مشکلات اجتماعی
عدم انطباق ضوابط و آیین نامه ها با شرایط روز
معارضین (حقیقی و حقوقی)
تردد افراد و وسایل نقلیه از محل پروژه

۲-۷-۲ عوامل قابل کنترل (عوامل فنی): به دو دسته عوامل داخلی و خارجی تقسیم می شود.

    1. عوامل داخلی

– عوامل مرتبط با برآوردهای نیروی انسانی و زمان
عدم تناسب نفرساعت برآورد شده با مجموعه فعالیت های تخصیص داده شده به آنها
تخصیص ناکافی نیروی انسانی برای فعالیت ها
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

عدم تطابق کیفیت نیروی کار با آنچه در برآوردها پیش بینی شده
عدم بررسی میزان حجم کاری برای نفرات کلیدی بخش های مهندسی
– عوامل مرتبط با نارسایی سیستم های اطلاع رسانی بخش های مهندسی
میزان و کیفیت اطلاع رسانی از جانب مدیرپروژه و بخش کنترل پروژه به تیم های مهندسی
میزان آشنایی و اشراف کارشناسان به فرایند تولید مدارک و انتقال اطلاعات به بخش ها
نحوه ارتباطات موثر بین مهندسان پروژه با بخش های مهندسی
رعایت و توجه به توالی تولید مدارک و انجام فعالیت ها
– عوامل مرتبط با برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی
نحوه و مکانیزم توزیع نیروی انسانی در مقاطع زمانی مختلف پروژه ها
کمبود پرسنل متخصص در بخش های مهندسی
توان شرکت در جذب و حفظ نیروهای فعال و باتجربه
سیستم پرداخت پاداش در پروژه ها
سیستم تعیین حقوق و مزایا و سایر امکانات دیگر
– عوامل مرتبط با خطا و اشتباهات پرسنلی
تغییر در نفرات کلیدی پروژه
میزان دوباره کاری ها(Rework) توسط پرسنل بخش ها به دلایلی چون عدم دقت کارشناسان سایر بخشها
عدم تناسب مسئولیتها و توانایی های افراد با موقعیت های شغلی واگذار شده به آنان
استفاده از نیروهای کم سابقه در موقعیت های حساس پروژه
آشنایی کم کارشناسان یا بی دقتی آنان نسبت به تولید مدارک و انتقال اطلاعات به عوامل دخیل در پروژه
عدم وجود روحیه اقتصادی و احساس وظیفه در پرسنل
عدم هماهنگی کافی بین پرسنل ستادی و عمالیاتی
– عوامل مرتبط با مدیریت شرکت
عملکرد و تصمیم گیری مدیران پروژه و مدیران بخش ها در راستای اقدامت پشگیرانه
میزان ارائه خط مشی مناسب و پیوسته به بخش های مهندسی و کنترل پروژه از جانب بخش ها
تغییر مکرر مدیر کارگاه
عدم استفاده از روش اجرا و کنترل پروژه مناسب

    1. عوامل خارجی

– عوامل مرتبط با کارفرمایان
تغییر نیازهای کارفرما به دلیل تغییرات
تاخیرات کارفرما در تخصیص منابع
کم کاری کارفرما در صدور تاییدات و مصوبات و اجرای تعهدات قراردادی
تغییر شرایط کارگاهی از جانب کارفرما
تاخیر در تامین مصالح و ماشین آلات مورد تعهد
تاخیر در آزادسازی و رفع معارض
عدم حضور نماینده
عدم توجه به نظرات کارشناسی مشاور
تاخیر در پرداخت پیش پرداخت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...