دارای سند معتبر

اولین اپراتور با قدمت

مکالمه رایگان

هیچ کس تنها نیست

سیم کارت دائمی

آنتن دهی خوب

اطمینان و امنیت

۰۹۱۲

سامانه ۹۹۹۰

جدول ‏۴‑۲۲ تداعی‌های اصلی مستقیم برند ایرانسل

به هر بهانه به فکر منفعت

پیامک های تبلیغاتی بسیار

نوآور و خلاق در ارائه خدمات

کارمندان خوش برخورد

سیمکارت ارزان

بسته اینترنت

آنتن دهی خوب

۴-۳-۱-۳-گام سوم
در این مرحله جایگاه سایر تداعی‌های اصلی در نقشه مشخص می‌شود. این تداعی‌ها می‌بایست به حداقل یکی از تداعی‌های مستقیم متصل شوند.هم چنین در صورت وجود پیوند بین تداعی‌های مستقیم با یکدیگر نیز در این مرحله مشخص می‌گردد. بدین منظور دفعات برقراری ارتباط میان هر یک از جفت تداعی‌ها در کلیه نقشه‌ها شمارش شد. بدین صورت که در ابتدا مشخص گردید که کدام یک از جفت تداعی‌ها تنها در یک نقشه قرار گرفته اند یعنی فقط یک بار تکرار شده اند. سپس جفت تداعی‌هایی که در دو نقشه آمده اند و به همین ترتیب این کار برای تمام جفت تداعی‌ها و در تمام نقشه‌ها انجام داده شد. همانطور که در نمودار تحلیل جفت تداعی‌های همراه اول مشخص شده است ۸۵ جفت تداعی تنها در یک نقشه وجود داشتند، ۳۵ جفت تداعی در دو نقشه و الی اخر..

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نقطه عطف
نمودار ‏۴‑۱۷ تحلیل پیوند بین تداعی‌های همراه اول
نمودار تحلیل جفت تداعی‌های ایرانسل نیز در زیر آمده است.
نقطه عطف
نمودار ‏۴‑۱۸ تحلیل پیوند بین تداعی‌های ایرانسل
با توجه به نمودارها باید نقطه ای انتخاب شود که رشد نمودار شدت می‌گیرد (جان و همکاران، ۲۰۰۶). نقطه عطف در نمودار مربوط به همراه اول نقطه این است که در آن جفت تداعی‌ها ۷ مرتبه در نقشه‌ها تکرار شده اند. بنابراین باید ارتباطاتی که دارای این شرط هستند یعنی۷ مرتبه یا بیشتر تکرار شده اند در نقشه نهایی قرار گیرند ۳۰ جفت تداعی‌ها دارای شرایط لازم هستند ولی ازین ۳۰ ارتباط تنها ۲۱ عدد از آن‌ها بین تداعی‌های اصلی است. مابقی میان وتداعی‌های فرعی با فرعی و یا فرعی با اصلی است.
نقطه عطف در نمودار مربوط به ایرانسل نقطه ای است که در آن جفت تداعی‌ها ۶ مرتبه در نقشه‌ها تکرار شده اند. در این مورد نیز باید ارتباطاتی که دارای این شرط هستند یعنی۶ مرتبه یا بیشتر تکرار شده اند در نقشه نهایی قرار گیرند ۲۵ جفت تداعی دارای شرایط لازم هستند که ازین ۲۵ ارتباط۱۴ عدد از آن‌ها بین تداعی‌های اصلی است و مابقی میان وتداعی‌های فرعی با فرعی و یا فرعی با اصلی می‌باشد.
بدین ترتیب در انتهای گام سوم ۲۲ ارتباط میان تداعی‌های اصلی در نقشه نهایی همراه اول و ۱۴ ارتباط در نقشه نهایی ایرانسل قرار داده شد.
۴-۳-۱-۴-گام چهارم
در این گام باید باقی ارتباطات را میان تداعی‌های فرعی تشخیص داده و آن‌ها را در نقشه نهایی قرار دهیم. اهمیت این ارتباطات کمتر از تداعی‌های اصلی نیست زیرا مدیران نیاز دارند تا دلایل ایجاد برخی از تداعی‌های اصلی را پیدا کنند . تداعی‌های فرعی در نقشه نهایی با بهره گرفتن از نقطه چین مشخص شده اند. برای این منظور از نمودارهای ۴-۱۷ و ۴-۱۸ استفاده می‌شود و از نقطه عطف به عنوان مرجع استفاده می‌شود و ارتباطات بیشتر از نقطه انحنا برای قرار گیری در نقشه نهایی انتخاب می‌شوند.
۴-۳-۱-۵- گام پنجم
گام پنجم، مرحله نهایی در تشکیل نقشه مفهومی اجماعی است. در این گام باید شدت ارتباطات میان تمامی تداعی‌های مرتبط مشخص شود. همانطور که پیشتر گفته شده است بیشترین قدرت ارتباط با سه خط مشخص می‌شود و درجات پایین‌تر عبارت اند از دو خط و یک خط. برای این منظور باید میانگین شدت ارتباطات میان تداعی‌های نقشه نهایی از نقشه‌های بدست آمده از پاسخ دهندگان محاسبه شود.
نقشه مفهومی برند ایرانسل و همراه اول
نقشه مفهومی برند همراه اول و ایرانسل پس از طی کردن مراحل شرح داده شده به صورت شکل ۴-۱ و ۴-۲ تهیه شد.
همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، تداعی‌های مطلوب با رنگ سبز، تداعی‌های نامطلوب با رنگ قرمز و تداعی‌های فرعی با نقطه چین مشخص شده اند. تداعی‌های که به صورت مستقیم به برند متصل شده اند، تداعی‌های اصلی مستقیم هستند.
شکل ‏۴‑۱ نقشه مفهومی برند ایرانسل
شکل ‏۴‑۲ نقشه مفهومی برند همراه اول
سنجش قدرت، مطلوبیت و منحصر به فردی برند همراه اول و ایرانسل
قدرت
همانطور که گفته شد قدرت تداعی‌های برند تابعی از تعداد تداعی‌ها، قدرت پیوند بین تداعی‌ها و ساختار شبکه ای تداعی‌ها است که این عوامل را در یک فرمول اندازه گیری قدرت تداعی برند تجمیع شده است که در رابطه ۳-۳ و ۳-۴ نشان داده شده است.
بنابراین تراکم ساختاری نقشه مفهومی برند همراه اول با بهره گرفتن از رابطه ۳-۴ برابر است با:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...