1. ۶-Appellate body report , ” turkey – textiles ” , op . cit , para .61. ↑

    1. ۱-Ibid , para ,61. ↑

    1. ۲-Ibid , para .62.نهاد استیناف همچنین اشاره کرد که مطابق تصمیم ۱٫۹۵ شورای اتحادیه جوامع اروپایی با ترکیه به طور خاص ، امکان اعمال نظامی متشکل از منشا گواهینامه ها را پیش‌بینی و مقرر نموده بود.

      ترکیه به جای استفاده از این امکان اقدام به وضع محدودیت های کمی بر واردات البسه و منسوجات هندی کرد. ↑

    1. ۱-Vanden bossche , peter , op. cit , p .(653-9). ↑

    1. ۲-W/REG/W/37 , para . 47.quoted in vanden bossche , peter , op . cit , p. 659. ↑

    1. ۳-Understanding on article XXIV , para3. ↑

    1. ۱-Vanden bossche , peter , op .cit , pp .(393-4, 679-82). ↑

    1. ۲-BISD 265/203. ↑

    1. موافقت نامه های تجارت منطقه ای در داخل شرط توانمند سازی قرار می گیرند و توسط کمیته تجارت و توسعه بررسی می‌شوند. ↑

    1. موافقت نامه های تجارت منطقه ای مشمول شرط توانمند سازی در کمیته تجارت و توسعه بررسی می‌شوند. ↑

    1. ۲-Understanding on article XXIV , para 7. ↑

    1. Panel report , ” turkey – textiles ” , op . cit , para .9.52. ↑

    1. گزارش اتحادیه گمرکی میان جمهوری چک و جمهوری اوسلواکی WT/REG/W/37,10 همین طور ، مطابق گات ۱۹۴۷ کارگروه ها ، مطابقت اتحادیه های گمرکی مناطق تجارت آزاد یا موافقت نامه های موقتی با گات را بررسی کردند و نتوانستند به جز در موارد بسیار اندک به یک نتیجه برسند. ↑

      1. گرچه نهاد استیناف ‌به این موضوع نپرداخت اما صراحتا ً به مشابه این موضوع در نتیجه گیری اش در قضیه ” هند- محدودیت های کمی ” اشاره می‌کند.Appellate body report , ” turkey – textiles ” , op . cit , para .60.

        علاوه براین باید به بند ۱۲، تفسیر ماده ۲۴ اشاره کرد که بیان می‌کند : مقررات مواد ۲۲ و ۲۳ گات ۹۴ به طرز استادانه ای در حل و فصل اختلافات اعمال شده و به کار رفته اند. تفسیر ماده می‌تواند در رابطه با هر موضوعی که ناشی از اعمال مقررات ۲۴ است در رابطه با اتحادیه های گمرکی ، مناطق تجارت آزاد یا موافقت نامه های موقتی منتهی به تشکیل یک اتحادیه گمرکی یا منطقه تجارت آزاد نیز مورد استناد قرار گیرد. ↑

    1. ۶-Understanding on article XXIV, para ,11. ↑

    1. چنین الزامی در خصوص موافقت نامه های تجارت منطقه ای میان کشورهای عضو در حال توسعه وجود ندارد. ↑

    1. ۱-” committee on trade and development, implementation of special and differential treatment provisions in wto agreement and decisions ” , note by the wto secretarit . WT/COMTD/W/77/rev.1,21 september 2001, para 3. ↑

    1. ۲-Vanden bossche , peter , op . cit , pp. (128-9 and 100-3 and 676). ↑

    1. ۱-Ibid , pp. (226-8).این قواعد خاص (DSU) عبارتند از: ماده ۳۰۱۲ (راجع به اعمال تصمیم ۱۹۹۶) ماده ۱۰-۴ (راجع به مشورتها ) ماده ۸۰۱۰ راجع به ترکیب پانل ها ، ماده (۱۰)۱۲ راجع به مشورتها و زمان تهیه و ارائه ادله ، ماده (۱۱)۱۲ راجع به محتوای گزارش های پانل ها و ماده ۲۴ راجع به کشورهای توسعه یافته و ماده (۲)۲۷ کمک از دبیرکل سازمان تجارت جهانی. ↑

    1. ۲-Ibid , pp. (393-4, 676). ↑

    1. ۳-Ibid , pp(390-677). ↑

    1. ۴-Ibid ,pp(549-51,586-7). ↑

    1. ۵-Ibid , pp(638,639,660-1668,670). ↑

    1. ۶-Ibid , p.26.بحث راجع به حمایت از صنایع نوپا اولین بار توسط الکساندر هامیلتون در ۱۹۷۱ مطرح شد. ↑

    1. ۱-Article XVIII: 1 of the gatt 1994. ↑

    1. بخش ب ماده ۱۸ یعنی ماده (۷)۱۸ تا (۱۲) ۱۸ گات ۹۴ اشاره به استثنا توازن خاص پرداخت ها به نفع کشورهای در حال توسعه می‌کند. بخش ج ماده ۱۸ یعنی ماده ۲۱ تا ۱۳ گات ۹۴ به کشورهای عضو در حال توسعه اجازه می‌دهد تا برای رشد یک صنعت خاص از کمک های دولتی استفاده کنند. ↑

    1. ماده (۷)۱۸ گات ۹۴ ↑

    1. ماده (ب) ۱۸:۷ گات ۹۴ ↑

    1. ۵-Ibidem ↑

    1. ۶-Vanden bossche , peter , op. cit , p.26. ↑

    1. ۷-Comitte on trade and development , ” implementation of special and differential treatment provisions in wto agreements and decisions ” , note by the wto secretarit, addendum 4, wt/comtd/77/rev.1/7 february 2002.2. ↑

    1. ۱-General system of preferences. ↑

    1. ۲-Grosso modo ↑

    1. ۳-Ustor endre , op . cit , p . 413. ↑

    1. ۴-Yanai , akiko . ” the function of the mfn clause in the global trading system ” (2002) . working paper series 01/02/-no .3 , APCE study cente institute of developing economies , online : http :// www.heisummer . ch / pdf/ introduction/ 003- yanai – MFN – clause . pdf . p. 16,7.10.2007. ↑

    1. ۵-Ustor endre , op. cit , pp. (413-414). ↑

    1. ۱-Official records of the united nations conferendce on the representation of states in their relations with international organizaitions , vol . II, documents of the conference (united nations publication , sales no. e. 75. V . 12) , r . 221, para . 52. ↑

    1. ۲-YILC 1978, ILC draft on most – favoured – nation clauses , vol . II,part two , p.54. ↑

    1. ۳-YILC . 1970, vol. II, p. 231, doc , A/CN.4/228 and add. I, para .188. ↑

    1. ۴-Yanai , akiko , ibid , op . cit , pp . (16-17) ↑

    1. ۱-Ustor endre , op . cit , p . 414. ↑

    1. ۲-Proccedings of the united nations conference on trade and development , vol , I, final ACT and report (united nations publication slaes no. 64.II.B.II), p.20. ↑

    1. ۳-Ibid , p. 39. ↑

    1. ۴-Ibid , second session , I, report and annexes (united nations publication,sales no. e. 68.II.D.14),p.38.مطابق با قطعنامه (۲)۲۱:

      ۱٫اهداف نظام عام ترجیحات غیرمتقابل و غیرتبعیضی که به نفع کشورهای در حال توسعه ، بخصوص موازین خاصی که به نفع کشورهای کمتر توسعه یافته هستند به قرار زیر است :

      الف. افزایش درآمدهای صادراتی آن ها

      ب. پیشرفت صنایعشان

      ج. تسریع نرخ رشد اقتصادی شان

      ۲٫در پایان (نهاد) کمیته خاصی را راجع به ترجیحات به عنوان رکن فرعی هیات توسعه و تجارت تأسيس می‌کند تا بتواند کلیه کشورهای مربوطه را به شرکت در مشورت های ضروری قادر سازد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...