۰٫۸۸

۵

تجربه مشتری

۰٫۹۲

۶

اولویت برند در ذهن مشتری

۰٫۹۰

۷

ساخت برند در سطح خرده فروشی از دیدگاه مشتریان

۰٫۹۱

جدول ۳-۲ مقدار آلفای کرونباخ متغیرهای تحقیق
همانطور که مشاهده می شود تمامی آلفاهای کرونباخ بیشتر از ۰٫۷ بوده و مورد تایید است.
۳-۸- روش تحلیل داده ها
در این روش پس از گردآوری داده ها به استخراج و کدگذاری و ورود داده های نهایی به رایانه انجام شد و با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. در مرحله بعد در جهت توصیف داده ها، از آماره های میانگین و واریانس و انحراف معیار استفاده شد. از آزمون های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه و همچنین آزمون انوا استفاده کردیم. برای بررسی همبستگی بین متغیرها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. در زیر به طور مختصر در مورد این آزمون توضیح داده می شود:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در بسیاری از موارد کاربردی، به ویژه در علوم اجتماعی آنچه مورد نظر محقق است، فقط اندازه‏گیری همبستگی بین دو متغیر است. تکنیک همبستگی در رابطه با تعیین میزان وابستگی است (نادری & وسف نراقی, ۱۳۷۶, ص. ۵۰). همبستگی معیاری است که برای تعیین میزان ارتباط دو متغیر مورد استفاده قرار می­گیرد. همبستگی پارامتری شامل ضریب همبستگی پیرسون می­باشد که آن را با علامت r و یا ρ نشان می­ دهند. ضریب همبستگی پیرسون برای محاسبه درجه و میزان ارتباط خطی بین دو متغیر در سطح فاصله­ای و نسبی به کار می­رود. فرمول ضریب همبستگی پیرسون در رابطه زیر نشان داده شده است.
در مورد تحلیل و آزمون فرضیات پس از کنترل وجود همبستگی بین متغیرها از تحلیل رگرسیون استفاده شد. در رگرسیون به دنبال بر آورد رابطه­ای ریاضی و تحلیل آن هستیم، به طوری که بتوان به کمک آن کمیت یک متغیر مجهول را با بهره گرفتن از متغیر یا متغیرهای معلوم تعیین کرد. گاهی دو یا چند متغیر تاثیر عمده­ای روی متغیر وابسته­ای دارند. در این وضعیت از رگرسیون چندگانه جهت پیش بینی متغیر وابسته استفاده می­ شود. در رگرسیون چندگانه نیز فرض خطی بودن رابطه بین متغیرها برقرار می­باشد و بر همین اساس معادله رگرسیون چندگانه با دو متغیر وابسته به شکل y= a + b1x1 + b2x2 تعریف می شود.
سپس از آزمون ANOVA برای بررسی وجود تفاوت های معنی دار در داده های بدست آمده از سه برند استفاده کردیم تا از تعمیم نتیجه مطمئن شویم.
تحلیل واریانس یک طرفه(ANOVA) برای آزمون تفاوت میانگین یک متغیر در بین بیش از دو گروه(۳ گروه و بیشتر) به کار می­رود. در آزمون F، واریانس کل جامعه به عوامل اولیه آن تجزیه می­ شود که به همین دلیل، به آن آزمون آنالیز واریانس(ANOVA) نیز گفته می­ شود. همچنین به کمک این آزمون می­توانیم مقایسه­های چندگانه را میان گروه­ ها انجام دهیم(حبیب پور و صفری، ۱۳۸۸، ص. ۵۴۶).
فرمول آزمون F به­شکل زیر است:

۳-۹- خلاصه
در این فصل نوع پژوهش، جامعه آماری، شیوه نمونه گیری و حجم نمونه، روش و ابزار گردآوری اطلاعات، متغیرهای پژوهش و روش های آماری مورد استفاده در پژوهش به طورکامل توضیح داده شده اند. در فصل بعدی به بررسی تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه با بهره گرفتن از شاخص های آمار توصیفی و آزمونهای آمار استنباطی پرداخته خواهد شد.

فصل چهارم
تحلیل داده های تحقیق
۴-۱- مقدمه
پس از آنکه داده‌های تحقیق گردآوری ، استخراج و طبقه بندی گردیدند، جداول و نمودارهای لازم تهیه شدند و آزمون‌های آماری نیز انجام شد؛ نوبت به مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به مرحله تجزیه و تحلیل داده‌ها معروف است، می‌رسد. این مرحله در تحقیق اهمیت زیادی دارد.
در مرحله تجزیه و تحلیل آنچه که مهم است این است که محقق باید اطلاعات و داده‌ها را در مسیر هدف تحقیق، پاسخگویی به سؤالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه‌های خود، هدایت کند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. تجزیه و تحلیل به عنوان فرایندی از روش علمی، یکی از پایه‌های اساسی هر روش تحقیقی است. تجزیه و تحلیل روشی است که از طریق آن، داده‌هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای تحقیق فراهم آمده‌اند؛ خلاصه،کدبندی، دسته بندی و در نهایت پردازش می‌شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل‌ها و ارتباط بین این داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها فراهم آید.
برای تجزیه و تحلیل داده ­های جمع آوری شده در این تحقیق ابتدا آمار توصیفی که به بررسی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق شامل جنسیت، سن، میزان تحصیلات و… می ­پردازد با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن آمار استنباطی مطرح می­گردد. در آمار استنباطی این تحقیق که با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS انجام شد، ابتدا همبستگی میان متغیرهای تحقیق بررسی شد و سپس به وسیله آزمون رگرسیون خطی همزمان به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد و در نهایت به منظور بررسی بیشتر بر روی داده ­های تحقیق از آزمون‌های ANOVA استفاده شد.
۴-۲- آمار توصیفی
۴-۲-۱- تعداد مراجعه
جدول ۴-۱ : توزیع فراوانی اعضای نمونه­های آماری بر حسب تعداد مراجعه

برند

کل

هاکوپیان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...