– غیر عملی بودن در بسیاری از کاربردها مانند کامپیوترهای پوشیدنی

– سادگی

جدول ۲-۲: رویکرد افزونگی
رویکرد دوم برای حل این مسئله، استفاده از روش آزمایش و اشکال­زداییِ[۳۶]کامل برای ساخت سیستم­های قابل اطمینان است. در این روش سطح اطمینان به نحوه­ آزمایش وابسته است و از طرفی دستیابی به قابلیت اطمینان بالا در یک سیستم پیچیده، پرهزینه و دشوار است. از این گذشته، به دلیل ناهمگن بودن گره­های محاسبات فراگیر و باز بودن سیستم، نمی­ توان از قبل سیستم را تست کرد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

رویکرد سوم برای حل این مسئله، ساخت سیستم­های self-healing است. سیستم­های self-healing، به صورت جاسازی شده دارای توانایی­های کشف خطا، شناسایی منبع خطا و ریکاوری اتوماتیک خطا می­باشند [۵۳][۵۴]. این سیستم­ها کنترل عملیات را به صورت خودکار انجام می­ دهند و نیازمند مکانیزم­ های مختلف بازیافت خطا می­باشند. این رویکرد یک گزینه­ی خوب برای اعمال شدن در سیستم­های محاسباتی بزرگ است. در جدول ۲-۳ مزایا، معایب و سابقه پژوهش رویکردهای رایج مسئله­ تحمل­پذیری خطا شرح داده شده است.

رویکرد

مزایا

معایب

سابقه پژوهش

افزونگی

۱- پیاده­سازی ساده
۲- افزایش قابلیت اطمینان بالا
۳- پیچیدگی پایین(تنها نیاز به یک مکانیزم رأی­گیری ساده است.)

۱- هزینه­ ساخت(manufacturing) بالا
۲- استفاده بیشتر از منابع (حافظه، انرژی، بهره­وری(از CPU))
۳- مناسب نبودن برای همه شرایط (به طور مثال پوشیدن حسگر بزرگ دشوار است)

۱- Hassan Ghasemzadeh و همکاران [۵۵]

آزمایش و اشکال­زدایی

۱- مناسب برای سیتم­های نرم­افزاری
۲- سادگی

۱- مناسب نبودن برای محاسبات توزیع شده
۲- با توجه به غیرقابل پیش ­بینی بودن سیستم­ها، خطاها همواره خود را نشان نمی­دهند.

Self-healing

۱- با توجه به اینکه wearable computingها برای تست و debug همیشه در دسترس نیستند، این گزینه می ­تواند در دسترس قرار گیرد.

۱- طراحی و پیاده­سازی دشوار

۱-Themistoklis Bourdenas و همکاران [۵۶]
۲- Byoung Uk Kim و همکاران [۵۷]

جدول ۲-۳: رویکرد­های رایج حل مسئله­ تحمل خطا
با توجه به هم ارز بودن سخت­افزار و نرم­افزار مشخص است که بخشهایی از روش­های فوق می­توانند نرم­افزاری یا سخت­افزاری پیاده شوند. معیارهایی مانند هزینه، سرعت، قابلیت ارتقاع، سازگاری با نسل قبلی و… طراح را در تصمیم ­گیری برای انتخاب سخت­افزار یا نرم­افزار تحت تأثیر قرار می­ دهند.
۲-۵ جنبه­ های مختلف تحمل­پذیری خطا در محاسبات پوشیدنی
شکل ۲-۴ جنبه­ های مختلف تحمل­پذیری خطا در محاسبات پوشیدنی را نشان می­دهد. این دسته­بندی­ها برای ساماندهی ادامه تحقیق و تفکیک موضوعات ارائه شده است. جنبه­ های تحمل­پذیری خطا به دو نوع درون گرهی و برون گرهی تقسیم می­شوند. شبکه ­های حسگر به دو دلیل خرابیهای گره و نقص­های ارتباطی، در برابر خطا آسیب­پذیر هستند.
شکل ۲-۴: جنبه­ های تحمل خطا از نظر معماری یک کامپیوتر پوشیدنی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...