امکانات مختلف برای حمل ونقل کالا های خریداری شده از تارنما های فروش اینترنتی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

استفاده از اداره پست در جهت تحویل کالا ها به مشتری

استفاده از اداره پست در جهت تحویل کالا ها به مشتری

جدول ۳-۱ معیارهای مطرح شده در پرسشنامه
منبع: نگارنده

۳-۷ شیوه تجزیه و تحلیل داده ها

بطور کلی تجزیه و تحلیل داده ها از طریق برنامه آماری SPSS در دو مرحله به شرح زیر انجام می یابد. نمایش نتایج و یافته های تحقیق حاضر در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. که آمار توصیفی شرایط موجود را بر اساس داده ها توصیف می کند پژوهشگر از طریق بدست آوردن فراوانی-درصدفراوانی-میانگین و انحراف معیار مورد مطالعه را توصیف می کند. آمار استنباطی،در تحلیل استنباطی همواره با جریان نمونه گیری و انتخاب یک گروه کوچک (نمونه) از یک گروه بزرگ (جامعه آماری) سر و کار داریم (خاکی، ۱۳۸۲، ۳۲۰ )
الف) آزمون فرضیه اول،دوم و سوم
در جهت آزمون فرضیه اول، دوم و سوم تحقیق و زیرفرضیه های مربوط به آن، از آزمون معناداری β در رگرسیون خطی استفاده می شود که در صورت تأیید فرض خطی بودن می توان گفت که در سطح اطمینان مورد نظر بین متغیر مستقل موجود در فرضیه مورد آزمون و اعتماد مشتریان در
تجارت الکترونیک، رابطه مثبت وجود دارد.
ب)آزمون فرضیه چهارم
در جهت آزمون فرضیه چهارم تحقیق و به منظور ارزیابی این که آیا میانگین اعتماد شرکت کنندگان در پژوهش به طور معنادار از عدد ۳ (حد متوسط اعتماد با توجه به ساختار پرسشنامه) بزرگتر است یا خیر، آزمون t با یک نمونه بر اساس نمرات افراد در پرسشنامه سنجش اعتماد مشتری اجرا شد.

۳-۸ مدل عمومی تحقیق

به منظور پیگیری اهداف تحقیق و روشن شدن چگونگی تاثیر و عملکرد متغیرهای مستقل بر متغیر یا متغیرای وابسته الگوی زیر بر اساس یافته های محقق و همینطور مطالعاتی که در خصوص الگوهای محققین پیشین صورت گرفت ، ارائه شد.
شکل ۳-۱ : مدل مفهومی تحقیق ( برگرفته از مطالعات یونگ (۲۰۰۲) و کوربیت(۲۰۰۳)، تنظیم: نگارنده)

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل

مقدمه

امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر داده های جمع آمور اند از موضوع مورد تحقیق است، تجزیه و تحلیل داده ها از اصلی ترین و مهم ترین بخش های تحقیق محسوب می شود. داده های خام با بهره گرفتن از فنون آماری موردتجزیه و تحلیل قرارگرفته ولی از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار مورداستفاده کنندگان قرار می گیرد، هدف از این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک در فروشگاه های اینترنتی ایران تجارت در شهر تهران می باشد انجام گرفته است که پس از جمع آوری پرسشنامه ها و وارد کردن داده ها در نرم افزار آماری SPSS ، نتایج در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی استخراج شد. در بخش آمار توصیفی اطلاعات مربوط به ویژگی های دموگرافیک ( سن، جنس، دفعات خرید از فروشگاه، سطح تحصیلات) و در بخش آمار استنباطی از آزمون رگرسیون خطی و آزمون t استفاده شد.

۴-۱ آمار توصیفی

۴-۱-۱: توزیع فراوانی ودرصد شرکت کنندگان به نسبت سن در جدول ۴-۱ نشان داده شده است

درصد مجموع

درصد معتبر

درصد

تعداد

سن

۲/۶

۲/۶

۲/۶

۱۵

زیر ۲۰ سال

۲/۳۶

۳۰

۳۰

۷۶

۲۱ تا ۳۰ سال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...