جدول ( ۴- ۱۱ ) مقایسه میانگین نمره انعطاف پذیری در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۵۴/۱۳ ۴۱/۲ ۵۵۶/۰ ۵۸۰/۰
عادی ۲۸/۱۳ ۲۵/۲
براساس نتایج جدول ( ۴-۱۱ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار نبوده . بنابراین بین میانگین نمره انعطاف پذیری در دو گروه تفاوت وجود ندارد .

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نمودار ( ۴-۹ ) مقایسه میانگین نمره انعطاف پذیری در دو گروه
جدول ( ۴-۱۲ ) مقایسه میانگین نمره مسئولیت پذیری در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۴۸/۳۱ ۶۳/۱ ۳۷۰/ ۷۱۲/
عادی ۳۶/۳۱ ۶۱/۱
براساس نتایج جدول ( ۴-۱۲ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار نبوده . بنابراین بین میانگین نمره مسئولیت پذیری در دو گروه تفاوت وجود ندارد
نمودار ( ۴-۱۰ ) مقایسه میانگین نمره مسئولیت پذیری در دو گروه
جدول ( ۴-۱۳ ) مقایسه میانگین نمره برونگرائی در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۹۸/۲۹ ۴۹/۱ ۰۵/۶ ۰۰۱/
عادی ۳۲/۳۱ ۴۷۱/
براساس نتایج جدول ( ۴-۱۳ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره برونگرائی در دو گروه تفاوت وجود دارد . یافته های جدول نشان می دهد برونگرائی در والدین عادی بیشتر از والدین دارای اختلال سلوک بوده است
نمودار ( ۴-۱۱ ) مقایسه میانگین نمره برونگرائی در دو گروه
جدول ( ۴-۱۴ ) مقایسه میانگین نمره دلپذیر بودن در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۲۰/۳۲ ۷۸۳/ ۸۴/۱ ۰۶۹/۰
عادی ۹۴/۳۲ ۶۱۹/
براساس نتایج جدول ( ۴-۱۴ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار نبوده . بنابراین بین میانگین نمره دلپذیر بودن در دو گروه تفاوت وجود ندارد .
نمودار ( ۴-۱۲ ) مقایسه میانگین نمره دلپذیر بودن در دو گروه
جدول (۴-۱۵ ) مقایسه میانگین نمره روان نژندی در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۵۸/۳۴ ۴۹۱/ ۷۷/۱۴ ۰۰۱/
عادی ۲۲/۳۳ ۴۱۸/
براساس نتایج جدول ( ۴-۱۵ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره روان نزندی در دو گروه تفاوت وجود دارد . یافته های جدول نشان می دهد روان نزندی در والدین والدین دارای اختلال سلوک بیشتر از والدین عادی بوده است
نمودار ( ۴-۱۳ ) مقایسه میانگین نمره روان نژندی در دو گروه
فرضیه۳-آیا بین میزان استرس والدین نوجوانانی که اختلال سلوک دارند با والدینی که نوجوانان عادی دارند، تفاوت وجود دارد
جدول (۴-۱۶ ) مقایسه میانگین نمره استرس در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۱۴/۴۶ ۷۰/۱۰ ۰۷/۶ ۰۰۱/
عادی ۵۶/۳۵ ۰۹/۶
براساس نتایج جدول ( ۴-۱۶ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره استرس در دو گروه تفاوت وجود دارد . یافته های جدول نشان می دهد استرس در والدین والدین دارای اختلال سلوک بیشتر از والدین عادی بوده است
نمودار (۴-۱۴ ) مقایسه میانگین نمره استرس در دو گروه
فصل پنجم
بحث
و
نتیجه گیری
مقدمه :
در این فصل یافته های پژوهش مورد تحلیل و تبیین قرار گرفته است. بر این مبنا ابتداء سوال های تحقیق مورد تفسیر و تبیین قرار گرفته است و در ادامه نتیجه گیری کلی از پژوهش ارائه شده است و در پایان نیز محدودیتها و پیشنهادات پژوهشی مطرح شده است
۵-۱ خلاصه پژوهش
هدف پژوهش حاضر، مقایسه ی ویژگیهای شخصیتی، سبکهای مقابله ای و میزان استرس والدین نوجوانان دارای اختلال سلوک با والدین نوجوانان عادی بود. برای این منظور تعداد ۵۰ نوجوان پسر از مرکز بهزیستی منطقه پنج اصفهان که در چک لیست اسکید نمره لازم را کسب کرده بودند انتخاب شدند سپس والدین آنها با پرسشنامه های پنج عاملی نئو، استرس و سبکهای مقابله ای لازاروس مورد آزمون قرار گرفتند. همچنین این پرسشنامه ها روی والدین ۵۰ نوجوان عادی نیز تکمیل شد و نمرات آنها با آزمون t مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل آماری در تایید فرضیه های مورد پژوهش به شرح زیر است:
بحث و نتیجه گیری درراستای فرضیه های پژوهش
۵-۲ فرضیه اول پژوهش: بین ویژگی های شخصیتی والدین دارای فرزندان اختلال سلوک با والدین نوجوانان عادی تفاوت وجود دارد.
اززاویه تحلیل توصیفی، اطلاعات جدول و نمودار۵-۴نشان می دهد میانگین ویژگیهای شخصیتی والدین دارای نوجوان مبتلا به اختلال سلوک با میانگین ویژگیهای شخصیتی والدین دارای نوجوان عادی تفاوت دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...