نام : نام خانوادگی : تخصص اصلی: رتبه دانشگاهی یا درجه تحصیلی : شغل : محل خدمت :
تعدادپایان‌نامه‌ها و رساله‌های راهنمایی شده دکترا/کارشناسی ارشد :

تعداد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های در دست راهنمایی دکترا/کارشناسی ارشد :

نام : نام خانوادگی : تخصص اصلی :
رتبه دانشگاهی یا درجه تحصیلی: شغل : محل خدمت :
تعدادپایان‌نامه‌ها و رساله‌های راهنمایی شده دکترا/کارشناسی ارشد :

تعداد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های در دست راهنمایی دکترا/کارشناسی ارشد :

۴. اطلاعات مربوط به پایان‌نامه

۱ـ الف : عنوان پایان‌نامه : بررسی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه گیلان از دیدگاه دانشجویان
فارسی £ غیر فارسی : £
ب : نوع کار تحقیقاتی : بنیادی۱ £ نظری۲£ کاربردی۳ £ عملی۴ £
پ : تعداد واحد پایان‌نامه : ۶
ت : پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق ) : آیا بین کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه آزاد رشت با کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه گیلان تفاوت معنا داری وجود دارد؟

۵.بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه‌های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسش‌‌های تحقیق، منظور تحقیق)

در عصر مشتری محور، انتقال کیفیت خدمات یک استراتژی ضروری برای موفقیت وبقا در محیط رقابتی امروز تلقی می شود. Chowdhary& Prakash,2007)).رقابت در سازمانها به عنوان کلید اصلی برای بقا و جاودانگی به شمار می آید ،به همین منظور برای افزایش رقابت و یافتن مزیت رقابتی،سازمانها باید مشتریان و خدمات خود را بشناسند و کیفیت خدمات خود را ارتقاء بخشند. (اردکانی وهمکاران، ۱۳۸۷). جهان به این آگاهی وشناحت رسیده است که موفقیت های اقتصادی به طور مستقیم با کیفیت سیستم آموزشی ارتباط تنگانگ دارد.این سیستم سرمایه انسانی را به عامل اصلی تولید تبدیل می کند. وجود غیر قابل انکار دانشگاه هدف اصلی در فرایند آموزش است که برای انتقال دانش و پرورش و توسعه الگوهای ویژه طراحی می گردد .,۲۰۱۱) Dragut)

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تمامی سازمانها در پی به دست آوردن کیفیت مطلوب می باشند این موضوع برای موسسات آموزشی بسیار با اهمیت می باشد . از آنجایی که دانشگاهها روز به روز در حال توسعه می باشند ،پاسخگویی انها به انتظارات دانشجویان نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کیفیت خدمات بالا منجر به رضایت و وفاداری دانشجو وثبت نام های بیشتر و حفظ و نگهداری دانشجو و افزایش سود وعملکرد می گردد. ( et.al,2011 Foroughi Abaria ).
در جهان متغیرامروزی موسسات آموزشی باید تلاش کنند که بتوانند به نیارهای دانشجویان به گونه ای درست و مطلوب پاسخ دهند. ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهها می تواند باعث پیشترفت وموفقیت مؤسسه شود. برنامه ریزی و ارزیابی دو وظیفه مهم مدیران اجرایی دانشگاهها می باشد. که مدیران می توانند اطلاعات ارزشمند را در مورد اثر بخش بودن برنامه ها به دست بیاورند . ارزیابی موفق کیفیت آگاهی از قوت و ضعف مؤسسه را افزایش داده و همچنین بر روی تصمیمات سازمانی تاثیر می گذارد. دانشگاهها نقش مهمی در رشد و توسعه علم ، فرهنگ،و منابع انسانی دارند.فرایند ارزیابی باید به نتایج شفافی منجر شود . Yarmohammadian et.al,2011) (در ادبیات بازاریابی به رضایت مشتری به عنوان یک موضوع مرکزی نگاه می شود. Crosby در سال ۱۹۹۱ بیان می کند که فراهم کردن سطح بالای کیفیت آموزشی ، هزینه ها راکاهش داده و مشتریان با رضایت مندی بالا را حفظ کرده و حاشیه سود بالاتری را برای سازمان فراهم می کند. امروزه موسسات آموزش عالی مفهوم بازاریابی را و ایده ای که در آن دانشجو به مثابه مشتری پنداشته و به عنوان یک مشتری در فرایند خرید خدمات و برنامه های آموزش عالی شرکت می کند را، درک کرده اند. Ravindran&Kalpana, 2012) , (
بنابراین یکی از ابعاد جلب رضایت مشتری کیفیت خدمات ارائه شده می باشد موسسات آموزشی نیز با بهره گرفتن از ارزیابی کیفیت خدمات از نقاط قوت و ضعف خود آگاه گشته و درصدد رفع ضعف ها و استفاده از نقاط قوتشان برآیند. از این رو هدف از این مطالعه بررسی کیفیت خدمات آموزشی در دو دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه گیلان از منظر دانشجویان و مقایسه کیفیت خدمات آموزشی این دو دانشگاه با یکدیگر می باشد .
در این مطالعه متغیر مستقل، کیفیت خدمات می باشد که آن را کیفیت خدمات آموزشی در نظر می گیریم و متغیر وابسته، رضایت مشتری که همان رضایت دانشجویان می باشد.
خدمات:
خدمات رکن اصلی اقتصاد در جوامع امروز است .خدمات شامل آن دسته از فعالیت های اقتصادی است که در زمان و مکان معین برای مشتریان تولید ارزش می کند و در نتیجه تعبیری مثبت و مطلوب را به گیرنده ی خدمات انتقال می دهد بنابراین خدمت می تواند یک ایده، یک چیز مهیّج نوعی اطلاعات، نوعی تغییر در ظاهر یا سلامتی مشتری، ایجاد یک حالت روانی خوشایند، انجام کار در زمان و مکان مناسب و یا احساس امنیت باشد(هادیزاده وشاهدی،۱۳۸۷).
کیفیت خدمات :
کیفیت خدمات به عنوان یک ارزیابی کلی از خدمات توسط مشتریان تصور میشود . ویک معیار تصمیم گیری کلیدی در ارزیابی خدمات توسط مشتریان است. Lehtinen and Lehtinen (۱۹۹۱) مدل جامعی ازسه بعد کیفیت خدمات ارائه دادند که شامل فیزیکی و تبادلی وهمکاری می باشد.کیفیت فیزیکی شامل کیفیت فیزیکی محصول در انتقال خدمات ومصرف آن،بعد تبادلی به تبادل بین مشتریان وکارمندان سازمان های خدماتی اشاره دارد.وکیفیت همکاری به تصور همکاری درک شده توسط مشتری اشاره دارد.Ganguli,2010)& Roy).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...