۷۳

۱

۱

۱

۱

۷۴

۰

۰

۱

۰

۷۵

۰

۰

۰

۰

۷۶

۱

۱

۰

۰

۷۷

۰

۰

۰

۰

۷۸

۰

۰

۰

۰

۷۹

همچنین مقادیر مینیمم و ماکزیمم ولتاژ در باس های شبکه در حالت تعداد ۳۰ عضو به ترتیب ۰.۹۳۱ و ۱ و در حالت تعداد ۴۰ عضو به ترتیب ۰.۹۲۷ و ۱ می باشد.
با توجه به نتایج به دست آمده مقادیر تابع هدف به صورت مناسب کاهش یافته اما وضعیت سوئیچینگ در این دو روش مشابه نیست. به طوی که در وضعیت اول با تعداد ۳۰ عضو، هر چند تابع هدف برای هر دو حالت کاهش یافته اما وضعیت سوئیچ ها در کل شبکه یکسان نیست. اما در حالت تعداد ۴۰ عضو در هر نسل، هر دو روش به یک پاسخ واحد رسیده اند و سوئیچ های یکسانی در شبکه برای باز ماندن انتخاب شده اند. اما مزیت استفاده از روش پخش بار سری زمانی، انجام تعداد پخش بارهای کمتر برای هر کدام از اعضا و توپولوژی های داده شده است. به این صورت که برای استفاده از روش پخش بار نیوتون-رافسون با توجه به تعداد اعضای هر نسل و تعداد تکرارهای مسئله نیاز به انجام تعداد زیادی (۳۶۵ تعداد اعضای هر نسل تعداد تکرار) پخش بار برای حل مسئله خواهد بود. در حالی که با بهره گرفتن از روش پخش بار سری زمانی به تعداد کمتری (تعداد اعضای هر نسل تعداد تکرار) پخش بار سری زمانی نیاز خواهیم داشت و (تعداد اعضای هر نسل تعداد تکرار) بار نیز از پخش بار نیوتون-رافسون استفاده خواهد شد. بنابراین با توجه به این مورد که پخش بار سری زمانی، مدل تحلیلی سالیانه مربوط به متغیرهای سیستم را در اختیار قرار می دهد، به انجام پخش بار برای تک تک روزها در یک سال نیاز نخواهیم داشت. البته با توجه به خطی سازی موجود در روش پخش بار سری زمانی، در صورت انحراف داده های ورودی از مقادیر میانگین استفاده شده برای خطی سازی معادلات، میزان خطای محاسباتی می تواند بر روی نتایج تاثیرگذار باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

برای مقایسه زمان اجرای پخش بار نیوتون-رافسون و پخش بار سری زمانی در این روش، ۴۰ عضو و ۸۰ تکرار در نظر گرفته شده است. این مورد برای دو حالت بازه زمانی ۳۶۵ روزه و ۱۰۰۰ روزه بررسی می شود و زمان مربوط به اجرای هر کدام در جدول زیر آمده است.
جدول ‏۴‑۳: مقایسه زمان اجرای روش ها پخش بار در مسئله تجدید ساختار شبکه قدرت

زمان اجرای برنامه بر حسب دقیقه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...