پافشاری بر روی تصمیات گرفته شده

استفاده از ایما و اشاره[۱۱۶] در ارتباطات روزانه

حضور در نمایشگاه ها و مجامع عمومی

توانایی برقراری ارتباط غیرکاری با مشتریان

یکی از مهم­ترین ابزار و مهارت­ های مورد نیاز برای این افراد در اداره و بازاریابی شرکت، داشتن روابط و مهارت برقراری ارتباط با دیگران است. هیل(۲۰۰۱ ب) معتقد است که صاحبان کسب و کار از این توانایی در جهت کسب اطلاعات، فروش شخصی استفاده می­ کنند(هیل، ۲۰۰۱ب).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

عده­ای دیگر از محققان نیز دریافتند که شبکه­ ای از ارتباطات بسیار قوی بین مدیران/مالکان SMEها و رقبایشان از آنچه در ادبیات معمولا گزارش می­ شود، وجود دارد و حتی ممکن است یک حمایت نرمی را از همدیگر نیز داشته باشند(گیلمور و همکاران، ۲۰۰۱؛ سیمپسون و همکاران، ۲۰۰۶). همچنین شبکه ­های تماس شخصی یک نقش روشنی را در فعالیت های بازاریابی SMEها داشته و مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است(هیل، ۲۰۰۱ب). نتایج تحقیقات نیز نشان می­دهد که صاحبان این کسب و کارها تمایل به استفاده از شبکه های غیر رسمی را دارند و حدود نیمی از شرکت­ها در کنار بکارگیری شبکه ­های رسمی از شبکه ­های غیررسمی نیز استفاده می­ کنند(هیل، ۲۰۰۱ب).
اما نکته­ای که نباید از آن غافل شد این مساله است که همین اتکای بیش از حد بر شایستگی­های ذاتی مدیر/مالک در امر بازاریابی و فروش، یکی از عوامل اصلی آسیب پذیر شدن شرکت­های کوچک شده است(قائوری، ۲۰۰۹، به نقل از گلابی، ۱۳۸۹ب) بطوری که با بازنشستگی اکثر این افراد، این شرکت­ها با شکست و انحلال روبرو می­باشند.
توزیع(مکان)
آمیخته توزیع و یا به عبارت دیگر عنصر مکان یکی دیگر از عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه محسوب می­ شود. در واقع آمیخته توزیع آن دسته از فعالیت­های شرکت است که مدیران بازاریاب از طریق آن محصول را به مشتری می­رسانند(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰؛ شیتال و همکاران، ۲۰۱۲؛ کاتلر، آرمسترانگ، ۱۳۷۹). این کار اصولا از طریق کانال­های زیر صورت می گیرد:

  • کانال توزیع مستقیم: رساندن محصول به دست مشتری بدون حضور واسطه(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰؛ شیتال و همکاران، ۲۰۱۲).
  • کانال توزیع غیرمستقیم: تحویل محصول به واسطه­ها و برای ارائه به مشتری(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰؛ شیتال و همکاران، ۲۰۱۲).
  • کانال­های توزیع چندگانه: استفاده هم­زمان از کانال­های توزیع مستقیم و غیر مستقیم(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰).

در جدول زیر مجموعه ­ای از استراتژی هایی از طریق این کانال­ها در ادبیات این بخش به عنوان ابزارهای آمیخته توزیع در شرکت­های کوچک و متوسط عنوان شده، می­توان مشاهده کرد.
جدول ‏۲‑۱۴- خلاصه ای از اجزای بکارگرفته شده در رابطه با عناصر آمیخته توزیع

اجزای عناصر آمیخته توزیع

واگذاری توزیع با توجه به حاشیه سود

توزیع مشترک

برون سپاری

انتخاب نوع توزیع بر اساس حاشیه سود

توزیع موریگی

توجه تفاوت های مشتریان هر منطقه در انتخاب نوع توزیع

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...