– همچنانکه مشاهده می شود۴/۱۸ درصد پاسخگویان در پاسخ به گویه « در جامعه ما آنقدر بی‌نظمی وجود دارد که نمی‌توان گفت فردا چه خواهد شد. » پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۱/۷۱ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۵/۱۰ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « اوضاع آنچنان سریع تغییر می‌کند که معمولاً برای مردم مشکل است رفتار سالمی در پیش بگیرند »۱/۲۲پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و۳/۶۱ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۳/۱۱ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

– در پاسخ به گویه « پیش از این مردم خوشبخت‌تر بودند و انتظاراتی که افراد از همدیگر داشتند مشخص بود» ۵/۱۴پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۹/۷۳ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۶/۱۱ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « در این وضعیت آدم ناچار است عمدتاً به فکر امروز باشد و فردا هر چه بادا باد»۸/۲۵پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۲/۶۵ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۹ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « این روزها به نظر می‌رسد واقعاً نمی‌توان به کسی اعتماد کرد »۷/۹پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و۸۵ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۲/۵ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « وضع طبقات محروم روز به روز بدتر می‌شود »۷/۹پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۵/۸۱ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، ۷/۸ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « گرانی دارد روز به روز بیشتر می‌شود و قابل کنترل نیست. » ۳/۶پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۵/۸۹ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۲/۴ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « در مملکت ما کارها براساس قانون نیست و هر کسی هر کاری دلش بخواهد انجام می‌دهد. » ۹/۲۴پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۲/۶۳ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۹/۱۱ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « برای رسیدن به هدف می‌توان از هر وسیله‌ای استفاده کرد » ۱/۴۳پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۱/۴۳درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۸/۱۳ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « فکر می‌کنم در این زمانه نمی‌شود روی دوستی کسی حساب کرد » ۸/۱۹پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۳/۷۱ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۹ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « قوانین این قدر دست و پاگیرند که اگر آدم آنها را رعایت کند کاملاً از زندگی عقب می‌افتد. »۶/۳۵پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و ۵/۴۷ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۹/۱۶ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « به نظر می‌رسد که بدون پارتی کار آدم راه نمی‌افتد. »۷/۸پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و۱/۸۶ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و ۵ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
– در پاسخ به گویه « امروزه در این شرایط هر کسی باید خودش حق خودش را بگیرد » ۱۷پاسخ کاملا مخالفم یا تا حدودی مخالفم داده اند و۳/۷۳ درصد آنها پاسخ کاملا موافقم یا تا حدودی موافقم را داده اند، و۴/۹ درصد پاسخ نظری ندارم را داده اند.
جدول و نمودار ذیل توزیع فراوانی پاسخگویان نسبت به متغیر آنومی اجتماعی. این متغیر از ترکیب ۱۳ گویه تشکیل یافته است.

جدول ۴-۱۵توزیع فراوانی پاسخگویان نسبت به متغیر آنومی اجتماعی

درصد تراکمی
درصد معتبر
درصد
فراوانی
۱/۲%
۱/۲%
۱/۲%
۸
خیلی کم
۴/۸%
۳/۶%
۳/۶%
۲۴
کم
۵/۲۱%
۱/۱۳%
۱/۱۳%
۵۰
متوسط
۱/۴۹%

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...