– اصلاح ترکیب تحصیلات نیروی انسانی

– آموزش بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی

– افزایش میزان مشارکت کارکنان بانک در تصمیم گیری از طریق پیاده سازی سیستم پیشنهادها و نظام مشارکت

– نهادینه سازی و گسترش دیدگاه علمی ‌در بانک از طریق توسعه و تعمیق فعالیت‌های علمی و پژوهشی

ارائه خدمات مطلوب در بازار پولمدیریت روابط مشتریان

– شناسایی و جذب مشتریان کلیدی

– تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات بانکی و به تبع آن افزایش رضایت مشتریان

– تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری

(سایت بانک ملت)

۲-۱۶)تاریخچه بانک ملی

تشکیل بانک به شکل جدید نخستین بار در سال ۱۲۵۸ هجری شمسی( ۱۲۹۶ ه‍ – ق ) ده سال قبل از به وجود آمدن بانک شاهی از سوی حاج محمد حسن امین دارالضرب یکی از صرافان بزرگ تهران به ناصرالدین شاه قاجار پیشنهاد شد . متاسفانه این پیشنهاد با دخالتهای بیگانگان و عوامل آنان جامه عمل نپوشید و بجای آن بانک شاهی در ایران مستقر گردید.

پس از استقرار مشروطیت هنگامی که دولت از مجلس شورای ملی اجازه استقراض خارجی خواست، احساسات ملی که از وامهای گذشته و رفتار بانک‌های بیگانه جریحه دار شده بود جان آمد و نمایندگان مردم به منظور قطع نفوذ سیاسی و اقتصادی بانک‌های مذکور و در ترمیم وضع مالی خزانه ضمن مخالفت با استقراض خارجی تأسيس بانک ملی را خواستار شدند، و جمعی از بازرگانان و صرافان متعهد مشارکت در این بانک شدند و در آذرماه ۱۲۸۵ با اعلانی که مبین احساسات عمومی و علاقه مردم به تأسيس یک بانک اعتباری ملی در ایران بود، انتشار یافت .
در روز ۲۳ آبان ۱۲۸۵ میرزا ابوالقاسم ناصرالملک وزیر مالیه وقت مظفرالدین شاه در مجلس شورای ملی حاضر شد و از اوضاع نابسامان مالی کشور ‌خبر داد و پیشنهاد داد که دولت برای رفع این مشکل مبلغی از کشورهای اروپایی وام دریافت کند که با مخالفت شدید نمایندگان مواجه شد . نمایندگان پس از شور و پیگیری در روز ۹ آذر ماه همان سال با تأسیس بانکی که بتواند برای کشور سود داشته و با سپرده های مردم به نفع کشور و مردم ‌کار کند موافقت کردند. خبر تشکیل بانک ملی با سرمایه ۱۵ میلیون ( ۳۰ کرور) قابل افزایش به ۵۰ میلیون تومان با وجد و شعف عموم ملت روبرو شد.

از طرفی دیگر تغییرات ناگهانی در اوضاع سیاسی و انعقاد قرارداد ۱۹۰۷ میلادی بین ‌دولت‌های‌ روسیه و انگلیس و تقسیم ایران و نیز آغاز جنگ جهانی اول و ورود نیروهای اشغالگر به ایران تمام ‌کوشش‌ها و

    1. Character ↑

    1. Capacity ↑

    1. Capital ↑

    1. Condition ↑

    1. Coverage ↑

    1. Liguidity ↑

    1. LAPP ↑

    1. Activity ↑

    1. Profitabiliy ↑

    1. Potential ↑

    1. People ↑

    1. Product ↑

    1. Protection ↑

    1. Payments ↑

    1. Perspective ↑

    1. Primiriyles for the manabement of credit risk ↑

    1. FICO ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...