• قمرانی، امیر؛ البرزی، شهلا. خیر، محمد. (۱۳۸۵). بررسی روایی و اعتبار آزمون نظریه ذهن در گروهی از دانش ­آموزان عقب مانده ی ذهنی و عادی شهر شیراز. مجله روانشناسی، سال ۱۰، شماره ۲٫ ۱۸۱-۱۹۹٫

    • کاسه چی، مسعود. (۱۳۹۰). روایی و پایایی پرسشنامه غربالگری کودکان اتیسم با عملکرد بالا. پایان نامه کارشناسی ارشد کار درمانی. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (منتشر نشده).

    • کاکوجویباری، علی اصغر؛ شقاقی، فرهاد؛ برادران، مجید. (۱۳۹۲). تحول شناخت اجتماعی بر اساس نظریه ذهن در کودکان. شناخت اجتماعی، سال اول، شماره ۲٫ ۳۳-۴۰٫

    • محمدخانی، آیدا. (۱۳۹۰). بهبود مهارت­ های اجتماعی و رفتارهای کلیشه­ای کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا (منتشر نشده).

    • مختاری، یلدا. (۱۳۸۹). اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر مهارت­ های اجتماعی کودکان آسپرگر. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی (منتشر نشده).

    • مشهدی، علی؛ محسنی، نیک چهر. (۱۳۸۵). بررسی مقایسه­ ای توانش­های نظریه ذهن و نگهداری ذهنی عدد در کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و کودکان عادی پیش دبستانی، مجله روانشناسی، ۱۰٫ ۱۳۴ – ۱۵۵٫

    • منصوری، مریم؛ چلبانلو، غلامرضا؛ ملکی راد، علی؛ مسدد، علی اصغر. (۱۳۸۹). مقایسه عوامل مؤثر بر تحول سطوح نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اتیسم و کودکان طبیعی، مجله علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک. سال ۱۳، شماره۴٫ ۱۱۵ – ۱۲۵٫

    • نجاتی، وحید؛ ایزدی نجف آبادی، سارا. (۱۳۹۰). مقایسه کارکردهای اجرایی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا و همتایان عادی، پژوهش در علوم توانبخشی، سال ۸، شماره ۱٫ ۱-۱۲٫

    • نجاتی، وحید؛ شیری، اسماعیل؛ پوراعتماد، حمید رضا؛ چیمه، نرگس. (۱۳۹۲). بررسی تأثیر توانبخشی شناختی بر ترمیم توانایی شناخت اجتماعی کودکان اتیسم با عملکرد بالا، تحقیقات علوم رفتاری، سال۵، شماره ۱۱٫ ۱- ۱۲٫

    • نجمی، سید بدرالدین. (۱۳۸۹). نظریه ذهن در کودک درخودمانده، تحقیقات علوم رفتاری، دوره ۸، شماره ۲٫ ۱۳۳- ۱۴۶٫

    • نسائیان، عباس (۱۳۸۸). تاثیر آموزش باور کاذب بر اکتساب نظریه ذهن دانش آموزان کم توان ذهنی ۸ تا ۱۱ سال. پایان نامه ی کارشناسی ارشد. تهران. دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی (منتشر نشده).

    • نسائیان، عباس؛ عبداله زاده رافی، مهدی؛ مرادی، معصومه؛ کاوه، منیژه. (۱۳۸۹). تأثیر آموزش باور کاذب بر ‌پاسخ‌گویی‌ به تکالیف نظریه ذهن در کودکان ۳ تا ۶ سال، ‌فصل‌نامه ی روانشناسی معاصر. سال۵، شماره۱٫ ۶۳-۷۰٫

    • والاس، جرالد و مک لافلین، جیمز . آ . (۱۹۸۱). ناتوانی های یادگیری مفاهیم و ویژگی‌ها. مترجم محمدتقی منشی طوسی (۱۳۷۶). چاپ چهارم. مشهد : انتشارات آستان قدس رضوی.

    • هاشمی، تورج؛ خلیل زاده بهروزیان، سعیده؛ ماشینچی عباسی، نعیمه. (۱۳۹۱). جنسیت، ناگویی هیجانی و نظریه ذهن در دانشجویان. شناخت اجتماعی، سال اول، شماره ۲٫ ۷-۱۴٫

  • یزدخواستی، فریبا؛ شهبازی، محبوبه. (۱۳۹۲). بررسی تأثیر دوسا در کاهش علایم بیش فعالی نقص توجه و افزایش مهارت­ های اجتماعی دانش ­آموزان مبتلا به بیش­فعالی و نقص توجه ۶ تا ۱۱ سال. پژوهش در علوم توانبخشی، سال ۸، شماره ۵٫ ۸۷۷ – ۸۸۷٫٫

Refrence

    • Abbeduto , L ., Short – Meyerson , K ., Benson , G., & Dolish , J . (2004). Relation ship between theory of mind and language ability in children and also adolescents with intellectual disability . Journal of Intellectual Disability Research , ۴۸ . PP: 150 – ۱۵۹٫

    • American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.).

    • Barkeley, St. Zittel, LV. Nicholas SE. (2001). Locomotor and object control skills of children diagnosed with autism, adapted physical activity quarterly. 18 (4).PP: 405-416.

    • Baron-Cohen S, Wheelwright S.(2004). The empathy quotient: an investigation of adults with Asperger syndrome or high functioning autism, and normal sex differences. J Autism Dev Disorder. 34(2). PP: 163-75.

    • Baron-Cohen S.(2002). The extreme male brain theory of autism. Trends in Cognitive Sciences.;6(6). PP :248-54.

    • Baron-Cohen S. (2000). Theory of mind and autism: A fifteen year review. In: Baron-Cohen S, Tager-Flusberg H., Cohen DJ, editors. Understanding other minds. 2nd ed. New York: Oxford University Press.

    • Bass, M.M., Duchowny , C.A., & Llabre , M.M. (2009). The effect of therapeutic horseback riding on social functiouning in children with autistim , Journal of Autism and Developmental Disorder . ۳۹٫ PP: 1261-1267.

    • Begeer S, Gevers G, Clifford P, Verhoeve M, Kat K, Hoddenbach E, Boer F.(2011). Theory of Mind Training in Children with Autism: A Randomized Controlled Trial. Journal of Autism and Developmental Disorder. ۴۱(۸). PP: 997–۱۰۰۶٫

    • Best, J.R. (2010). Effects of physical activity on children’s executive function: Contributions of experimental research on aerobic exercise. Developmental Review, 30(4), PP: 331-351.

    • Bloom M.(2003). Theory of mind and emotion. Perspectives in Psychology. 1(3). PP:3-8.

    • Call, J. & Tomasello, M. (2008). Does the chimpanzee have a theory of mind 30 years later. Trends in Cognitive Sciences, 12. PP: 187-192.

    • Cebula, K.R. & Wishart, J.G. (2008) Social cognition in children with Down syndrome. International Review of Research in Mental Retardation, 35, P:43-86.

    • Colcombe, S. J., Kramer, A. F, Erickson, K.l., Scalf, P., McAuley, E., Cohen, N. J. Elavsky, S. (2004). Cardiovascular fitness, cortical plasticity, and aging. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 1, PP: 3316-3321.

    • Colcombe, S., & Kramer, A. F. (2003). Fitness effects on the cognitive fu nction of older adults: A meta-analytic study. Psychological Science, 14, 125-130.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...