۸۷/۸۷*

۷

A×b×C

۵۶/۱۶

۲۵/۳۱

۵۶

خطای ازمایشی

۳۰/۱۱

۱۸/۱۴

ضریب تغییرات(%)

*و ** به ترتیب معنی دار در سطح احتمال ۵ و ۱ درصد ، عدم تفاوت معنی دار
۴-۳-۱ درصد پروتئین
طبق جدول تجزیه واریانس (۴-۴) پروتئین دانه سویا تحت تاًثیر اثرات رقم، محلول پاشی و بر هم کنش رقم + محلول پاشی و اثرات متقابل سه گانه قرار گرفت و در سطح احتمال ۱ درصد معنی دار شد. در تیمار تلقیح باکتری رقم ۰۳۳ بیشترین مقدار پروتئین مربوط به تیمار روی × آهن با میانگین ۵۶/۴۶ درصد پروتئین و کمترین مقدار مربوط به محلول پاشی آهن× منگنز با میانگین ۸۶/۳۳ درصد پروتئین می‌باشد. و نتایج در مورد تیمار تلقیح باکتری رقم الیت نشان داد که به ترتیب بیشترین و کمترین میزان پروتئین مربوط به محلول پاشی منگنز با میانگین ۸۳/۴۵ درصد و روی با میانگین ۳۳/۳۵ درصد بود. همچنین در تیمار عدم تلقیح در رقم الیت بالاترین درصد پروتئین متعلق به محلول پاشی همزمان روی + آهن + منگنز با میانگین ۵/۴۲ و کمترین میزان پروتئین مربوط به محلول پاشی آهن× منگنز با میانگین ۷۶/۳۰ درصد بود.
شکل ۴-۱۹ پاسخ میزان پروتئین رقم ۰۳۳ به اثر متقابل تلقیح در محلول پای عناصر
شکل۴-۲۰ پاسخ میزان پروتئین رقم الیت به اثر متقابل تلقیح در محلول پای عناصر
۴-۳-۲ درصد روغن
نتایج حاصل از تجزیه واریانس داده‌ها برای محتوای روغن دانه، حاکی از آن بود که صفت فوق تحت تاًثیر برهم کنش رقم و باکتری در( سطح احتمال ۵ درصد) و محلول پاشی در( سطح احتمال ۱ درصد) قرار گرفت. بطوری‌که مقایسه میانگین اثرات متقابل رقم و باکتری نشان دادکه بیشترین درصد روغن مربوط به تیمار تلقیح باکتری در رقم ۰۳۳ با میانگین ۹۱/۳۷ درصد و کمترین مقدار صفت فوق مربوط به تیمار عدم تلقیح باکتری در رقم الیت با میانگین ۹۵/۳۳ درصد بود. و همچنین مقایسه میانگین اثر ساده محلول پاشی نشان داد که در تیمار تلقیح باکتری در رقم ۰۳۳ بیشترین مقدار درصد روغن در محلول پاشی همزمان روی × آهن با میانگین ۷۵/۳۹ مشاهده شده است که نسبت به شاهد دارای اختلاف معنی داری می‌باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل ۴-۲۱ مقایسه میانگین اثرات متقابل رقم، باکنری بر صفت درصد روغن
شکل۴-۲۲ مقایسه میانگین اثر ساده محلول پاشی بر صفت درصد روغن
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱-شاخص سطح برگ (LAI)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...