ATS

متاهل

۹۴.۶۲

۱۲۳۰.۰۰

مجرد

۲۰۲.۰۳

۷۷۳۷۶.۰۰

۱-۵) مقدمه
در فصل چهارم فرضیه ­های تحقیق مورد آزمون و بررسی قرار گرفتند و وضعیت تأیید و یا رد فرضیه ­ها مشخص شد. در این فصل ابتدا خلاصه­ای از پژوهش انجام شده ذکر می­ شود و سپس نتایج حاصل از یافته­ ها بیان می­ شود. در ادامه این فصل به محدودیت­های بنیادی و محدودیت­های عملیاتی تحقیق اشاره می­ شود و در پایان نیز با توجه به مبانی نظری، اهداف تحقیق، نتایج حاصل از تحلیل یافته­ ها و مشاوره با اساتید و با توجه به محدودیت­های تحقیق پیشنهادهایی کاربردی برای مدیران و پیشنهادهایی نیز جهت انجام تحقیقات آتی به دیگر محققان، ارائه می­ شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲-۵) مروری کلی بر تحقیق
در این تحقیق، محقق با پیروی از اصول و چارچوب نظری و پژوهشی، تلاش نمود تا با ارائه­ مدلی به بررسی رابطه بین شناسه­ی هواداری و پیامدهای حامی­گری بپردازد.
در فصل اول با توجه به اهداف تحقیق، فرضیه­هایی بر اساس الگوی مفهومی تحقیق تدوین گردید، سپس در ادامه و در فصل دوم به مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرداخته شد که در آن تعاریف، ویژگی­ها و انواع حامی­گری و شناسه­ی هواداری و همچنین ابعاد مدیریتی و نتایج حاصل از حامی­گری و نیز عوامل اثر­گذار بر این نتایج به روشنی تشریح شدند. در فصل سوم نیز روش­شناسی تحقیق و چارچوب پژوهشی تحقیق مشخص شد، بدین ترتیب که هواداران تیم تراکتورسازی تبریز به عنوان جامعه آماری تحقیق انتخاب شدند. یکی از اصلی­ترین دلایل انتخاب ورزش فوتبال، تیم تراکتورسازی و شرکت تراکتورسازی این بود در چند سال اخیر مخصوصا از سال ورود به لیگ هوادارن پرشوری که دارد و زبانزد خاص و عام می­باشد و همچنین این­که این تیم به عنوان یک تیم خصوصی از مدیریت مناسبی برخوردار بوده و حمایت­های لازم نیز توسط شرکت تراکتورسازی از این تیم به عمل آمده است. سایر رشته­ های ورزشی و تیم­های حاضر در آنها بدلیل اینکه یا تیم­های دولتی بودند و یا حامیان آنها اغلب در صنعت « B2B» [۱۳۴] مشغول به فعالیت می­باشند، شرایط لازم برای انجام این تحقیق را نداشتند.
اما با توجه به محدودیت­های موجود، نمونه ­ای با حجم ۳۹۶ نفر از جامعه آماری انتخاب شدند و سپس داده ­های پژوهش از طریق طراحی و توزیع پرسشنامه و بصورت حضوری و الکترونیکی گرد­آوری شدند. روایی و پایایی پرسشنامه نیز با بهره گرفتن از آلفای­کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت.
در فصل چهارم، داده ­های گردآوری شده به وسیله نرم افزار های SPSS 18 و LISREL 8.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این تجزیه و تحلیل در دو سطح تجزیه و تحلیل توصیفی و تجزیه و تحلیل استنباطی انجام گرفت. و در نهایت همه فرضیات این تحقیق به جز یکی با بهره گرفتن از الگویابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت.
۳-۵) خلاصه نتایج و تحلیل فرضیه ­ها بر اساس الگویابی معادلات ساختاری
در جدول (۱-۵) خلاصه نتایج آزمون فرضیه ­های تحقیق نشان داده شده است. همانگونه که در فصل ۴ نیز ذکر شد، همه فرضیات به جز یکی از آن­ها مورد تایید قرار گرفت.
جدول (۱-۵)؛ خلاصه نتایج آزمون فرضیه ­های تحقیق

فرضیه ها

اعداد معناداری (t-value)

ضریب مسیر

نتیجه

بین وجهه و اعتبار درک شده از تیم و شناسه­ی آن تیم ارتباط معناداری وجود دارد.

۳/۱۵

۰/۳۷

تأیید

بین مشارکت در حوزه­ ورزش و شناسه­ی تیم ارتباط معناداری وجود دارد.

۴/۶۸

۰/۴۳

تأیید

۳. بین شناسه­ی هواداری و شناسه­ی تیم ارتباط معناداری وجود دارد.

۱۲/۸۴

۰/۸۷

تأیید

۳-۱) بین تعلق هوادار و شناسه­ی هواداری ارتباط معناداری وجود دارد.

۲/۴۶

۰/۱۹

تأیید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...