انحراف معیار

۰

حداقل

۱۰۰

حداکثر

در نهایت در چارچوب اطلاعات بدست آمده می­توان گفت که میانگین احساس بی­انصافی اقتصادی برابر با ۷۷/۶۹ از ۱۰۰ است که در حد “زیادی” قرار دارد. با توجه به میانه که برابر با ۶۰ می­باشد می­توان گفت ۵۰ درصد پاسخگویان میزان احساس بی­انصافی اقتصادی­شان ۶۰ و کمتر از آن و۵۰ درصدشان بیشتر از آن می­باشد. با توجه به مد که ۶۰ می­باشد می­توان گفت، این مقدار در میان سایر مقادیر توزیع احساس بی­انصافی اقتصادی بیشترین میزان تکرار را داشته است. همچنین طبق نتایج مصاحبه­ ها با زنان سرپرست خانوار می­توان در زمینه احساس بی­انصافی اقتصادی به این سخن اشاره کرد: «درست است از همه چیز محروم شده‌ام و نتوانسته‌ام شادمانی ­را به‌خانه‌ام بیاورم؛ ولی از صبح تا شب که در خانه­های مردم جان می­کَنم، دیگر کار بیشتری از دستم برنمی‌آید که خودم را مقصر بدانم. این‌طور زندگی حق من نیست. منی که اینقدر تلاش می­کنم و هیچ بیمه­ای هم ندارم که دلم به آن خوش باشد، خیلی ناعادلانه است که خودم را مقصر بدانم» (زن ۴۸ ساله، علت سرپرستی: فوت همسر).
۴-۲-۱-۲-۲-۲-۲. احساس بی­انصافی اجتماعی
جدول شماره(۴-۱۳۴): توزیع درصدی پاسخگویان به گویه ­های بی­انصافی اجتماعی

گویه

کاملاً مخالفم

مخالفم

تا حدی مخالفم

تاحدی موافقم

موافقم

خیلی موافقم

جمع

میانگین

انحراف معیار

در کل فکر می­کنم نحوه­ برخورد دیگران با من(مثل قدردانی و احترام متقابل و همکاری) با توجه به معیارهایی که در نظر دارم(تلاش­هایم، لیاقت­هایم) منصفانه نیست.

۶

۷/۱

۳/۱۳

۳/۳۳

۲/۲۲

۹/۲۸

۱۸۰

۶۱/۳

۱۲/۱

طبق جدول فوق، احساس بی­انصافی اجتماعی با ۱ گویه سنجیده می­ شود و به طیف­های کاملاً مخالفم نمره ۰، مخالفم نمره ۱، تا حدی مخالفم نمره ۲، تا حدی موافقم نمره ۳، موافقم نمره ۴، خیلی موافقم نمره ۵ داده شده است بنابراین هر چه میانگین گویه مذکور به ۵ نزدیک­تر شود احساس بی­انصافی اجتماعی زنان سرپرست خانوار هم بیشتر خواهد بود و از آنجای که میانگین احساس بی­انصافی اجتماعی در گویه­ی”در کل فکر می­کنم نحوی برخورد دیگران با من(مثل قدردانی و احترام متقابل و همکاری) با توجه به معیارهایی که در نظر دارم(تلاش­هایم، لیاقت­هایم) منصفانه نیست” برابر با ۶۱/۳ می­باشد بنابراین این گویه بین بین تا حدی موافقم و موافقم قرار خواهم گرفت.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

علاوه بر این ۶ درصد از زنان سرپرست خانوار به طیف کاملاً مخالفم ، ۷/۱درصد به مخالفم ،۳/۱۳ درصد به تا حدی مخالفم، ۳/۳۳ درصد به تا حدی موافقم ، ۲/۲۲درصد به موافقم ، ۹/۲۸ درصد هم به خیلی موافقم جواب داده­اند.
جدول شماره(۴-۱۳۵): توزیع فراوانی، فراوانی نسبی و تجمعی (۰ تا ۱۰۰ ) بر حسب احساس بی­انصافی اجتماعی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...