R.AGENCY.PERS

۱۲۹٫۵۴۲

۰٫۰۰۰

D.R.AGENCY.PERS

۱۷۱٫۴۲۱

۰٫۰۰۰

DIV

۱۱۸٫۲۶۵

۰٫۰۰۰

D.DIV

۹۶٫۵۴۲

۰٫۰۰۰

R.DIV

۱۱۵٫۶۲۴

۰٫۰۰۰

D.R.DIV

۱۴۱٫۴۸۴

۰٫۰۰۰

AGENCYDIV.D

۱۱۳٫۲۳۶

۰٫۰۰۰

منبع:(یافته های محقق)
همان‌طور که ملاحظه می‌شود در کلیه متغیرهای مستقل و وابسته و تعدیل P-Value در آزمون ریشه واحد کوچک‌تر از ۰۵/۰ است که نشان‌دهنده این است که متغیرها مانا هستند. این بدان معنی است که میانگین و واریانس متغیرها در طول زمان و کوواریانس متغیرها بین سال‌های مختلف ثابت بوده است. در نتیجه استفاده از این متغیرها در مدل باعث به وجود آمدن رگرسیون کاذب نمی­ شود.

۴-۵- مفروضات رگرسیون
انجام آزمون فرضیه ­ها، مستلزم برقراری فرض­های نرمال بودن متغیرهای وابسته، همسانی واریانس و خود همبستگی است. زیرا در صورت عدم برقراری، نتایج بدست آمده قابلیت اتکا ندارند و این امر موجب استنتاج­های غلط می­ شود. پس از اطمینان از برقراری فروض رگرسیون، به آزمون فرضیه ­های پژوهش پرداخته شده است. در ادامه به تشریح آزمون­های آماری پرداخته خواهد شد.
۴-۶- روش تخمین مدل با بهره گرفتن از آزمون F لیمر و آزمون هاسمن
بعد از اینکه مانایی متغیرها مورد بررسی قرار گرفت حال نوبت آن رسیده است که روش تخمین گردد. با توجه به آن چه در فصل سوم مطرح شد، داده های این پژوهش از نوع ترکیبی می باشد. اما قبل از تخمین مدل ها لازم است که روش تخمین (تلفیقی یا تابلویی) مشخص گردد. برای این منظور از آزمون F لیمر استفاده شده است. برای مشاهداتی که احتمال آزمون آنها بیشتر از ۵% باشد یا به عبارتی دیگر آماره آزمون آنها کمتر از آماره جدول باشد، از روش تلفیقی استفاده می شود و برای مشاهداتی که احتمال آزمون آنها کمتر از ۵% است، برای تخمین مدل از روش تابلویی استفاده خواهد شد. روش تابلویی خود با بهره گرفتن از دو مدل “اثرات تصادفی” و “اثرات ثابت” می تواند انجام گیرد. برای تعیین این که از کدام مدل استفاده شود، از آزمون هاسمن استفاده شده است. مشاهداتی که احتمال آزمون آنها کمتر از ۵% است از مدل اثرات ثابت و مشاهداتی که احتمال آزمون آنها بیشتر از ۵% است از مدل اثرات تصادفی برای تخمین مدل استفاده می شود. نمودار زیر را در نظر بگیرید :

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...