مطالب پژوهشی درباره : بررسی مقایسه ای آمادگی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
سوال کلی۱: آیا ارزیابی وضعیت عوامل زمینهای در پیادهسازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان دارای اثرگذاری معنادار است؟
برای بررسی، این سوال فرضیه ای به شکل زیر طراحی گردید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ارزیابی وضعیت عوامل زمینهای در پیادهسازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی، دارای اثرگذاری معنادار نیست.
ارزیابی وضعیت عوامل زمینهای در پیادهسازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی، دارای اثرگذاری معنادار است.
جهت آزمون این فرضیه آزمون تک متغییره تی- استیودنت به کار رفت که یافته های آن در جدول (۴-۶) نشان داده شده است.
جدول ۴-۶ یافته های برآمده از سوال ۱ ارزیابی وضعیت عوامل زمینهای در پیادهسازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
سوال
میانگین
حد بالا
حد پایین
آماره آزمون
مقدار معناداری
نتیجهی
آزمون
۱
۳۵۷/۳
۳۶۰/۰
۳۵۴/۰
۴۵/۲۲۴
۰۰۰/۰
رد فرضیه صفر
همانگونه که نتایج جدول فوق نشان میدهد در سطح اطمینان ۹۵% فرضیه صفر رد و فرضیه مخالف تائید میشود. این امر بدین معناست که شاخصهای مربوط به ارزیابی وضعیت عوامل زمینهای در پیادهسازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان، دارای اثرگذاری معنادار هستند.
لازم به ذکر است در تحلیل جدول بالا باید به سطح معناداری و همچنین حد بالا و پایین توجه نمود. به عنوان مثال در بعد ارزیابی وضعیت عوامل زمینهای در پیادهسازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی که دارای معناداری ۰۰۰/۰ میباشد، به این معناست که ارزیابی وضعیت عوامل زمینهای در پیادهسازی مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان دارای اهمیت بالا بوده است زیرا سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ بوده است. در تحلیل حد پایین (Lower) و حد بالا (Upper) در جدول نیز باید بر اساس توضیحات زیر عمل نمود:
۱- هرگاه هر دو حد پایین و بالا مثبت باشد، میانگین از مقدار مورد آزمون بزرگتر است. (مقدار مورد آزمون در این تحقیق عدد ۳ میباشد).
۲- هرگاه هر دو حد پایین و بالا منفی باشد، میانگین از مقدار مورد آزمون کوچکتر است.
۳- هرگاه حد پایین منفی و حد بالا مثبت باشد، میانگین با مقدار مورد آزمون تفاوت معنیدار ندارد.
سوالهای فرعی
سوال ۱: آیا بررسی و ارزیابی وضعیت شاخصهای مولفههای فرایندهای مدیریت دانش برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان دارای اثرگذاری معنادار است؟
برای بررسی این سوال، فرضیه آماری به شکل زیر طراحی گردید.
بررسی و ارزیابی وضعیت شاخصهای مولفههای فرایندهای مدیریت دانش برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی، دارای اثرگذاری معنادار نیست.
بررسی و ارزیابی وضعیت شاخصهای مولفههای فرایندهای مدیریت دانش برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی ، دارای اثرگذاری معنادار است.
جدول ۴-۷ یافته های برآمده از سوال ۱ بررسی و ارزیابی وضعیت شاخصهای مولفههای فرایندهای مدیریت دانش برای استقرار مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان
سوال
میانگین
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 05:52:00 ب.ظ ]
|