۰ ≠ R :H1
فرضیه ۸ پژوهش: ایجاد و گسترش واحد های کوچک و متوسط تولیدی دانش محور پارک های علمی و فناوری با کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی رابطه دارد.
مدل ریاضی:
R=0:H0
۰ ≠ R :H1
فرضیه ۹ پژوهش: تحقیقات توسعه ای و کاربردی پارک های علمی و فناوری با کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی رابطه دارد.
مدل ریاضی:
R=0:H0
۰ ≠ R :H1
فرضیه ۱۰ پژوهش: تولید و توسعه محصولات و فرایند های فناوری قابل عرضه در بازار پارک های علمی و فناوری با کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی رابطه دارد.
مدل ریاضی:
R=0:H0
۰ ≠ R :H1
فرضیه ۱۱ پژوهش: ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت، دولت و جامعه پارک های علمی و فناوری با کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی رابطه دارد.
مدل ریاضی:
R=0:H0
۰ ≠ R :H1
فرضیه ۱۲ پژوهش: مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی پارک های علمی و فناوری با کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی رابطه دارد.
مدل ریاضی:
R=0:H0
۰ ≠ R :H1
فرضیه ۱۳ پژوهش: هم افزایی شبکه ای و افزایش توان رقابت پارک های علمی و فناوری با کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی رابطه دارد.
مدل ریاضی:
R=0:H0
۰ ≠ R :H1
روش تجزیه و تحلیل داده ها
در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی از طریق برنامه نرم افزاری SPSS 19 استفاده شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

الف) آمار توصیفی: در این روش، برای توصیف ویژگی های جمعیت شناختی آزمودنی ها و متغیرهای پژوهش از شاخص های آمار توصیفی همچون فراوانی، درصد فراوانی، نمودار ستونی، شاخص های گرایش به مرکز(میانگین) و شاخص های پراکندگی(انحراف معیار) استفاده شد.
ب) آمار استنباطی: در این روش جهت آزمون فرضیه ها و همچنین جهت تعمیم اطلاعات حاصل از نمونه به جامعه آماری از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیونی استفاده شد.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدّمه
داده‌های جمع‌ آوری شده اعداد و ارقامی بدون معنی می‌باشند که از آمار برای معنا‌دار کردن آنها به منظور تحقق اهداف پژوهش ها، کمک گرفته می‌شود. از این رو، تجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان بخشی از فرایند روش پژوهش علمی یکی از پایه‌های اصلی هر مطالعه و پژوهش به شمار می‌رود که بوسیله آن کلیه فعالیت های پژوهشی تا رسیدن به یک نتیجه، کنترل و هدایت می‌شوند. بنابراین، تجزیه و تحلیل داده ها جهت بررسی صحّت و سقم فرضیه های پژوهش و تعمیم اطّلاعات حاصل از نمونه به جامعه آماری از اهمّیّت خاصّی برخوردار است. در این پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS 19 و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات، داده های به دست آمده به دو طریق مورد ارزیابی قرار گرفت:
آمار توصیفی: در این بخش ویژگی های جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سطح تحصیلات و سن، در قالب جداول فراوانی تلخیص شد.
آمار استنباطی: به منظور تعمیم اطّلاعات حاصل از نمونه به جامعه آماری و همچنین آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.
بخش اوّل) آمار توصیفی
جنسیت آزمودنی ها:
یافته های پژوهش نشان می دهند، ۸۹ درصد آنها مرد و ۱۱ درصد دیگر زن می باشند، بنابراین جنسیت اکثریت آزمودنی های مورد مطالعه در این پژوهش مرد(۱۷۵ نفر معادل ۸۹ درصد) می باشد.
جدول ۴-۱: جدول توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان

جنسیت
فراوانی
درصد فراوانی
زن

۲۱

۱۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...