۱۰۶/۰-

۹۱۶/۰

کیفیت

۶۵۷/۰

۰۸۶/۰

۶۱۴/۰

۵۹۳/۰

۰۰۰/۰

قیمت

۰۱۷/۰

۰۷۲/۰

۰۱۴/۰

۲۳۴/۰

۸۱۵/۰

شهرت

۲۵۱/۰

۱۱۵/۰

۱۸۳/۰

۱۷۷/۲

۰۳۱/۰

تبلیغات

۰۳۳/۰-

۶۶۰/۰

۰۲۶/۰-

۵۰۱/۰-

۶۱۷/۰

فرمول آماری آن به این صورت است:

سطح معناداری متغیر کیفیت بررسی شده در نام تجاری اصیل طبق جدول ۴-۱۶ برابر ۰۰۰/۰ است و از ۰۵/۰ کمتر است. در مورد متغیر قیمت، سطح معناداری آن طبق جدول ۴-۱۶ برابر با ۸۱۵/۰ است که از ۰۵/۰ بیشتر است. متغیر بعدی متغیر شهرت است که سطح معناداری آن طبق جدول ۴-۱۶ برابر ۰۳۱/۰ و از ۰۵/۰ کمتر است. آخرین متغیر بررسی شده متغیر تبلیغات است که سطح معناداری آن طبق جدول ۴-۱۶ برابر ۶۱۷۳/۰ و از ۰۵/۰ بیشتر است. همانطور که در مدل آمده است متغیرهای کیفیت و شهرت با متغیر وابسته انتخاب نام تجاری رابطه مستقیم دارند و افزایش در آن ها موجب افزایش در متغیر وابسته می شود و در مورد کاهش نیز به همین صورت متغیرهای قیمت و تبلیغات هم به دلیل بی تأثیر بودن روی متغیر وابسته از مدل حذف شدند.

تحلیل عاملی تائید

به منظور بررسی روایی عوامل پنجگانه مطرح شده در پژوهش، شیوه تحلیل عاملی تائید مورد استفاده قرار گرفته است. تحلیل عاملی تائید یک الگوی آزمون نظری است که در آن پژوهشگر تحلیل خود را با یک فرضیه قبلی آغاز می کند این الگو مبتنی بر یک شالوده تجربی و نظری قوی است. همچنین ارزشیابی روایی سازه یک روش قابل اعتماد به پژوهشگر عرضه می کند، تا از این طریق بتواند به گونه ی بارزی فرضیه هایی را درباره ساختار عاملی داده ها که ناشی از یک الگوی از پیش تعیین شده با تعداد و ترکیب مشخصی از داده هاست بیازماید.
شکل( ۴-۶ )بارهای عاملی (ضرایب استاندارد)
همانطور که در شکل ۴-۶ مشاهده می شود، بارهای عاملی مربوط به عامل های پنجگانه پژوهش، همگی بزرگ تر از ۰٫۶ می باشند. بنابراین می توان گفت تمامی بیست سؤال پرسشنامه ی پژوهش، به درستی پنج متغیر (عامل) پژوهش را می سنجند. که چهار متغیر اول همان متغیرهای مستقل پژوهش هستند که به ترتیب کیفیت، قیمت، شهرت و تبلیغات می باشند. متغیر پنجم هم، متغیر وابسته پژوهش، یعنی انتخاب نام تجاری می باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

به علاوه با توجه به شکل ۴-۷ از آن جا که قدرمطلق همه t-value ها بزرگ تر از ۲ می باشد، تمامی بارهای عاملی در سطح ۰٫۰۱ معنادار می باشند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...