ردیف
شاخص
میزان آلفای کرنباخ

استمرار تخلف رانندگی
۰.۷۸

انجام تخلفات حادثه ساز
۰.۹

لازم به ذکر است که میزان آلفای کرنباخ برای شاخص استمرار تخلف رانندگی که از شش گویه تشکیل شده است، ۰.۴۴ بود که بعد از حذف گویه های نامناسب(دو گویه)میزان آلفای کرنباخ برای این شاخص به ۰.۷۸ ارتقا پیدا کرد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

کدگذاری واستخراج داده‌ها
پس از پایان کار میدانی پژوهش وجمعآوری اطلاعات، کلیه پرسشنامه‌ها مورد بازبینی نهایی قرار گرفته است. سپس برای پرسشنامه‌های موردنظر، دفترچه کد کامپیوتری ساخته شده و براساس آن، پاسخ‌های گویه‌ها پس ازکدگذاری، استخراج شده است. پس از استخراج داده‌ها و انتقال آنها به کامپیوتر با بهره گرفتن از نرم افزار آماری SPSS، پردازش و تحلیل آماری داده‌ها صورت گرفته است.
روش تجزیه وتحلیل داده‌ها
تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو مرحله به شرح ذیل انجام گرفته است:
مرحله اول- دراین مرحله هر یک ازمتغیرها بصورت تحلیل تک متغیره و براساس آمارهای مرکزی و پراکندگی مورد تجزیه و تحلیل و توصیف قرار گرفته است.
مرحله دوم- در این مرحله به منظور آزمون فرضیه‌های تحقیق، از آزمون های آماری مقتضی استفاده شده است.
مقدمه
در این فصل که به یافته‌های تحقیق اختصاص دارد، داده‌های حاصل ازپرسشنامه پس از کدگذاری، استخراج و به کامپیوتر وارد شده و با بهره گرفتن از نرم افزارSPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.
لازم به ذکراست که تجزیه وتحلیل داده‌ها در دو بخش انجام شده است. دربخش اول این فصل، متغیرهای اساسی تحقیق بصورت تحلیل تک متغیره مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفتهاند. در بخش دوم، به منظور آزمون فرضیات تحقیق از آزمون همبستگی استفاده شده است.
۱-۴- توصیف داده ها
الف)توصیف خصوصیات جمعیتی و فردی پاسخگویان:
در این قسمت ابتدا خصوصیات فردی و جمعیتی جامعه مطالعاتی را توصیف میکنیم و سپس به آمارههای مربوط به متغیرهای مستقل و وابسته میپردازیم.
۱ – ۱ – ۴ – جنسیت پاسخگویان

مرد
۲۶۵
۸۸.۳

زن
۳۵
۱۱.۷

تعداد کل
۳۰۰
۱۰۰

از کل نمونه آماری این تحقیق، ۸۸.۳ درصد مرد و ۱۱.۷ درصد زن می‌باشند. نمودار زیر توزیع درصد فراوانی پاسخگویان را برحسب جنسیت، نشان می‌دهد:
نمودار شماره(۱- ۴): توزیع درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت
۲ – ۱ – ۴ – سن پاسخگویان
توزیع میزان سن پاسخگویان در جدول زیر نشان داده شده است:
جدول(۲-۴): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...