پاسخ های این آزمون روی طیف ۵ درجه ای (خیلی کم ، کم، نه کم نه زیاد، زیاد و خیلی زیاد) پاسخ داده می شود.

در این تحقیق جامعه اماری ۱۰۸ نفر است که به علت هزینه زیاد و وقت کم در شهرستان سپیدان و به دلیل محدود بودن جامعه آماری از مطالعه موردی استفاده می‌گردد که تعداد نمونه مورد مطالعه با جامعه منطبق می‌باشد .

۶-۳ روش های تجزیه و تحلیل داده ها

داده های حاصل از این تحقیق با شاخص های آمار توصیفی و نیز آزمون های آمار استنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه وتحلیل شده اند . برای تحلیل داده ها نیز از نرم افزار SPSS استفاده شده است .

۷-۳ ملاحظات اخلاقی

پژوهشگر در این پژوهش سعی ‌کرده‌است تمامی اصول اخلاقی را که باید در یک پژوهش رعایت شود به نحو مطلوبی رعایت کند.

۱- پرسشنامه‌ها بدون نام و نام خانوادگی بوده تا مخاطبان به راحتی به آنان پاسخ دهند.

۲- احترام به فرد و اختیار او و توجه به رفاه اعضای گروه و اجتناب از ایجاد ناراحتی

۳- ارائه ی درست و مطلوب داده های دیگران که در این پژوهش به آنان اشاره شده است.

۴- عدم استفاده از منابع مشکوک و فاقد اعتبار

۵- محرمانه نگه داشتن اطلاعات و نام افراد مورد بررسی در این پژوهش

۶- رعایت صداقت و امانت داری، سعی شده است اگر از تحقیقی استفاده شده است به احترام پژوهشگر از زحمات آنان نام آنان ذکر شود.

۷- رعایت صداقت هنگام تجزیه و تحلیل نتایج و عدم تحریف دستاوردها.

۸- دوری از جهت‌گیری، پژوهشگر در این پژوهش سعی ‌کرده‌است تحت تأثیر پیش داوری و اصول غیر منطقی قرار نگیرد.

فصل چهارم

یافته های پژوهشی

در این فصل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد ارزیابی قرار گرفته است. در سطح توصیفی میانگین، انحراف معیار متغیرهای پژوهش و در سطح استنباطی از آزمون معنی داری ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد.

۱-۴ داده های توصیفی:

۱-۱-۴ متغیرهای مورد مطالعه

در جدول ۱-۴شاخص‌های آماری میانگین، انحراف معیار متغیرهای اصلی تحقیق نشان داده شده است .

جدول ۱-۴- میانگین و انحراف معیار متغیرهای تحقیق

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت دانش

بازاریابی رابطه مند

میانگین

۷۳/۱۱۱

۸۱/۸۹

۹۵/۱۱۱

انحراف معیار

۲۳/۲۸

۶۶/۲۱

۶۸/۲۷

درجدول ۲-۴ شاخص‌های آماری میانگین،انحراف معیار ابعاد مدیریت دانش نشان داده است .

جدول ۲-۴- میانگین و انحراف معیار ابعاد مدیریت دانش
بیرونی سازی
درونی سازی
ترکیبب
اجتماعی سازی
میانگین
۷۸/۱۶
۹۴/۱۳
۷۴/۳۸
۳۶/۲۰
انحراف معیار
۵۴/۴
۸۷/۳
۵۷/۹
۵۶/۵

درجدول ۳-۴ شاخص‌های آماری میانگین و انحراف معیار ابعاد بازاریابی رابطه مند نشان داده شده است .

جدول ۳-۴- میانگین و انحراف معیار ابعاد بازاریابی رابطه مند
عوامل اجتماعی
تبادل اطلاعات
فعالیت های فروش
نظارت بر روابط
میانگین
۷۹/۱۳
۳۶/۱۱
۹۸/۷۲
۸۲/۱۳
انحراف معیار
۸۱/۴
۳
۹۳/۱۸
۴۲/۴

۲-۴ یافته های استنباطی

۱-۲-۴ فرضیه اصلی- بین مدیریت دانش ‌و بازاریابی رابطه مند با مدیریت ارتباط با مشتری رابطه معنی داری وجود دارد .

برای آزمون این فرضیه از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و نتایج در جدول ۴-۴ قابل مشاهده است.

جدول فوق نشان می‌دهد که بین مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری در سطح ۰۵/۰ و همچنین بین بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری نیز در سطح ۰۵/۰ رابطه معناداری وجود دارد .

جدول ۴-۴- ماتریس همبستگی متغیرهای مورد مطالعه
مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت دانش
بازاریابی رابطه مند
مدیریت ارتباط با مشتری
۱
*۲۴۵/۰
*۲۳۵/۰
مدیریت دانش
*۲۴۵/۰
۱
**۴۱۰/۰
بازاریابی رابطه مند
*۲۳۵/۰
**۴۱۰/۰
۱
*: معنی‌داری در سطح ۰۵/۰ **: معنی‌داری در سطح ۰۱/۰

۲-۲- ۴ فرضیه فرعی یک: مدیریت دانش ‌و بازاریابی رابطه مند پیش‌بینی کننده معنی دار مدیریت ارتباط با مشتری است .

جدول ۵-۴- نتایج تحلیل رگرسیون مدیریت ارتباط با مشتری از روی مدیریت دانش و بازاریابی

رابطه مند به شیوه همزمان

متغیر ملاک

متغیرهای پیش بین

بتا

t

p

R

R2

F

df

p

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت دانش

۱۷۹/۰

۷۴۳/۱

۰۸۴/۰

۲۸۶/۰

۰۸۲/۰

۶۷۲/۴

۲

۰٫۰۰۰

بازاریابی رابطه مند

۱۶۲/۰

۵۷۶/۱

۱۱۸/۰

برای آزمون این فرضیه با توجه به جدول ۴-۴ از تحلیل رگرسیون چند متغیره به شیوه همزمان استفاده شده و نتایج در جدول ۵-۴ قابل مشاهده است.

از نتایج آزمون تحلیل ‌واریانس ]۰۵/۰>p ، ۶۷۲/۴ ₌ (۲) [F می‌توان استنباط کرد که بین دو متغیر پیش‌بین مدیریت دانش و بازاریابی رابطه مند با متغیر ملاک مدیریت ارتباط با مشتری رابطه خطی معنی‌دار در سطح ۰۵/۰ وجود ندارد .

    1. – Warren. Keegan ↑

    1. – shaw ↑

    1. – Gbrt ↑

    1. -gabert ↑

    1. – Brent ↑

    1. – Nonaka ↑

    1. – Christopher ↑

    1. – kandi ↑

    1. – Nagel ↑

    1. – Villa Loop ↑

    1. -Customer Relationship Management ↑

    1. – Tsr ↑

    1. – Ksanvf ↑

    1. – Gvrdv ↑

    1. – Ashley ↑

    1. ۱-Gvynyr۲-Rong ↑

    1. ۱- Christopher۲-Ppard ↑

    1. ۱-Rychhld ↑

    1. ۱-Tvnaka۲-Howenz&nap ↑

    1. – lemon ↑

    1. – Hamel ↑

    1. – misra ↑

    1. -RELATIONSHIP MARKETING ↑

    1. -Warren. Keegan ↑

    1. – Christopher ↑

    1. – Ray ↑

    1. – Grenroos ↑

    1. – Ronald ↑

    1. – Philip ↑

    1. – ROUNG ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...