی چگونه صورت گرفت؟

۵٫ مهم ترین عوامل ضعف و سقوط حکوممت صفوی را بنویسید (۴ مورد).

۶٫ همکاری نظامی انگلستان با حکومت صفوی علیه پرتغالی ها به دو علت بود، آن ها را بنویسید.

۷٫ جنگ چالدران در زمان کدام یک از پادشاهان صفوی صورت گرفت و علت شکست ایران در این جنگ را بنویسید.

۸٫ مهم ترین اقدام شاه اسماعیل پس از تاج گذاری در تبریز چه بود؟

۹٫ چهار بنای تاریخی که در زمان صفویان ساخته شده است را نام ببرید.

۱۰٫ سقوط صفویان در دوران زمامداری کدام یک از شاهان صفوی اتفاق افتاد و به دست چه کسی؟ (در سه سطر توضیح دهید).

۱۱٫ اولین و آخرین پادشاهصفویان را نام ببرید.

۱۲٫ قزلباش ها چه کسانی بودند؟

۱۳٫ جامعه ی عصر صفوی از چه گروه هایی تشکیل می شد؟

۱۴٫ زندگی کشاورزان ایرانی در دوره ی صفویه در مقایسه با کشاورزان اروپایی چگونه بود؟

۱۵٫ زمینه ها و عوامل رونق و شکوفایی علم و هنر در عصر صفوی کدامند؟

۱۶٫ اصلی ترین کالاهای صادراتی و وارداتی عصر صفویه را بنویسید.

۱۷٫ به سوالات زیر پاسخ دهید:

الف) تجارت داخلی و خارجیایران در دوره ی صفوی در عصر کدام پادشاهاین سلسله بیشترین رونق را داشت؟

ب) شرکای تجاری اصلی ایران در عصر صفوی چه کشورهایی را تشکیل می‌داد؟

۱۸٫ به سولات زیر پاسخ دهید:

الف- مهم ترین منبع درآمد حکومت درعصر صفوی چه چیزی بود؟

ب) چهارتن از هنرمندان عصر صفوی را نام ببرید.

۱۹٫ به سوالات زیر پاسخ دهید:

الف- سه تن از شاعران عصر صفوی را نام ببرید.

ب- رشته‌های هنری عصر صفوی را نام ببرید.

۲۰٫ اقدامات شاه اسماعیل اول را بنویسی (۴ مورد).

۲۱٫ مهم ترین عامل همکاری و اتحاد آیت الله کاشانی و دکتر مصدق چه بود؟

۲۲٫ دولت انگلستان پس از تصویب قانون ملی شدن نفت،چه اقداماتی علیه ملت و دولت ایران انجام داد؟

۲۳٫ علت نتیجه قیام سی تیر را در دو سطر بنویسید.

۲۴٫ چهار مورد از عواملموثر در ایجاد اختلاف میان راهبرانو اعضای نهضت ملی شدن نفت را بنویسید.

۲۵٫ چه شرایطی امریکا و انگلستان را در اجرای کودتای ۲۸ مرداد کمک کرد؟

۲۶٫ رهبران نهضت ملی شدن نفت چه کسانی بودند؟

۲۷٫ رهبر قیام ۳۰ تیر چه کسی بود؟

۲۸٫ نخست وزیر مخالف ملی شدن نفت چه کسی بود؟

۲۹٫ کدام گروه سیاسی در تصویب قانون ملی شدن نفت مؤثر بود؟

۳۰٫ نخست وزیر در زمان تصویب ملی شدن نفت چه کسی بود؟ و به دست کدام یک از اعضای جمعیت فداییان اسلام ترور شد؟

۳۱٫ بنیان گذار جمعیت فداییان اسلام را نام برده و هدف از ایجاد این جمعیت چه بود؟

۳۲٫ دلایل دشمنی و توطئه امریکا علیه انقلاب اسلامی ایران چیست؟

۳۳- به سه مورد از اقدامات گروهک های ضد انقلاب علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی اشاره کنید.

۳۴- چرا دانشجوایان پیرو خط امام سفارت امریکا را تسخیر کردند؟

۳۵- دو مورد از عملیات های آزادی بخش رزمندگان اسلام را با نتایجآن ذکر کنید.

۳۶٫ رویدادهای زیر را که مربوط به استقرار نظام جمهوری اسلامی است، به ترتیب زمان وقوع مرتب کنید:

انتخابات اولین دوره ی ریاست جمهوری (………….)، همه پرستی قانون اساسی (………..)، انتخابات اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی (………….)، همه پرستی نظام جمهوری اسلامی(…………..)، تدوین قانون اساسی (……………..) و تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی (……………….).

۳۷٫ نام سه تن از شهدای نوجوان جنگ تحمیلی را بنویسید.

۳۸٫ به سوالات زیر پاسخ دهید:

الف) جنگ تحمیلی در چه سال و روزی آغاز شد؟

ب) جنگ تحمیلی چند سال به طول انجامید؟

ج)جنگ تحمیلی در چه سال و روزی به پایان رسید؟

عنوان نهاد انقلابی هدف از تأسیس
کمیته انقلاب اسلامی ———–
———– کمک به محرومان
جهاد سازندگی ———–
———– دفاع از کشور و انقلاب اسلامی
———– کاهش بی سوادی
۳۹٫ چهاراستان کشور را نام ببرید که بخش هایی از آن در جنگ تحمیلی توسط رژیمبعث عراق به اشغال درآمد.

۴۰٫ جدول زیر را کامل کنید:

سوال های درس زبان انگلیسی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...