دانلود منابع پایان نامه ها | فصل دوم- قسمت 5 – 10 |
کارنز، فوربز، گاردینر و مارشال (۲۰۰۸، به نقل از حیدری، ۱۳۸۹) معتقدند که اینگونه نتایج ممکن است حتی به دلیل تأثیر عوامل ژنتیکی باشد و ممکن است کمالگرایی بیشتر جنبه ارثی و کمتر یادگیری داشته باشد. مدل واکنش اجتماعی که توسط فلت و همکاران (۲۰۰۲) مطرح شده است، بر این استوار است که کمالگرایی واکنشی به سختگیری خانواده و مقتضیات اجتماعی است و ممکن است با داشتن والدین مضطربی که دائما روی اشتباه نکردن و پیآمدهای منفی اشتباه کردن تأکید دارند، رابطه داشته باشد. این مدلها به طور کلی بر نقش خانواده در پدیدآیی کمالگرایی تأکید دارند. فلت و همکاران (۲۰۰۲) نیز عنوان میکنند که عوامل مربوط به کودکی مانند مزاج و سبک دلبستگی، عوامل مربوط به والدین مانند اهداف، تجربیات، سبک فرزندپروری، و شخصیت، به علاوه فشارهای محیطی مانند فرهنگ، همسالان، مربیان و شغل، نیز نقش مهمی در پدید آیی کمالگرایی دارند. مدل فلت و همکاران (۲۰۰۲) برای تبیین پدیدآیی کمالگرایی در شکل ۲-۱ آمده است.
فلت و همکاران (۲۰۰۲) شرح می دهند که والدین مستبد که از کودکان خود انتظار دارند پیشرفتهای سطح بالا داشته باشند زمینه های کمالگرایی را در کودکان به وجود می آورند. کودکان جامعهپذیر و متأثر از دیگران احتمال بالاتری برای کمالگرایی دارند. عوامل مربوط به مزاج کودک مانند تهییج پذیری بالا و سماجت نیز از عوامل کودکی تأثیرگذار بر کمالگرایی است.
فشارهای اجتماعی برای پیشرفت در تحصیل و کار که مستلزم رقابت و مقایسههای مکرر با دیگران است از عوامل محیطی مؤثر بر کمالگرایی است. افضلنیا (۱۳۸۳) در بخشی از کتاب خود، مدرسه و شرایط رقابتآمیز و ناسالم حاکم بر آن را نیز از عوامل تشدید کننده کمالگرایی در کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است. وی معتقد است معلمی که خود در محیط و فرهنگی تکاملگرا پرورش یافته و نمرهی بیست را ملاک موفقیت و عدم موفقیت دانش آموزان خود در نظر میگیرد، شرایط رقابتی در کلاس را تشدید میبخشد و محیطی را به وجود میآورد که دانش آموزان در آن مجبورند برای اثبات شایستگی خود به معلم و والدین، نهایت تلاش خود را برای کامل و بی نقص بودن به کار گیرند. ارزیابیهای نامتعادل و غیرطبیعی دوران ابتدایی است که از مدرسه به طرف خانه سرازیر شده و از خانه به کودک تحمیل میگردد.
عوامل مربوط به والدین
-
- اهداف
-
- عادات
-
- سبک فرزندپروری
- شخصیت
عوامل مربوط به دوران کودکی
-
- مزاج
- سبک دلبستگی
فشارهای محیطی
-
- فرهنگ
-
- همسالان
-
- مربیان
فشار برای کامل بودن
Related Articles
پایان نامه -تحقیق-مقاله |
فصل دوم- قسمت 6
کمالگرایی جامعهمدار و خودمدار کمال گرایی خودمدار باز بودن برای اجتماعیشدن تواناییهای ادراک شده عدم کمال گرایی (پس زدن فشار) مقاومت سرکشی کمال گرایی دیگر مدار تجربیات آسیب زا تجربیات آشفته مدل پدیدآیی کمالگرایی، اقتباس از فلت و همکاران (۲۰۰۲؛ به نقل از حیدری، ۱۳۸۹) کمالگرایی بعضی افراد توسط خودشان […]
مقاله های علمی- دانشگاهی |
۵- تاثیر روابط خانواده بر وضعیت روانی نوجوان
۴-اهداف پژوهش : هدف آرمانی پژوهش حاضر پیشگیری از اثر عوامل فرزندپروری در تولید آسیب روانی برای فرزندان خانواده ها است . هدف اصلی این پژوهش مشاهده اثر آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) بر تغییر سبک فرزند پروری مادران دارای پسر نوجوان میباشد . اهداف فرعی پژوهش حاضر عبارتند از : ۴-۱- مشاهده اثر بخشی آموزش زندگی […]
فایل های مقالات و پروژه ها |
قائلان به عدم امکان اندراج شرط ضمن ایقاع
“انشاء اثر حقوقی است که با یک اراده انجام میگردد در برابر عقد که اثر حقوقی مطلوب آن نتیجه تراضی است و با یک انشاءتحقق نمی یابد.”(۲) آقای دکتر لنگرودی نیز در ماده ۸۹۳ طرح اصلاح قانون مدنی خود در تعریف ایقاع می فرمایند: “ایقاع عملی است حقوقی که به صرف قصد یک طرف موجد یا موجب […]
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 04:13:00 ب.ظ ]
|