۷۶/۲۲۲

۸۳/۹۷

۶۹/۳۸۳

۳۷۸/۱۲۸۲

روز گرم-وسط هفته

۵۹/۵۷

۲۱/۲۶

۵۲/۴۷

۲۴/۳۳۵

روز گرم- آخر هفته

۰

۸۸/۲۶

۳۵/۹

۶۴/۸۰

روز سرد-آخر هفته

سناریوی تابستان

در این بخش تمامی نتایج حاصل در بخش سناریو زمستان ارائه می‌شود. بخش اعظم توضیحات و نتیجه گیری ها مشابه بخش قبلی بوده و سعی می‌شود تا این بخش بطور مختصر ارائه شود. شکل ۴-۱۱ و ۴-۱۲ به ترتیب توان خروجی تولیدات پراکنده و میزان تبادلات توان بین ریزشبکه، خودروهای الکتریکی، باتری و شبکه توزیع بالادستی را در سناریو تابستان در بازه ۲۴ ساعت شبانه روز نشان می‌دهند. با توجه به نتایج نشان داده در هر دو شکل زیر، ملاحظه میشود که غالبا توان خروجی و مبادله شده منابع تولیدی مختلف در این سناریو نسبت به سناریو زمستان افزایش پیدا کرده است. علت این امر این است که بار الکتریکی مصرفی ریزشبکه در این سناریو بیشتر شده است.

شکل ‏۰‑۱۱: توان خروجی تولیدات پراکنده در طول ۲۴ ساعت

شکل۴‑۱۲: توان مبادله شده در طول ۲۴ ساعت
در ضمن شکل ۴-۱۳ نیز مشابه با شکل ۴-۱۰ هزینه نهایی خودروهای الکتریکی با توجه به ظرفیت آنها را در سناریو تابستان نشان می‌دهد.

شکل ‏۰‑۱۳: هزینه نهایی با توجه به ظرفیت PHEV و روز مورد استفاده در تابستان
قابل ذکر است که ظرفیت خودروهای الکتریکی مورد استفاده مشابه سناریو زمستان می‌باشد. ملاحظه می‌شود که استفاده از خودروی الکتریکی با ظرفیت بالا، هزینه نهایی را به مقدار بیشتری کاهش می‌دهد. در ضمن به علت حضور بیشتر خودروی الکتریکی در پارکینگ در روزهای آخر هفته و دسترسی بیشتر به آن، هزینه نهایی ریزشبکه در این روزها نسبت به روزهای اول هفته کاهش بیشتری دارد.

نتایج برنامه ریزی تصادفی روزانه

مطابق با ریز شبکه نمونه توضیح داده شده در فصل ۳، پیرامون مقادیر پیش بینی شده برای سه نایقینی مذکور تولید سناریوها به صورت‌های مختلف انجام می‌شود:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شدت تابش خورشید: ۱۰۰۰۰ سناریو حول تابع توزیع گاما با انحراف معیارهای ۵% تا ۲۵%
میزان بار مصرفی: ۱۰۰۰۰ سناریو حول تابع توزیع نرمال با انحراف معیارهای ۵% تا ۱۰%
قیمت بازار انرژی: ۱۰۰۰۰ سناریو حول تابع توزیع نرمال با انحراف معیارهای ۵% تا ۱۰%
در این پایان نامه، تابع ریسک به صورت تابعی از میانگین هزینه های بهره برداری در نظر گرفته می‌شود. این فرمول بندی در دو رابطه زیر نشان داده شده است.

(۳۲-۴)

که در آن ، ، و به ترتیب احتمال سناریوهای شدت تابش خورشید، میزان بار مصرفی، شدت وزش باد و قیمت بازار انرژی می‌باشند. در ضمن ، ، و به ترتیب برابر تعداد سناریوهای تولیدشده برای بار، تولید توان PV، شدت وزش باد و قیمت بازار هستند.
با توجه به مفاهیم ارائه شده در بخش مونت کارلو در فصل سوم، این سناریوها پس از تشکیل به منظور کاهش سناریو در دسته های مختلف خوشه بندی می‌شوند. سپس از هر نمونه ۶ مرکز دسته به عنوان نماد هر یک از نایقینی ها به وجود می‌آید. که در صورت ارزیابی و تشکیل درخت سناریو ۱۲۶۰ سناریو به دست می‌آید. البته بایستی به این نکته اشاره شود که شاخص ریسک بر مقدار قطعی هر روز نمونه تقسیم می‌شود تا شاخص نرمال شده‌ی آن قابل قیاس با روزهای دیگر باشد. به عبارتی دیگر مقدار تابع ریسک به دست آمده در رابطه فوق بر مقدار قطعی آن روز نمونه تقسیم می‌شود.
پس از ارزیابی این سناریوها در روزهای مختلف ( زمستان و تابستان- اول هفته و آخر هفته) نتایج به صورت زیر می‌باشد. همان طور که دیده می‌شود، شاخص ریسک در روزهای سرد نسبت به روزهای گرم بیشتر می‌باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...