از آنجایی که جامعه‌ی آماری تقریباً از هر نظر متجانس بوده و محقق به دنبال تفاوت‌های جمعیت شناختی موجود در بنگاه‌های اقتصادی و مدیران و واحدهای آماری نبوده است، بنابراین جهت نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده می‌شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بدین منظور اسامی واحدهای تولیدی و خدمات مورد نظر در جامعه آماری بر روی کارتهای یکسان درج شده و نام آنها به صورت قرعه کشی بیرون آورده شد. در جایی که به هیچ وجه دسترسی به واحدهای تجزیه و تحلیل در بنگاه اقتصادی مزبور وجود نداشت، مجدداً به صورت تصادفی از بین واحدهای انتخاب نشده جایگزین آنها انتخاب گردید.

۳-۸.قلمرو پژوهش

۳-۸-۱.قلمرو موضوعی: مبتنی بر مدیریت بازاریابی با تأکید بر توفیق بنگاه ها از طریق عوامل بازاریابی است.
۳-۸-۲.قلمرو زمانی: سال‌ ۹۲
۳-۸-۳.قلمرو مکانی: شهرک صنعتی بوعلی همدان

۳-۹.روش‌های گردآوری داده‌ها

در این پژوهش از روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای جهت گردآوری داده‌ها استفاده شده است و نیز برای استنتاج نتایج از روش استنباطی بهره گرفته شده است:
۱.روش کتابخانه‌ای:برای گردآوری اطلاعات در مورد چارچوب نظری و پیشینه‌ مربوط به موضوع پژوهش حاضر، از روش مطالعه‌ی کتابخانه‌ای استفاده شده است. در این قسمت مطالب مربوط به چارچوب نظری و پیشینه‌ پژوهش از کتاب‌های مختلف فارسی کتابخانه‌ی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کتابخانه دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی رشت، شهیدبهشتی، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و مقالات مرتبط داخلی و خارجی استخراج گردیده است.همچنین از منابع اینترنتی جهت بررسی تئوری‌ها و مطالعه پیشینه تحقیق استفاده به عمل آمده است.
۲.روش میدانی: در این بخش، پس کسب مجوز از دانشگاه متبوع و ارجاع به سازمان صنعت معدن و تجارت، به واحدهای آماری هدف یعنی پاسخگویان(کارکنان) مراجعه نموده و پرسشنامه‌های تحقیق را در اختیار واحدهای آماری قرار داده و سپس اقدام به جمع‌ آوری اطلاعات نموده است.

۳-۱۰.ابزار گردآوری اطلاعات

عمده‌ترین ابزار اندازه‌گیری داده‌ها در بررسی‌های پیمایشی، پرسشنامه است. در روش پیمایشی از دو نوع پرسشنامه استفاده می‌شود. در این پژوهش نیز از ابزار پرسشنامه‌ای استفاده شده است. در این تحقیق از سه پرسشنامه استفاده شده که به شرح زیر است:
۳-۱۰-۱.پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ:
این پرسشنامه در سال ۱۹۵۵ توسط “سیبریا شرینگ” تهیه شد. فرم ۳۳ سؤالی این پرسشنامه توسط “منصوری” (۱۳۸۰) بر روی ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی اجرا گردید. نتایج بدست آمده از این پرسشنامه که از روش ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است، نشان می‌دهد:
*میزان آلفای کل پرسشنامه
*میزان آلفای خودکنترلی
*میزان آلفای خودانگیزی
*میزان آلفای هوشیاری اجتماعی
*میزان آلفای مهارت‌های اجتماعی می‌باشد.
همچنین نتایج بدست آمده از پژوهش مذکور نشان می‌دهد که روایی پرسشنامه هوش هیجانی «سیبر یاشرینگ» همبستگی معناداری با آزمون عزت نفس کوپراسمیت داشته است. این پرسشنامه فرم کوتاه ۳۳سؤالی «سیبر یاشرینگ» از نوع مقیاس لیکرت ۵ درجه‌ای (الف، ب، ج، د، هـ) است که به ترتیب درجات (همیشه، غالباً، گاهی اوقات، ندرتاً و هیچ‌گاه) پاسخ‌ها را در برمی‌گیرد. فرم اصلی این آزمون دارای ۷۰ سؤال است که چندین جنبه از هوش هیجانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نمره سؤالات خرده آزمون‌های هوش هیجانی هر کدام به صورت جداگانه محاسبه می‌شوند. این خرده آزمون‌ها عبارتند از: خودآگاهی، خودکنترلی، خودانگیزی، هوشیاری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی.
این پرسشنامه میزان هوش هیجانی مدیران را در مؤلفه های: خودآگاهی، خود کنترلی، خودانگیزی، همدلی و مهارتهای اجتماعی می سنجد. این پرسشنامه در ۳۳ گویه است که پاسخگو با یک طیف ۵درجه‌ای (همیشه، اغلب، گاهی، بندرت و هرگز) به گویه های آن پاسخ می دهد. نحوه امتیاز بندی این طیف نیز به این صورت است:همیشه=۵، اغلب=۴، گاهی=۳، بندرت=۲، هرگز=۱.
علاوه بر آن هر آزمون ۶ نمره جداگانه دریافت می‌کند که نمره آن مربوط به هر کدام از خرده آزمون‌های مذکور است و ۱ نمره کلی از هوش هیجانی می‌باشد. جدول زیر مربوط به سؤالات خرده آزمون‌هاست. هر سؤال حداقل ۱ و حداکثر ۵ نمره را به خود اختصاص می‌دهد.

جدول ۳-۱: خرده آزمونهای هوش هیجانی شرینگ

خودانگیزی
خودآگاهی
خودکنترلی
هوشیاری اجتماعی
مهارت‌های اجتماعی

۱

۶

۲

۳

۷

۹

۱۰

۵

۴

۸

۱۵

۱۲

۱۱

۱۷

۱۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...