دانلود فایل ها در رابطه با بررسی تناسب در آیات ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
. معرفت , محمد هادی , تاریخ قرآن , همان , ص ۴۶٫ ↑
. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، دفتر نشر الکتاب، ۱۴۰۴ ق، ص ۹۶٫ ↑
. فراهیدی، خلیل بن احمد، العین، قم، انتشارات هجرت، ۱۴۱۰ ق، رای اطلاع بیشتر ر.ک: ابن منظور، محمد مکرم، لسان العرب، بیروت، دارصادر، ۱۴۱۴ ق، ج۸ ص ۵۳، محمد بن یعقوب فیروز آبادی، القاموس المحیط، بیروت، موسسه العربیه،ج۱، ص ۵۲۸ . ↑
. زرقانی، عبدالعظیم، مناهل العرفان فی علوم القرآن، دار احیاء التراث العربی، بی جا، بی تا، بی نا، ج ۱ ص ۱۶۷- رامیار، محمود، تاریخ قرآن، پیشین، ص ۲۱۱ و ۲۱۲ ؛ حجتی، سید محمد باقر، پژوهشی در تاریخ قرآن، پیشین، ص ۲۱۸ . ↑
. خویی، ابوالقاسم، البیان فی تفسیرالقرآن، قم، موسسه احیاءآثارالامام خوئی، بی تا، بی نا، ص ۲۵۲- طباطبائی، محمدحسین، قرآن در اسلام، ( تصحیح رضاستوده ) دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۵۳ ش، ص ۱۸۸، صبحی صالح، مباحث فی علوم القرآن، قم منشورات الرضی، ۱۳۷۲، ص۶۵٫ ↑
. سیوطی، جلال الدین، الاتقان، فی علوم القرآن، پیشین، دار الکتب العربی، بیروت، ۱۴۲۱ق، ج ۱، ص ۱۷۲ ـ رامیار، محمود، پیشین، صص ۲۳۰ و۲۵۳ ـ زرقانی، عبدالعظیم، پیشین، ج ۱، ص ۲۳۹- زرقانی، عبدالعظیم، مناهل العرفان فی علوم القرآن، پیشین، ج، ۱صص ۳۳۴و ۳۳۶،خویی، پیشین، صص ۲۵۳و ۲۴۹ – عبدالرسول عبدالغفار، المیسر فی علوم القرآن، دارالمکتبه الرسول الاکرم، بیروت، ۱۴۱۵ق، ص ۱۱۸، زنجانی، ابوعبدالله، تاریخ قرآن، منظمه الاعلام الاسلامی، تهران، ۱۴۰۴ ق، بی نا، ص ۵ ↑
. زرکشی، محمد بن عبدلله، پیشین،ج ۱ ص ۳۳۳٫ ↑
. رامیار، محمود، پیشین، ص ۲۱۱؛ حجتی، سید محمد باقر، پیشین، ص ۲۱۸، عاملی، سیدجعفر مرتضی، حقائق هامهفی حول القرآن الکریم، ترجمه، سیدحسن اسلامی، قم، دفتر انتشارات اسلامی، ۱۳۷۷ش، ص۹۹، ۱۰۰، عبد الرسول عبد الغفار، پیشین، ص۱۱۹، البیان فی علوم القرآن، پیشین، ص۲۴۹، سیوطی، جلال الدین، الاتقان، فی علوم القرآن، پیشین،ج۱ص ۷۰، زرکشی، محمد بن عبدلله، پیشین، ج۱ص ۲۴۲ و۳۰۴، صبحی صالح، پیشین، ص۶۷، زرکشی، محمد بن عبدلله، پیشین، ج۱ص ۲۳۵و۲۳۹، معارف، مجید، در آمدی بر تاریخ قرآن، تهران، نباءش۱۳۸۳، ص ۸۷٫ ↑
. عبس/ ۱۳؛ بروج/ ۲۱ / ۲۲؛ واقعه/ ۷۷ / ۸۰ ↑
. حجتی، محمد باقر، پیشین، ص ۲۲۰٫ ↑
. سیوطی، جلال الدین، الاتقان، پیشین، ج ۲ ص۷۰، ونیز رک : زرکشی، محمد بن عبدلله، پیشین، ج۱ص ۲۳۸و۲۴۰٫ ↑
. حجتی، محمد باقر، پیشین، ص ۲۲۴٫ ↑
. احزاب ۴ ↑
. جعفریان، رسول، افسانه تحریف، دفتر انتشارات اسلامی، قم، ۱۳۷۷ ش، ص ۴۱۲، حجتی، محمدباقر، حجتی، محمد باقر، پژوهشی در تاریخ قرآن،،پیشین، ص۲۲۳٫ ↑
.حسینی میلانی، سید علی، التحقیق فی نفی التحریف عن القرآن، قم، مرکز حقائق الاسلامیه، ۱۳۸۴ش/ ۱۴۲۶ه، ص ۵۹٫ ↑
. زرقانی، محمد عبدالعظیم، مناهل العرفان فی علوم القرآن، ترجمه محسن آرمین، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگ، ۱۳۸۵ش، ص۲۸۱٫ ↑
. عاملی، سید جعفر مرتضی/ اسلامی، سید حسن، حقائقی پیرامون قرآن، قم، دفتر انتشارات اسلامی، ۱۳۷۷ش، ص ۴۹، برای اطلاع بیشتر ر.ک : حسینی جلالی، محمد حسین، دراسه حول القرآن الکریم، بیروت، موسسه الاعلمی، ۱۴۲۲ه /۲۰۰۲ م، ص۶۱؛ عسگری، سید مرتضی، القرآن الکریم وروایات المدرستین، تهران، مجمع العلمی الاسلامی، ۱۴۱۶ه / ۱۹۹۶ م، ج۱ ص۲۰۷؛ موسوی، سید هاشم، القرآن فی مدرسه اهل البیت، مرکز الغدیر للدراسات اسلامی، بی جا، ۱۴۲۰ ه / ۲۰۰۰ م، ص ۴۷ ↑
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
. بقره/۲۳/۲۴، یونس/۳۸، هود/۱۳٫ ↑
. رامیار، محمود، پیشین، ص ۲۸۳، فقهی زاده، عبدالهادی، پژوهشی در نظم قرآن، جهاد دانشگاهی تهران۱۳۷۴ ش، ص ۳۶ ↑
. جاثیه، / ۲۹، فرقان/۴و۵، اسراء/ ۱۹۳مدثر/ ۵۲، انعام/ ۹۱، نحل/ ۱۰۱و۱۰۲، بقره/۲۸۲/۲۸۳، لقمان/۲۷، توبه/۱۱۱، قیامت/ ۱۹-۱۶، بقره/۲ فصلت/۳ لقمان/۲ ↑
.من در میان شما دو چیز گران بها میگذارم کتاب خدا و عترتم اهل بیتم را تا وقتی که بهاین دو تمسک جوید هرگز گمراه نمیشوید…. ↑
.رامیار، محمود، پیشین، ص ۲۸۵، البیان، پیشین، ص ۲۵۱. ↑
. زرکشی، محمد بن عبدلله، پیشین، ج۱ ص۳۳۱، سیوطی، جلال الدین، الاتقان،،پیشین، ج۱ص۵۷، رامیار، محمود، پیشین، ص۲۸۹، صبحی صالح، پیشین، ص ۷۰، حجتی، محمد باقر، پیشین، ص۲۲۱، المیزان، پیشین، ج۱۲، ص۱۲۰، زنجانی، ابوعبداله، تاریخ قرآن، پیشین، ص۶۵ ؛به نظر نگارنده در صورت صحت حدیث تالیف به معنای ترتیب و تنظیم است نه به معنای نگارش. چون همه در آن زمان می دانستند که زید جزء کتّاب وحی بوده و قرآن را می نوشته است و طبیعتاً مصحفی هم داشته است که البته مرتب نبوده و منظورزید در این حدیث این بوده که ما در نزد پیامبر (ص) و زیر نظر و اشراف ایشان مصحفها را مرتب و منظم می کردیم اما اگر بگوییم منظورش این بوده که قرآن را می نوشتند چیز تازه ای مطرح نکرده است. بنابراین زید و دیگر صحابه علاوه بر اینکه جزء کاتبین بوده اند، حال به دستور و با اشراف پیامبر (ص)جزء مولّفین قرآن یعنی تنظیم کننده و مرتب کنندگان قرآن نیز شده است. ↑
. سیوطی،جلال الدین، الاتقان،پیشین، ج۱، ص ۷۲ ـ ۷۵ ـ ۱۰۴ و نیز ر. ک: به طبرسی، ابو علی فضل بن حسن، مجمع البیان، بامقدمه محمدجواد بلاغی، انتشارات ناصر خسرو، تهران، ۱۳۷۲ ش ↑
.کلینی، محمد یعقوب، الکافی، اسلامیه، تهران، ۱۳۶۲ش، ج۲ ص ۶۰۱،سیوطی،جلال الدین،پیشین، پیشین، ج۱، ص۱۸۸، میرمحمدی زرندی، سیدابوالفضل،، بحوث فی تاریخ القرآن وعلومه، قم، موسسه النشرالاسلامی، ۱۴۲۰، ص۹۶ ↑
. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، موسسه الوفا، بیروت، ۱۴۰۳ق، ج۸۹، ص ۱۹۶، زرکشی، محمد بن عبدلله، پیشین، ج۱، ص ۹۴ ↑
.انعام/ ۷ /۹۱، لقمان/ ۲۷، علق/ ۴، آل عمران/ ۴۴، سوره ن و القلم، طه/ ۱۳۳، نجم/ ۳۶، عبس/ ۱۳، تکویر/۱۰، طور/۳، کهف/ ۱۰۹ ↑
.حجتی، محمد باقر، پیشین، ص۲۱۳ . ↑
. سیوطی،جلال الدین، الاتقان،پیشین، ج ۱ص ۲۰۷، زرقانی، عبدالعظیم،،پیشین، ص ۲۸۳، صبحی صالح، پیشین ص ۷۳، زرکشی، محمد بن عبدلله،،پیشین، ج ۱، ص ۳۲۹، نیز برای اطلاع بیشتر ر.ک: سید محمد باقرحجتی به نقل از فصل الخطاب محدث نوری، پیشین، ص ۲۳۱، بلاغی نجفی، محمد جواد، تفسیرآلاءالرحمن، بنیادبعثت، قم، ۱۴۲۰ق، ص ۱۸، صبحی صالح، پیشین، صص ۷۳ و ۱۲۰، مترجمان، ترجمه تفسیر طبری، انتشارات توسن، تهران ۱۳۵۶، تحقیق حبیب یغمایی، ص ۷ الی۱، معرفت محمد هادی، التمهید فی علوم القرآن، موسسه النشرالاسلامی، قم ۱۴۱۵ه، ج ۱ ص ۲۸۰ . ↑
. سیوطی،جلال الدین،پیشین، ج ۱، ص، ۲۰۶ برای نقدوبررسی روایت فوق رک : عزه دروزه، تاریخ قرآن مجید، بیروت، بی تا، بی جا، ص ۷۳، ↑
. حجتی، محمد باقر، پیشین، ص ۴۳۵ ↑
. صبحی صالح، پیشین، ص ۷۲۴ ↑
.رامیار محمود، پیشین، ص۲۶۷ ↑
. بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۴۸ ↑
. سیوطی،جلال الدین،الاتقان، پیشین، ج۱صص ۱۱۰، ۲۰۷، ۲۱۰، زرقانی، عبدالعظیم،،پیشین،ج۱صص ۲۴۵ و۲۴۲ ↑
. خویی، سید ابوالقاسم، پیشین، صص۲۵۱و۲۵۵، زرکشی، محمد بن عبدلله، پیشین، ج ۱ ص ۲۳۴، جعفریان، رسول، شریفی محمود، پیشین، ص۷۹، صبحی صالح، پیشین، ص ۷۵، کمالی دزفولی، سیدعلی، شناخت قرآن، تهران، سازمان چاپ وانتشارات، ۱۳۶۹ ش، ص ۱۱۷، المیزان، ج ۱۲، ص ۱۰۱، بلاغی، محمد جواد، پیشین، ج۱، ص۱۸، رامیار، محمود،پیشین، ص۲۰۳، عاملی، سیّد جعفر مرتضی، پیشین، ص۶۰ . ↑
.خویی، سیدابوالقاسم، پیشین، ص ۲۳۹، صبحی صالح، پیشین، صص ۷۹ و ۸۳ . ↑
. رژی بلاشر، درآستانه قرآن، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران ۱۳۷۴،، ترجمه، محمود رامیار، ص ۷۹، طباطبایی سید محمد حسین، قرآن در اسلام، پیشین، ص ۱۹۴، صبحی صالح، پیشین، ص ۷۵، خویی سید ابوالقاسم، پیشین، ص ۲۵۷ . ↑
. بحارالانوار، پیشین، ج ۹۲، صص ۵۲ ـ ۴۸ ۳ . ↑
. حسکانی عبیداله، شواهدالتنزیل لقواعدالتفضیل، (تحقیق محمد باقر بهبودی) سازمان چاپ وانتشارات وزارت، ارشاد اسلامی، تهران ۱۴۱۱ق، ص۳۶، بحار الانوار، ج ۸۹ ص ۴۸ . ↑
. حجتی، محمد باقر، پیشین، ص ۳۸۵ . ↑
. معرفت، محمد هادی، تاریخ قرآن، پیشین، ص۸۶ ↑
.حجتی، محمد باقر، پیشین ص ۳۹۰، نکونام، جعفر، پژوهشی در مصحف امام علی، رشت، کتاب مبین، ۱۳۸۲، صص۹۹، ص۱۱۳ ↑
. ایازی، سید محمد علی، مصحف امام علی(ع)، وزارت ارشاد، تهران، ۱۳۸۰ش، صص ۱۰و۹۸، البیان، پیشین، ص ۲۳۹ ↑
. کمالی دزفولی، سیدعلی، شناخت قرآن، قم، اسوه، ۱۳۷۰، ص ۱۱۱ . ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 05:43:00 ب.ظ ]
|