the Disarmament Department of the League of Arab States ↑
“The Implementation, by the Arab States, of the UN Programme of Action on the Illicit Trade in Small Arms and Light Weapons” ↑
http://fas.org/asmp/campaigns/smallarms/ArabStatesSALWConferenceReport.pdf,p7(last visit 18/9/2014) ↑
United Nations,’’ The Relationship Between Disarmament and Development in the Current International Context, Volume 30; Volume 2005’’, United Nations Publications, 2005,p 157.

Ibid,p157. ↑
United Nations. Department for Disarmament Affairs,’’ The United Nations Disarmament Yearbook 2006, Volume 31’’, United Nations Publications,2007,p175.

United Nations, Department for Disarmament Affairs Staff, United Nations. Department for Disarmament Affairs,’’ The United Nations disarmament yearbook. Vol. 27 (2002), Volume 27’’, United Nations Publications,2002,p129.

The Arab Deterrent Force ↑
Cassese, Antonio,’’ The Current Legal Regulation of the Use of Force’’, Martinus Nijhoff Publishers, 1986,pp183-184.

Small Arms Survey Research Notes,’’ Regional Organizations and the PoA’’, September 2012. No. 21, Measures and Programmes,p1.also available on following link:
http://www.smallarmssurvey.org/fileadmin/docs/H-Research_Notes/SAS-Research-Note-21.pdf
Dahinden, Erwin; Dahlitz, Julie and Fischer, Nadia,’’ Small Arms and Light Weapons: Legal Aspects of National and International Regulations : a Contribution to the United Nations Conference on the Illicit Trade in Small Arms and Light Weapons in All Its Aspects and Its Follow-Up Process’’, United Nations Publications, 2002,p101.

البته این موضع در اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز مشاهده می شود چنانچه که در سند سازمان مزبور راجع به تسلیحات سبک و کوچک در نوامبر ۲۰۰۰ آمده است که هر یک از دول عضو با در نظر گرفتن قواعد بین المللی حاکم بر مخاصمات مسلحانه و در نظرگرفتن التزام به دفاع مشروع از صدور مجوز برای صادرات تسلیحاتی که به نظر می رسد که خطرات جدی وجود دارد مبنی بر آنکه ان تسلیحات یک مخاصمه مسلحانه موجود را مستمر یا تشدید می کند؛خودداری خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر ن.ک به :

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

Ibid,p102. ↑
UK-led Transfer Controls Initiative(TCI) ↑
United Nations,’’ European Action on Small Arms and Light Weapons and Explosive Remnants of War: Final Report’’Op.Cit,p16.

the 1990 Treaty on Conventional Armed Forces in Europe(CFE) ↑
NATO,’’ NATO’s role in conventional arms control,’’ http://www.nato.int/cps/in/natohq/topics_48896.htm,p1(last visit 12/4/2014)

Doyle, Michael W. and Luck, Edward C. ,Op.Cit,p210. ↑
Goldblat, Jozef,’’ Arms Control: The New Guide to Negotiations and Agreements with New CD-ROM Supplement’’, SAGE,1987,p225.

The Working Party on Global Disarmament and Arms Controls (CODUN) ↑
United Nations Programme of Action Implementation Support System ,’’Regional Organizations’’, http://www.poa-iss.org/RegionalOrganizations/10.aspx,p1(last visit 15/12/2014) ↑
the Group of Governmental Experts on Brokering ↑
European Weapons Directive 91/477/EC ↑
United Nations Programme of Action Implementation Support System ,’’Regional Organizations’’ http://www.poa-iss.org/RegionalOrganizations/10.aspx,p1(last visit 15/12/2014) ↑
۲۰۰۳ European Union Guidelines on Children and Armed Conflict ↑
McCormack, Timothy; McDonald, Avril ,Op.Cit,p262. ↑
The European Union (EU) Code of Conduct on Arms Exports of 1998 ↑
EU Common Position 2008/944/CFSP ↑
Holtom,Paul and Micic,Ivana,’’European Union Arms Export Control Outreach Activities in Eastern and South Eastern Europe’’, Non-Proliferation Papers, No. 14 April 2012,p1.also available on :
http://www.sipri.org/research/disarmament/eu-consortium/publications/non-proliferation-paper-14(last visit 13/11/2014) ↑
ن.ک به برنامه دفاع و امنیت مشترک برای آفریقا،پانوشت شماره ۴۲٫اساسا، در حالی که جنبه مداخله مستقیم سیاست دفاع و امنیت مشترک اتحادیه اروپا (آن چنان که در مواد۴۲ و ۴۳ معاهده اتحادیه اروپا مقرر شده) به صورت کلی شناخته شده تر می باشند،هم چنین وضعیتی نیز می باشد که سیاست دفاع و امنیت مشترک دربردارنده ابعاد غیر مستقیم باشند . شروط و قیود برنامه اقدام سیاست دفاع و امنیت مشترک در ارتباط یا صلاحیت سازی و سایر پشتیبانی های غیرمستقیم مداخله گرایانه بر اساس راهبرد امنیت مشترک آفریقایی از جمله حمایت های مالی،گویا و مشهود می باشند. ↑
مواد ۴۲ و ۴۳ معاهده اتحادیه اروپا. ↑
همان. ↑
rescue tasks; ↑
بند یک ماده ۴۳ معاهده اتحادیه اروپا. ↑
mixed civilian-military mission; ↑
عملا،تنها بعد مداخله نظامی(به استثنای بعد آموزشی نظامی)سیاست دفاع و امنیت مشترک به عنوان یک ((عملیات)) مورد استناد قرار می گیرند.بعد آموزش نظامی،ابعاد غیرنظامی و مختلط غیرنظامی اغلب به عنوان((ماموریت)) مورد استناد قرار می گیرند. ↑
از ۳۴ ماموریت سیاست دفاع وامنیت مشترک که تاکنون توسط اتحادیه اروپا اجراء شده است،۱۵ مورد در منطقه صحرای آفریقا بودند(ن.ک به نقشه سیاست دفاع و امنیت مشترک، قابل دسترس در http://www.csdpmap.eu/mission-chart) ↑
گزارش به شورا،۰۰/۱۴۰۸۸،بروکسل،۳۰ نوامبر ۲۰۰۰،در صفحه ۵٫ ↑
همان گونه که تاکنون امیدوارانه باید روشن شده باشد،موضوع این نیست که اتحادیه اروپاهرگز اقدامی در مالی انجام نداده است؛ بلکه مطلب آن است که این(اتحادیه اروپا)در زمانی که ضرورت به پشتیبانی از بکارگیری یک ماموریت آموزشی اتحادیه اروپا موجود بوده، به اعزام یک نیروی حافظ صلح اقدام نورزیده است.(هم چنین پایین بخش سه را بنگرید) ↑
contributory factor; ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...