وضعیت وسایل نجات (صندلی منجی‌غریق، حلقه‌نجات، بویه و عصای‌نجات)
وضعیت جعبه کمک‌های اولیه
وضعیت اتاق کمک‌های اولیه(برانکارد، تختخواب، پتو، آمبو[۷۳]، لوله هوا [۷۴]، کپسول اکسیژن، تلفن)
بررسی وضعیت ویژگی‌های استخر برای برگزاری مسابقات شنا از طریق ۶ سوال

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

سوالات عبارتند از:
وضعیت خط T شنا ( تعداد ، فاصله خطوط ، تیره بودن رنگ خطوط و وجود خطوط روی دیواره عرضی )
وضعیت کاسه استخر( عمق آب ، طول و عرض )
وضعیت سکوی استارت( تعداد ، استاندارد بودن و عمق آب زیر سکو )
وضعیت محل اتصال خطوط شناور مسابقات
وضعیت صفحه نمایش امتیازات
وضعیت سکوی تماشاچی
۳-۴-۲-۲- روش امتیاز‌گذاری
برای امتیاز‌گذاری و تعیین نمره‌نهایی هر بخش از مدل ساده لیکرت استفاده شد، به این ترتیب که از کمترین به بیشترین و با نمره‌های (۱و ۲و ۳و ۴و ۵ )تنظیم شدند، نحوه نمره‌گذاری پاسخ‌ها به شرح زیر می‌باشد:

کاملا نامناسب

نا مناسب

تاحدی مناسب

مناسب

کاملا مناسب

۱

۲

۳

۴

۵

۳-۴-۲-۳- روایی چک لیست ایمنی و بهداشت
۳-۴-۲-۳-۱- روایی چک لیست
اعتبار محتوا از طریق تکنیک دلفی تعیین شد به این معنی که بعد از ساخته شدن چهارچوب اولیه چک لیست هر بخش مربوط به پرسش‌های پژوهش تفکیک و در زیر آن یک قسمت برای مشخص نمودن موارد یا پرسش‌های اضافی در انتهای پرسش‌های آن بخش گذاشته شد، چک لیست تهیه شده به ۲۰ نفر از افراد خبره در این امور ارائه شد، هر پرسش از ۱ تا ۵ ارزش‌گذاری شد که یک به معنای خیلی ضعیف ، دو به معنی ضعیف، سه به معنای متوسط، چهار به معنی خوب و پنج به معنی خیلی‌خوب بود. پس از جمع‌بندی نظرات در مورد پرسش‌ها و حذف برخی از آنها و اضافه‌شدن تعدادی دیگر از پرسش‌ها، با توجه به پیشنهادات افراد خبره، مجددا چک لیست در یک فاصله زمانی۱۰ روزه به ۱۰ نفر از ۲۰ نفر افراد خبره برای ارزیابی مجدد ارائه شد و در نهایت ۱۴پرسش برای فرضیه اول، ۱۰ پرسش برای وضعیت بهداشتی سرویسهای بهداشتی، ۱۲ پرسش برای وضعیت بهداشت رختکن و ۱۱ پرسش برای وضعیت بهداشت محوطه داخلی استخر برای فرضیه دوم، ۴ پرسش برای ایمنی سرویسهای بهداشتی، ۸ پرسش برای ایمنی رختکن و دوشها، ۱۹ پرسش برای ایمنی محوطه داخل استخر برای فرضیه سوم، ۵ پرسش برای فرضیه چهارم، ۳ پرسش برای فرضیه پنجم، ۶ پرسش برای فرضیه ششم و پرسش باز برای فرضیه هفتم پژوهش و جمع‌ آوری داده‌ها قابلیت اجرا داشت.
۳- ۵ – شیوه‌ی اجرای تحقیق
محقق پس از اخذ معرفی نامه از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات کرمان جهت کسب اطلاعات در مورد استخرهای سرپوشیده استان گیلان به هیئت شنا و نجات‌غریق استان گیلان مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات لازم( تعداد، آدرس وتلفن استخرها) و اخذ معرفی‌نامه از هیئت شنا و نجات‌غریق استان گیلان برای مدیران استخرها، با هماهنگی قبلی با مدیریت استخر محقق به صورت حضوری به محل استخرها مراجعه و نسبت به کامل کردن چک لیست اقدام نمود. جمع‌ آوری اطلاعات در بعداز ظهر هر روز که اوج شلوغی استخرها است در یک محدوده‌ی زمانی ۶۰ روزه صورت گرفته است.
۳-۶- روش آماری
بعد از جمع‌ آوری اطلاعات بدست آمده از چک لیست از روش‌های آمار توصیفی برای تعیین میانگین و هم چنین گزارش یافته‌ها در قالب جداول و از آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. جهت بررسی توزیع طبیعی داده‌ها از آزمون کالموگراف- اسمیرنوف استفاده شد و به دلیل نرمال بودن داده‌ها، جهت بررسی تفاوت میان متغیرهای مورد بررسی و استانداردها از آزمون T (تک‌گروهی) استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با بهره‌گیری از نرم افزارSPSS ( VERSIO 13 ) انجام شد. کلیه‌ی فرضیه‌های تحقیق در سطح ۰۵/۰ ≥ P تجزیه و تحلیل شدند.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
یافته های تحقیق
۴-۱- مقدمه
این فصل شامل دو بخش توصیفی و استنباطی است. در بخش اول به توصیف داده‌های آماری مربوط به متغیرهای تحقیق پرداخته شده و یافته‌های مربوط به آن در قالب جدول و نمودار گزارش شده است. در بخش دوم، فرضیات تحقیق با بهره گرفتن از آزمون‌های آماری مورد بررسی قرار گرفته است.
۴-۲- توصیف آماری استخرهای استان گیلان
در این قسمت تعداد استخرهای استان گیلان به تفکیک شهر در قالب جدول و نمودار آورده شده است.
جدول (۴-۱) تعداد استخرهای استان گیلان به تفکیک شهر

نام شهر

تعداد استخر

درصد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...