۲۱- صابری(۱۳۸۸): درپژوهش خودباعنوان بررسی میزان تخصص دبیران مدارس شهراهواز به تعیین میزان برخورداری دبیران ازهر یک از ویژگی‌های ارتباط رشته مدرک تحصیل و تجربه آموزشی با موضوع تدریس پرداخته است و ‌به این نتیجه رسیده اند که حدود نیمی از دبیران جامعه مورد مطالعه دبیران مدرسه راهنمایی شهراهوازصلاحیت و تخصص رشته خود را ندارند.

۲۲-اولس(۲۰۰۵):باعنوان یادگیری برای تدریس درجامعه دانش که بانک جهانی انجام دادصلاحیتهای تدریس رابه چهاردسته تقسیم می کندکه عبارتنداز:آماده شدن برای تدریس شامل شناخت کامل محتوای موضوع درسی وبرنامه درسی ملی،شناخت ویژگی‌ها،دانش وتجربیات دانش- اموزان ،توانایی استفاده ‌از تمامی روش های تدریس،تدارک محیط مناسب یادگیری برای فراگیران شامل ایجادمحیط مملوازپذیرش اعتماد،همکاری واحترام داشتن. انتظارات یادگیری چالش برانگیزتدریس برای یادگیری شامل بیان روشن وصریح اهداف یادگیری ‌در کلاس ،استفاده ازراهبردهای تدریس منسجم ومعنادار،حرفه ای شدن شامل بازخوردگرفتن منظم ‌از فعالیت‌ها،برقراری ارتباط گروهی وحرفه ای باهمکاران ،همکاری وتعامل محترمانه باوالدین ،مسولیت پذیری وتوجه نسبت به دانش آموزان .

۲۳-هونگ و همکاران(۲۰۰۳)درپژوهش خودباعنوان: ناهماهنگی بین صلاحیتهای تربیت معلم پیش ازخدمت وصلاحیتهای موردتدریس معلمان ضمن خدمت رابررسی کرد.بااستفاده ازتحلیل عاملی ،صلاحیتهای معلمان در۶دسته اصلی توانایی فکری،سیستم ارزش‌ها،مهارت‌های بین فردی ،توانایی‌های مدیریت ،توانایی‌های حرفه ای ‌و ویژگی‌های شخصیتی دسته بندی شد.نتایج پژوهش تفاوت قابل ملاحظه ای بین نظرمعلمان درموردصلاحیتهای تربیت پیش ازخدمت معلمان ونیازمندیهای شغلی معلمین درحال خدمت نشان نداد.بیشترین تفاوت درصلاحیتهای مدیریت خطرپذیری ،تفکرپیش کنشی وتفکرمنطقی بودکه درطول دوره تربیت معلم به اندازه کافی وموردنیازحرفه معلمی توسعه داده نشده است.

نتیجه

کروسکال والیس

خی xوx2

,Tتحلیل عاملی رگروسیون

کای

۲استقلال

همبستگی پیرسون

موضوع

سال

محقق

ردیف

دبیران دروس کامپیوتروفلسفه ازنظرمدرک تحصیلی وگذراندن دوره های ضمن خدمت تخصصی ازکمترین میزان صلاحیت حرفه ای برخوردارند

*

بررسی میزان صلاحیت حرفه ای دبیران دبیرستانهای استان قم

۱۳۸۰

ابوالفضل پوریوسفی

۱

دبیران به تفاوت‌های فردی اهمیت می‌دهند،روابط انسانی مطلوب بادانش آموزان و همکاران دارندودرصدداصلاح وضع آموزش هستند

*

ارزشیابی شایستگی حرفه ای دبیران دبیرستانهای شهرستان بافت

۱۳۸۰

سهیلادادور

۲

بین توانمندی دبیران باسایقه تدریس رابطه معناداری وجودندارد.بین میزان اطلاعات زن ومردتفاوتی وجوندارد

*

*

*

بررسی توانمندی شغلی معلمین مقطع ابتدائی استان سیستان وبلوچستان

۱۳۸۲

عباس سرگلزاری

۳

معلمین به تفاوت‌های دانش آموزان اهمیت می‌دهند.اماتوانائی لازم رابرای تدریس وتفهیم موضوع درسی ندارند

*

*

بررسی نحوه تعامل بین معلمین ودانش آموزان دبیرستانهای دخترانه شهربابک

۱۳۸۳

نرجس رستگاری

۴

بین میزان استفاده دبیران ازفناوری روزومدرک تحصیلی آنهارابطه معنی داری وجوددارد

*

*

بررسی میزان استفاده دبیران مدارس شهریزدازفناوری ‌و تکنولوژی آموزشی

۱۳۸۴

مرجان غلامحسین زاده

۵

بررسی میزان استفاده دبیران مدارس شهریزدازفناوری ‌و تکنولوژی آموزشی

مقایسه عملکردحرفه ای دبیران مدارس دولتی غیردولتی شهرستان رفسنجان

برررسی صلاحیتهاومهارتهای حرفه ای شغلی دبیران مدارس استان کردستان

بررسی رابطه بین صلاحیت حرفه ای وعملکردمعلمین دربین دبیران شهرستان کوهبنان

ارزشیابی سطخ توانائیهاومهارتهای حرفه ای معلمان ابتدایی ونیزیافتن نقاط ضعف وقوت آن ها

بررسی میزان توانمندی شغلی دبیران مقطع متوسطه استان سیستان وبلوچستان

بررسی میزان کارائی دبیرانمدارس دولتی وغیردولتی مقطع متوسطه ناحیه ۲شهرکرمان

بررسی میزان کارائی دبیرانمدارس دولتی وغیردولتی مقطع متوسطه ناحیه ۲شهرکرمان

۱۳۸۵

مهردادناظم پور

۱۱

بررسی میزان استفاده دبیران ازروشهای فعال تدریس درمدارس متوسطه ناحیه ۱شهرکرمان

۱۳۸۶

اکرم رضایی

۱۲

بررسی میزان برخوردارزی دبیران سه مقطع هرماهان ‌از مهارت‌های تدریس وکلاسداری

۱۳۸۶

مریم ‌نیک پور

۱۳

بررسی دانش ومهارتهای دبیران مدارس متوسطه استان لرستان دررابطه باارزشیابی تحصیلی

۱۳۸۶

مهدیه قدیمی مقدم

۱۴

ارزشیابی مهارت‌های حرفه ای معلمان مقطع ابتدائی تویسرکان

۱۳۸۷

فرزاددانش پژوه

۱۵

بررسی کارائی حرفه ای دبیران مدارس دولتی وغیردولتی مقطع متوسطه شهرسیرجان

۱۳۸۷

احمدفیروزآبادی

۱۶

نیمی ‌از دبیران جامعه موردنظرصلاحیت وتخصص ‌در رشته خودراندارند

*

بررسی میزان کارائی دبیران شهرستان راور

اکثردبیران یاتخصص ‌در رشته خودندارندیابدون توجه به رشته تحصیلی وتخصصشان به کارگمارده شده اند

*

بررسی میزان تخصص معلمان مقطع راهنمایی سیرجان

بین تجربه آموزشی دبیران وپیشرفت تحصیلی دبیران رابطه معنی داری دارند

*

بررسی ویژگی‌های دبیران برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس رفسنجان

بین وضعیت موجودومطلوب صلاحیت معلمان تفاوت اساسی وجوددارد

*

صلاحیتهای معلمان آموزش عمومی وارائه چهارچوب ادراکی مناسب

حدودنیمی ‌از دبیران جامعه موردنظرصلاحیت وتخصص ‌در رشته خودراندارند

*

*

بررسی میزان تخصص دبیران مدارس شهراهواز

ازمهمترین صلاحیتهاآماده شدن برای تدریس شناخت ویژگی‌های تدریس واعتمادبه دانش آموزان است

*

یادگیری برای تدریس درجامعه دانش

تفاوت قابل ملاحظه ای بین نظرمعلمان درموردصلاحیتهای تربیت پیش ازخدمت معلمان ونیازمندیهای شغلی معلمین درحال خدمت نشان نداد

*

ناهماهنگی بین صلاحیتهای تربیت معلم پیش ازخدمت وصلاحیتهای موردتدریس معلمان ضمن خدمت

تفاوت قابل ملاحظه ای بین نظرمعلمان درموردصلاحیتهای تربیت پیش ازخدمت معلمان ونیازمندیهای شغلی معلمین درحال خدمت نشان نداد

*

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...