42%

12

ROI )درصد(

22%

21%

47%

131%

55%

25%

72%

16%

13

NPVE/TC (درصد)

24%

20%

109%

60%

21%

44%

17%

32%

14

دوره بازگشت سرمایه (سال)

5

470%

290%

10

9

4

12

4

چنانچه پیش تر اشاره شد کل مبلغ مورد نیاز برای اجرای همه پروژه ها حدود 171 میلیارد تومان بوده و کل منابع مالی موجود در سازمان برای برنامه ریزی پروژه ها، 40 میلیارد تومان است. در ادامه، گام های فرایند پیشنهادی برای این سازمان به منظور انتخاب بهینه پروژه ها ارائه می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

3-4 پیاده سازی چارچوب پیشنهادی در مورد مطالعه
در این مرحله 16 پروژه ی پیشنهادی که اطلاعات اولیه آن ها در اختیار تصمیم گیرندگان قرار گرفته است و مورد امکان سنجی اولیه قرار گرفته اند با بهره گرفتن از متد بیان شده در فصل سوم به صورت گام به گام مورد تحلیل، ارزیابی و مقایسه قرار می گیرند و در نهایت با توجه به محدودیت های مدل به انتخاب پروژه های بهینه می پردازیم. به طور خلاصه در این مرحله ابتدا پروژه ها مورد ارزیابی انفرادی اعم از پیش غربالگری، غربالگری کمی و غربالگری کیفی قرار می گیرند و پروژه های نامطلوب در این سه زیر مرحله حذف می گردند. سپس پروژه ها به لحاظ شدت ریسک به صورت مجزا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و ریسک های شناسایی شده در هر پروژه رتبه بندی می گردد. در مرحله بعد به جهت مقایسه کلیه پروژه ها نسبت به شدت ریسک با بهره گرفتن از روش آنتروپی شانون وزن هر یک از ریسک های شناسایی شده به دست آمده و با بهره گرفتن از روش مجموع ساده وزین درجه ریسک هر پروژه محاسبه و پروژه ها بر حسب شدت مخاطره رتبه بندی می گردند. همچنین در این مرحله پروژه ها بر اساس میزان منفعت کلی در شاخص های کمی و کیفی با بهره گرفتن از روش TOPSISمورد رتبه بندی می گردند. وزن شاخص های کمی و کیفی نیز بر اساس مقایسه زوجی به دست خواهد آمد. در مرحله بعدی با بهره گرفتن از 2 رتبه بندی صورت گرفته و وزن های حاصل از هر دو روش به مدل سازی یک مسأله چند هدفه با توجه محدودیت های موجود و شناسایی شده می پردازیم و سپس با تبدیل مدل به یک مسأله تک هدفه با بهره گرفتن از روش معیار جامع مدل حاصله را با بهره گرفتن از روش LINGO حل می کنیم و جواب بهینه مدل را به عنوان گزینه های سرمایه گذاری مناسب برای اجرا پیشنهاد می کنیم.
1-3-4 مرحله اول: ارزیابی انفرادی پروژه هاIndividual Project Evaluation
1-1-3-4 زیرمرحله اول: پیش غربال گری یا Pre Screening
در فصل سوم اشاره شد که در این زیر مرحله، معیارهای کیفی با بهره گرفتن از ابزار چک لیست کنترل می شود و چنانچه پروژه ای حتی یک الزام را رعایت نکند در این مرحله حذف شده و در بانک پروژه های سازمان بایگانی می گردد تا در دوره های آتی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. در این مطالعه با کمک خبرگان صنعت و با توجه به نظر مدیران سازمان و بهره گیری از روش دلفی، برای این بخش سوالات اختصاصی به شرح جدول زیر تهیه شد:
جدول2-4 طراحی شده برای زیر مرحله Pre Screening طبق نظر هشت نفر از کارشناسان خبره

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...