۴-۵- روش تجزیه تحلیل دادها
به‌منظور تجزیه و تحلیل داده های خام بهدست آمده، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده می‌گردد. آمار توصیفی را عمدتاً مفاهیمی از قبیل اندازه های گرایش به مرکز و اندازه های پراکندگی تشکیل می‌دهد. آمار توصیفی برای تبیین وضعیت پدیده یا مسئله یا موضوع مورد مطالعه به زبان آمار، تصویر سازی و توصیف میگردد. باید توجه داشت از آمارهای توصیفی نمی‌توان نتایج را به حالات کلی تعمیم داد بلکه فقط برای ارائه یک دید کلی از تحقیق از این معیارها استفاده میشود. در تحلیل آمار استنباطی همواره نظر براین است که نتایج حاصل از مطالعه کوچکی بهنام نمونه، چگونه به گروه بزرگتری به نام جامعه تعمیم داده شود. در تحقیق حاضردر آمار توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده گردید. در آمار استنباطی از آزمون رگرسیون همزمان استفاده شد. جهت تجزیه تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار آماری«spss» نسخه ۲۲ استفاده‌شده است. ضمناً برای کلیهی فرضیه ها سطح معنا داری ۰۵/۰ =α در نظر گرفته شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل چهارم:
یافته ها و نتایج تحقیق
۴-۱-مقدمه
پس از آن که محقق داده‌ها را جمع‌ آوری کرد و استخراج و طبقه‌بندی نمود، مرحله‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها آغاز می‌گردد . مرحله تجزیه و تحلیل داده‌ها فرایندی چند مرحله‌ای است که طی آن داده‌هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع‌ آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آماده‌اند خلاصه، کدبندی و دسته‌بندی و در نهایت پردازش می‌شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل‌ها و ارتباط‌ها بین داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها فراهم آید (خاکی، ۱۳۷۸). در واقع هدف نهایی هر پروژه تحقیقاتی این فصل تحقیق می‌باشد. در این فصل در بخش اول به تجزیه و تحلیل توصیفی داده‌ها و در بخش دوم به آزمون آماری فرضیات پرداخته خواهد شد.
۴-۲ -بررسی توصیفی ویژگی‌های جمعیت شناختی
در این قسمت به ارائه آمار توصیفی، نمودارها و جداول ویژگی‌های جمعیت شناختی نمونه پرداخته می‌شود. ارائه آمار توصیفی از آن جهت مهم است که باعث شناخت بهتر از جامعه و ویژگی‌های عمومی آن و همچنین تحلیل بهتر ارتباط بین متغیرها می‌شود. در این تحقیق جنسیت و سن به عنوان سؤالات عمومی پژوهش در نظر گرفته شده‌اند، چرا که با بهره گرفتن از هر یک این سؤالات می‌توان به برخی از اختلافات در دیدگاه‌ها در مدیران و کارکنان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای پی برد.
۴-۲-۱ جنسیت
پاسخی را که افراد در مورد جنسیت به پرسشنامه داده‌اند به صورت جدول ۴-۱ ارائه گردیده است. چنانچه ملاحظه می‌شود پرسشنامه حاضر در بین ۸۶ نفر مرد و ۸۸ نفر زن توزیع گردیده است.
جدول ۴-۱: توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان

جنسیت
فراوانی
درصد
مرد

۸۶

۴۹٫۹

زن

۸۸

۵۰٫۶

جمع

۱۷۴

۱۰۰

منبع : محاسبات محقق
در شکل زیر توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت نشان داده شده است.
شکل ۴-۱: نمودارتوزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت
۴-۲-۲ میزان تحصیلات
با توجه با داده‌های جمع‌ آوری شده، پاسخی را که افراد در مورد میزان تحصیلات به پرسشنامه داده‌اند به صورت جدول ۴-۲ ارائه گردیده است. چنانچه در جدول ۴-۲ ملاحظه می‌شود، بیشترین درصد مربوط به میزان تحصیلات لیسانس با ۱۴۴ نفر فراوانی می‌باشد.
جدول ۴-۲: توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان

میزان تحصیلات
فراوانی
درصد
فوق دیپلم

۱۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...