۳۵۶کل

۴-۲-۴ توصیف نمونه مورد بررسی بر اساس سن استفاده کنندگان

همان‌ طور که از جدول ۴-۷ مشخص است سن بیشتر استفاده کننده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار بین ۱۸ تا ۳۰ سال می‌باشد. یعنی قشر جوان کار که بیشتر با این نوع از رسانه ها آشنایی دارند ‌می‌باشد. یعنی حدود نیمی از شرکت کنندگان در پژوهش در گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال قرار دارند. در این جدول مشاهده می شود که جمعیت ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۳۹ نفر (۴۱٫۲درصد) از ۳۳۷ نفر شرکت کننده در نظر سنجی می‌باشند، ۶۷ نفر (۱۹٫۹درصد) بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند و ۷۷ نفر (۲۲ درصد) نیز بین ۴۰ تا ۵۰ سال و ۵۴ نفر (۱۶درصد) بیش از ۵۰ سال سن دارند.

جدول۴- ۷ توزیع و درصد فراوانی سن استفاده کنندگان

درصد فراوانی

فراوانی

سن

۴۱٫۲درصد

۱۳۹

۱۸-۳۰ سال

۱۹٫۹درصد

۶۷

۳۰-۴۰ سال

۲۲٫۰درصد

۷۷

۴۰-۵۰ سال

۱۶ درصد

۵۴

بیش از ۵۰ سال

۱۰۰٫۰درصد

۳۳۷

کل

۴-۲-۵ توصیف نمونه مورد بررسی بر اساس استفاده حال و آینده

استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی نشان از رشد فزاینده این ابزار برای کسب و کار دارد . پاسخ دهندگان اعلام کردند که علاقه به استفاده از رسانه های اجتماعی در حال حاضر ۵۶درصد می‌باشد و این احتمال می رود که به احتمال ۴۸درصد در آینده نزدیک استفاده از آن رشد چشمگیری داشته باشد.

نمودار ۴-۲ بیان کننده این موضوع می‌باشد.

نمودار۴- ۲ استفاده کنونی و آینده رسانه های اجتماعی

۴-۳ کاربرد رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

از نظر پاسخگویان به پرسشنامه دو کاربرد اصلی که رسانه های اجتماعی برای سازمان های به ارمغان آورده است می توان به مقاصد بازاریابی و بهبود نام تجاری، محصولات و خدمات اشاره کرد. همان‌ طور که انتظار می رود اکثر سازمان ها از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و معرفی و شناساندن محصولات و نام تجاری خود به مشتریان بهره می‌برند. درحالی که همچنین انتظار می‌رفت سازمان ها از رسانه های اجتماعی برای صحبت کردن و تبادل نظر با مشتریان استفاده کنند، مشاهده می شود فقط ۵۱درصد سازمان ها بدین منظور از این رسانه ها بهره می‌برند. سازمان ها از رسانه های اجتماعی برای مقاصد بازاریابی ۵۷درصد و بهبود نام تجاری، محصولات و خدمات ۵۶درصد استفاده می‌کنند و بعد از آن ۵۵درصد راهی برای تسهیل ارتباط مشتریان با سازمان ۵۵درصد راهی برای پیدا کردن ایده جدید برای محصولات جدید و ۵۴درصد برای نظارت و مشاهده گرایشات و تمایلات مشتریان به سازمان شما و داشتن صفحه یا گروه در رسانه های اجتماعی را فراهم می آورد.

نمودار۴- ۳ کاربرد رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

حدود ۲۲درصد از سازمان ها بیان کردند که از رسانه های اجتماعی برای ارتباطات استفاده می‌کنند و حدود ۱۸درصد اعلام کردند از رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی و در حقیقت معرفی محصولات و خدمات، ۱۷٫۴درصد به نظرات مشتریان گوش می‌دهند، ۱۲٫۳درصددرصد برای ارائه خدمات، کمتر از ۱۰درصد به خرده فروشی و یا عمده فروشی می پردازند و کمتر از ۱۰درصد به آموزش مشتریان خود می پردازند.

نمودار۴- ۴ حوزه های مورد استفاده از رسانه های اجتماعی

همان‌ طور که در نمودار ۴-۵ مشاهده می شود بخش بازاریابی نقش کلیدی در برعهده گرفتن مسئولیت و ‌پاسخ‌گویی‌ به رسانه های اجتماعی را دارد. با توجه به نمودار زیر بخش بازاریابی با ۲۳٫۳درصد بیشترین سهم را در ‌پاسخ‌گویی‌ در رسانه های اجتماعی بر عهده دارد و پس از آن بخش فناوری اطلاعات با ۱۷٫۷درصد، روابط عمومی ۱۶٫۸ درصد و بخش مدیریت ارتباط با مشتری ۱۳٫۲ درصد بیشترین سهم را در ‌پاسخ‌گویی‌ دارند و اکثر سازمان ها این مسئولیت را ‌به این بخش های سازمان خود واگذار می‌کنند. پس از آن ارتباطات با ۳٫۹ درصد و تیم طراحی با ۳٫۶درصد و بخش فروش با ۳درصد و بخش خدمات با ۲٫۴ درصد کمترین سهم را دارا می‌باشند.

    1. . Mangold ↑

    1. . Faulds ↑

    1. . applications ↑

    1. . Mindy McAdams

    1. . facebook ↑

    1. . Linkedin ↑

    1. . Myspace ↑

    1. . Friendster ↑

    1. . Orkut ↑

    1. . Twitter ↑

    1. .social network sites(SNS) ↑

    1. .www.fliker.com ↑

    1. . Socail networking Sites ↑

    1. . Ning ↑

    1. . Microblogging ↑

    1. . Jaiku ↑

    1. . Plurk ↑

    1. . Blogs ↑

    1. . WordPress ↑

    1. . TypePad ↑

    1. . Blogger ↑

    1. . blogfa ↑

    1. .persianblog ↑

    1. . Wikis ↑

    1. . Wikipedia ↑

    1. . Wikia

    1. . Wikihow

    1. . Wikinews

    1. . Digg ↑

    1. . PopURLs ↑

    1. . Social Measuring ↑

    1. . BlogPulse ↑

    1. . Socail Bookmarking ↑

    1. . Diigo ↑

    1. . Del.ici.ous ↑

    1. . Video Sharing ↑

    1. . Solis ↑

    1. . Breakenridge ↑

    1. . Youtube ↑

    1. . Imemories ↑

    1. . Photosharing ↑

    1. . Flickr ↑

    1. . Photobucket ↑

    1. .www.orkut.com ↑

    1. .www.cloob.com ↑

    1. . www.afsaran.ir

    1. .www.facebook.ir ↑

    1. .www.facenama.com ↑

    1. .www.hammihan.com ↑

    1. .www.farstwitter.ir ↑

    1. . Nicole B. Ellison ↑

    1. – برگرفته از سایت socialmedia.ir ↑

    1. .Yamer ↑

    1. . Hoffman ↑

    1. Fodor ↑

    1. McAlexander ↑

    1. . Qualman ↑

    1. . Solis ↑

    1. . Breakenridge ↑

    1. – , p,q=0.5, z=1.96, d=0.05 ↑

    1. – irexpert.ir ↑

    1. Kaiser-Meyer-Olkin – ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...